Paard loopt ene moment wel/andere moment niet kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eestheer

Berichten: 586
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Re: Paard loopt ene moment wel/andere moment niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 09:11

Gisteren bij de dierenarts geweest. De dierenarts zag na de buigproef direct dat het in zijn kogel of naar beneden zat. Foto's gemaakt en daar kwam naar voren dat hij een onregelmatige afwijking heeft op zijn sesambeentje.
De pees loopt over het sesambeentje, en door die afwijking die er zit, zorgt dit voor gevoeligheid in de pees.

Hij is afgekeurd voor het zwaardere werk en we gaan nu kijken wat er nog wel en wat er niet meer mogelijk is.

Ik heb compagel meegekregen, en gaan proberen een laagje vocht tussen het sesambeentje en de pees te creeƫren zodat de pees makkelijker kan bewegen.

Ook krijgt hij speciaal beslag. Hij krijgt een zooltje met een wig erin, zodat er minder spanning op de pees komt te staan..

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard loopt ene moment wel/andere moment niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:17

Goed dat je naar de dierenarts bent geweest en dat je nu een duidelijke diagnose hebt. Had de DA een idee hoe hij aan die onregelmatige afwijking kwam op het sesambeentje?

De diagnose is natuurlijk wat minder fijn, maar nu heb je in ieder geval wel duidelijkheid en kun je proberen er wat aan te doen.

eestheer

Berichten: 586
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: aan de rand van het bos! :)

Re: Paard loopt ene moment wel/andere moment niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 09:19

De afwijking kan er al zijn hele leven zitten, maar kan ook ontstaan zijn door trauma.

3 jaar geleden hebben we wel een ongeluk gehad met de wagen, maarja.. dat is gissen..

Ben blij dat ik nu weet wat er is, en we gaan gewoon het beste ervan maken. Over 6 weken nog een keertje terug om te kijken hoe het zich houdt, en de dierenarts zei ook; goed management is het halve werk.

Elisa2

Berichten: 37293
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard loopt ene moment wel/andere moment niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:24

Ik snap het en inderdaad blijft bij gissen.

Het belangrijkste is dat er hopelijk wat aan te doen is en je paard weer pijnvrij kan bewegen. Succes ermee en houd ons op de hoogte.

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:22

eestheer schreef:
Ben blij dat ik nu weet wat er is, en we gaan gewoon het beste ervan maken. Over 6 weken nog een keertje terug om te kijken hoe het zich houdt, en de dierenarts zei ook; goed management is het halve werk.


Precies! +:)+ fijn dat je nu weet wat er is succes!