[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:47

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb hier echt heel veel aan.

Ik wil het aan de ene kant niet verpesten en aan de andere kant wil ik graag haar wat meer beweging gunnen. Ze is natuurlijk nu ook zo stijf als een plank. Dus dan zou ik zo graag weer wat met haar willen stappen op het zachte. Dan heeft ze ook wat anders als die stomme stal. Het herstel gaat zo tergend langzaam en dat doet mij pijn omdat ik mijn paardje zo zie lijden.

Nijnteee

Berichten: 2064
Geregistreerd: 23-05-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:30


Stal_Fiore

Berichten: 9357
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:59


Stal_Fiore

Berichten: 9357
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:01

Gisteren weer bij de kliniek geweest. Inmiddels zitten we in week 5, waarvan ze 2,5 op de kliniek heeft gestaan en nu net 2 weken thuis is.
De arts ziet wel verbetering in het lopen. Op de foto’s is weinig veranderd.
Ze heeft weer nieuw gips gekregen voor 3 weken en dus ook nog 3 weken boxrust. Daarna krijgt ze waarschijnlijk een ijzertje met zooltje. Dan hoop ik dat ze ook weer wat naar buiten mag.

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:14


Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 21:17

Dat zou fijn zijn stal Fiore zie je zelf nu ook vooruitgang?
Lastig dan he Levita!
Fijn hagelslag!
Ik ben benieuwd Lotte of de bloedwaardes nu beter zijn.

Iom dierenarts houden we deze dosering van de buut nog minstens 3 weken zo. En dan gaan we eens heel rustig afbouwen.

Nijnteee

Berichten: 2064
Geregistreerd: 23-05-07

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:46

Thanks voor de reactie! Hoeveel geven jullie hiervan per dag?

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 22:52

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Formula 4 Feet van Equi Life? :)
En die toevallig weten of het ook geweekt gegeven kan worden (in de vorm van slobber)?

judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 07:28

Mijn ervaring met hoefbevangenheid en zooltjes met siliconen zijn niet goed. Ik heb mijn pony er drie weken op gehad en ging alleen maar slechter. Contact gehad met van Nassau en die zei: meteen zooltjes ertussenuit halen. Dit geeft druk op de zool die je op dat moment niet wilt. Eronder weg gehaald en en na een paar dagen werd hij een heel stuk beter!

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:52

Zelfde ervaring hiermee.

ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:13

Tja, ieder zijn ervaring is uiteraard anders, elke smid is anders. Hier juist super ervaringen ermee. Ligt ook aan de smid en of ze het goed doen ( niet iedere zool, siliconen is geschikt) en ook aan het soort ijzer. Hier juist geen fan van van Nassau, maar dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk. En ieder paard is anders.
Mijn paard loopt juist nog steeds dankzij zooltjes, siliconen en een hele tijd banana shoes... ( nu comfort shoes). Hij is al ruim 25 jaar chronisch bevangen met gekanteld hoefbeen....

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:54

judithM schreef:
Mijn ervaring met hoefbevangenheid en zooltjes met siliconen zijn niet goed. Ik heb mijn pony er drie weken op gehad en ging alleen maar slechter. Contact gehad met van Nassau en die zei: meteen zooltjes ertussenuit halen. Dit geeft druk op de zool die je op dat moment niet wilt. Eronder weg gehaald en en na een paar dagen werd hij een heel stuk beter!


Ze heeft toen 24 uur zonder ijzers gestaan omdat de DA de ijzers eronderuit moest halen voor de foto en de hoefsmid de dag daarna pas kon komen. Ze wilde toen bijna helemaal niet op het been staan, vandaar dat ik hoopte dat ze met ijzers zou verbeteren.

judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:03

[/quote]

Ze heeft toen 24 uur zonder ijzers gestaan omdat de DA de ijzers eronderuit moest halen voor de foto en de hoefsmid de dag daarna pas kon komen. Ze wilde toen bijna helemaal niet op het been staan, vandaar dat ik hoopte dat ze met ijzers zou verbeteren.[/quote]

Ja ijzers heeft mijn pony geholpen maar pas Nadat de zooltjes en siliconen er onderuit waren.
Ik was misschien niet geheel duidelijk maar hij heeft daarna dus nog wel op alleen ijzers gestaan zonder iets ertussen.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:52

Ah oke. Wellicht zou dat ook nog een optie zijn voor mijn merrie.

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 13:59

Vandaag eens gefilmd.
Mijn pony loopt nog steeds zo, als dat het 4,5 week geleden was voordat de medicijnen zijn gestart.
Ze is licht bevangen, foto's laten zien dat de schade niet verslechterd is tov vorig jaar.
Maar toch.. ze verbeterd niets..
https://youtu.be/BziVUYZLpzk

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 16:41

Mijn paard was vandaag er klaar mee om op stal te staan. Ze staat nu een weekje of 6 op stal en was aan het hinniken en draaien op stal. Ik ging haar hoeven koelen en ze stond met grote ogen op de poetsplaats. Toen ik terug naar stal liep kwam ze omhoog. Ik vind het zo zielig, ik snap dat ze terug naar de wei wilt. Maar ze loopt nog steeds behoorlijk kreupel ondanks 3 zakjes buut en ik voel nog steeds een pulsatie. Wat een rotblessure....

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:13

Eliana, eerlijk gezegd vind ik haar niet erg slecht lopen, en 4.5 week in echt niet lang hoor.

Levita, ze voelt zich duidelijk beter, kan ze niet een poosje in een grotere ruimte? dit gedrag is ook niet goed voor de genezing.

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:23

Ze loopt ook niet slecht,zeker niet gezien de andere filmpjes hier.maar ze verbeterd helemaal niets,en dat vind de dierenarts wel heel raar, er zit geen verbetering in.
En eigenlijk loopt ze zo sinds juli. Toen is ze voor het eerst bevangen geraakt dit jaar, heeft toen denk ik een maand buut gehad, en toen hebben we alleen gestapt omdat ze ook niet echt wou.lopen. vanaf september weer warme hoeven en weer op de buut. Ze loopt dus eigenlijk vanaf eind juli zo..

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:42

assebassie schreef:
Eliana, eerlijk gezegd vind ik haar niet erg slecht lopen, en 4.5 week in echt niet lang hoor.

Levita, ze voelt zich duidelijk beter, kan ze niet een poosje in een grotere ruimte? dit gedrag is ook niet goed voor de genezing.

We hebben geen paddock waar ze kan lopen helaas. Maar ze voelt zich beter maar als je haar ziet lopen dan loopt ze nog behoorlijk kreupel. En als ik haar in de wei zou zetten of in een grotere ruimte dan knalt ze de pan uit. Dat wil je eigenlijk ook niet.

Eliana, ik snap je heel goed. Heel frustrerend om geen verbetering te zien maar ze loopt ook niet heel slecht. Ze loopt dus nog op de buut?

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:53

Kun je niet een klein stukje wei afzetten met rsntsoendraad?

Eliana

Berichten: 5456
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:54

Ja klopt ze krijgt 2 maal daags een half zakje buut, 2 zakjes ascal en ulcergold (maagbeschermers).

Lastig dan he Levita, die van mij staat wel op een paddock overdag maar beweegt niet meer dan noodzakelijk.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:28

Ja heel lastig. Ik kwam net op stal en ze heeft een flinke terugval. Ze wilde het been niet belasten en liep slechter dan vanmiddag. Heb de hoef weer goed gekoeld. Maandag de DA bellen of ze opnieuw kan komen.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:17

Even een vraagje....gaat een pony met hoefbevangenheid ook wel uit zichzelf draven.
Ik twijfel of ze kreupel loopt door bevangenheid of uitgegleden in het land.

Morgen bel ik de da.

assebassie
Berichten: 1251
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:48

Bij hevige bevangenheid gaan ze echt niet draven!!!

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:55

assebassie schreef:
Bij hevige bevangenheid gaan ze echt niet draven!!!


Dan is ze denk ik toch uitgegleden.
Want ze loopt op 1 been erg kreupel. Maar draaien en draven doet ze dan weer wel.
Afgelopen heeft ze wel een weekje rust gehad.