Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15391
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 12:43

anjafopma schreef:
Ik ken de omstandigheden van je paard niet en kan daarom niets zeggen over de genezing.


Gelukkig ken ik die omstandigheden wel en mijn dierenarts ook, en die laatste was zeer positief verrast over de mate van herstel.
Overigens heeft mijn dierenarts heeft geen enkel belang bij RevitaVet en wist niet dat ik die gebruikt had.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:31

De dieptewerking van infrarood is zo gering en zelfs bij B en C nog geen halve millimeter. Je paard onder de infrarood drogers is waarschijnlijk nog effectiever. Ze verkopen gewoon lucht. Je stapprogramma is waarschijnlijk het effectiefst geweest en het feit dat de ontstekingsfase is afgelopen maken de zwelling minder. Ik zou ergeen geld meer aan uitgeven. Er is geen enkel bewijs dat infrarood al die opgenoemde systemen beinvloed.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:39

Weer lekker kort de bocht :roll:

Mag ik vragen of je er zelf ervaring mee hebt Anjafopma?

TS, wat fijn dat het bij jullie zo goed heeft geholpen, met name op deze leeftijd. Bleef je paard rustig staan met alles erop en eraan?

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:13

Tja, of infrarood nu wel of niet werkt?? Ik weet wel dat mijn vader zeer veel baat heeft gehad met een infrarood sauna. En daarnaast een ir lamp voor thuisgebruik. Je zag hem opknappen en ik kan me voorstellen dat dit apparaat samen met een goede revalidatie voor een betere doorbloeding van weefsels kan zorgen. Ook al dringt het maar een klein stukje door dan zal op die plek de doorbloeding verbeteren en afvalstoffen afvoeren en opbouw stoffen meer kans geven. Misschien kan iemand een keer een experiment doen door middel van thermografie. Eén been behandelen en foto's maken voor en na, dan heb je overduidelijk bewijs of het werkt of niet.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:21

Tuurlijk heb ik veel verstand van dit soort zaken en het verbaasd mij iedere keer weer hoe men er iedere keer weer intuint. Kom met gefundeerde argumenten waarom het zou werken en die zijn er niet. Die huid zit er niet voor niets. Het effect van warmte is bekend aangenaam maar verder niets. Geen door bloeding verbetering bij pathologie enz. Men moet verstand hebben van de mechanisme van weefselherstel om zinnige uitspraken hierover te kunnen doen.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:24

Waarom is het dan toch zo dat mensen er baat bij hebben? Waar komt dat dan vandaan?

Het is toch zo dat wat bij de 1 niet werkt, bij de ander wel kan werken? Is daarbij een stukje nuance niet op zijn plaats?

Van waaruit spreekt jouw ervaring? (je kunt wel zeggen dat je er verstand van hebt, maar waaruit blijkt dat?)

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:42

Het effect van IR is warmte en dat is aangenaam voor de rest niets. IR humaan is allang geen therapievorn meer binnen de fysiotherapie

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 17:51

Dat kan, dat weet ik niet.

Maar nu heb je mijn vraag nog niet beantwoord ;) (is overigens ook uit pure interesse hoor!)

fransje23

Berichten: 15391
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 17:55

bigone schreef:
Misschien kan iemand een keer een experiment doen door middel van thermografie. Eén been behandelen en foto's maken voor en na, dan heb je overduidelijk bewijs of het werkt of niet.


Die zijn al gemaakt http://www.revitavet.com/Pages/ThermoImages.html

anjafopma schreef:
Tuurlijk heb ik veel verstand van dit soort zaken en het verbaasd mij iedere keer weer hoe men er iedere keer weer intuint. Kom met gefundeerde argumenten waarom het zou werken en die zijn er niet. Die huid zit er niet voor niets. Het effect van warmte is bekend aangenaam maar verder niets. Geen door bloeding verbetering bij pathologie enz. Men moet verstand hebben van de mechanisme van weefselherstel om zinnige uitspraken hierover te kunnen doen.


Maar waar komt de warmte dan vandaan bij RevitaVet, die infrarood nauwelijks inwerkt en de pads niet warm worden? :)

Je bent goed met oneliners en naar eigen zeggen bezit je ook veel kennis, nu nog een manier vinden om die op een goede manier over te brengen.

Case studies van de site van de fabrikant:
http://www.revitavet.com/Pages/CaseStudy.html

Heb je al op pubmed gezocht naar LLLT? Is toch zeer veel over te vinden, ook recent onderzoek :j
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=lllt+laser
:)

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:48

De onderzoeken gaan over laser en niet over infrarood. Daarbij heeft men het niet over significante verschillen en kan ik het hele onderzoek niet beoordelen. Bij mensen heeft de low laser te weinig diepte werking waardoor men te hoog moet doseren en dat leidt tot verbranding. Thermografie geeft in deze geen uitsluitsel daar het niet zo simpel ligt door voor en na een behandeling te meten. Als dat zo was is wetenschap wel erg eenvoudig.
Mensen ervaren warmte als prettig hierdoor komt de pijndrempel hoger te liggen en ervaart men minder pijn.

fransje23

Berichten: 15391
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 00:03

anjafopma schreef:
De onderzoeken gaan over laser en niet over infrarood. Daarbij heeft men het niet over significante verschillen en kan ik het hele onderzoek niet beoordelen. Bij mensen heeft de low laser te weinig diepte werking waardoor men te hoog moet doseren en dat leidt tot verbranding. Thermografie geeft in deze geen uitsluitsel daar het niet zo simpel ligt door voor en na een behandeling te meten. Als dat zo was is wetenschap wel erg eenvoudig.
Mensen ervaren warmte als prettig hierdoor komt de pijndrempel hoger te liggen en ervaart men minder pijn.


Er staan een berg onderzoeken met wisselende uitkomsten. RevitaVet is niet enkele infrarood golflengte is als volgt:
30 infrared (880 nm - 100 mw peak pwr.) LEDs per array
20 visible red (640 nm - 5 mw peak pwr.) LEDs per array

Overigens denk niet dat wij uit deze discussie gaan komen. Iedere therapie heeft nu eenmaal voor- en tegenstanders en dat zal altijd wel zo blijven. :)


Ik deel hier simpelweg mijn positieve praktijkervaring waarbij ik een groot deel van de voorspoedige genezing toeschrijf aan RevitaVet.
Ik ben in ieder geval erg blij met waar we tot nu toe zijn en dat het gat in de pees is in 9 weken volledig opgevuld en alleen de randen zijn nog op de scan te zien.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 13:48

Ik blijf van mening dat het zonder apparaat net zo ver geweest was en zonde van het geld geweest is. Herstel van peesweefsel verloopt in verschillende fasen en daarvis geen apparaat die dat versneld. Het product belooft een hoop maar maakt het niet waar.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:06

En dat weet jij omdat?? Eigen ervaring? Bewijs?

Want net als jij wel kan zeggen dat het niet werkt, zegt TS wel degelijk dat het werkt......

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:56

Hoe toon je dat aan dat het werkt? Niet door te stellen dat het bij de tweede echo beter was want daarnaast gebeuren allerlei andere zaken die van invloed zijn.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:18

Ja maar dat vind ik zo makkelijk gesteld.

Je roept van alles, maar weinig onderbouwd. TS komt tenminste nog met linkjes naar onderzoeken etc.
Allerlei beweren maar op basis waarvan?? Kan het minder vaag?

fransje23

Berichten: 15391
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 18:16

anjafopma schreef:
Hoe toon je dat aan dat het werkt? Niet door te stellen dat het bij de tweede echo beter was want daarnaast gebeuren allerlei andere zaken die van invloed zijn.


Je kunt de vraag ook omdraaien, hoe toon je aan dat het geen bijdrage heeft geleverd?
Maar echobeelden die een positief beeld geven kunnen best bewijs zijn hoor. Alleen niet in ons geval aangezien het nu gaat om maar 1 paard, met 1 blessure aan 1 been, het is geen wetenschappelijk onderzoek. Ik vertel mijn ervaring en mijn interpretatie van het herstelproces.

Dat jij het niet opmerkelijk vind dat een 22-jarig paard relatief snel en, tot nu toe, zeer voorspoedig herstelt van een gat in de oppervlakkige buigpees bij een revalidatie met alleen stappen, 4 weken RevitaVet, en weidegang in de kudde (en 's nachts op stal) is prima.
Ik, en zeker ook mijn door de wol geverfde "oude rot in het vak"dierenarts vonden het in ieder geval wel opvallend en zeker zeer positief :)

Om jou mening kracht bij te zetten zou ik je aanraden om wat concreter te communiceren. Die kreten in de ruimte zijn m.i. veel gebler maar weinig wol. :)

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 21:04

Dat komt omdat jullie het niet begrijpen. Een gat in de pees? Dan scheurt hij direct af en dat is niet gebeurd. En als jij vindt dat het werkt bewijs het maar dat jij denkt dat het zo is. Maar goed vind het weggegooid geld en denk maar dat het help misschien is dat de werkende factor

fransje23

Berichten: 15391
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 10:14

anjafopma schreef:
Dat komt omdat jullie het niet begrijpen. Een gat in de pees? Dan scheurt hij direct af en dat is niet gebeurd. En als jij vindt dat het werkt bewijs het maar dat jij denkt dat het zo is. Maar goed vind het weggegooid geld en denk maar dat het help misschien is dat de werkende factor


Een gat in de pees is een vaak gebruikte term, "spreektaal", slaat op de zwarte vlek die je ziet op de echobeelden.

Overigens is je mening is duidelijk :+

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 11:34

anjafopma schreef:
Dat komt omdat jullie het niet begrijpen. Een gat in de pees? Dan scheurt hij direct af en dat is niet gebeurd. En als jij vindt dat het werkt bewijs het maar dat jij denkt dat het zo is. Maar goed vind het weggegooid geld en denk maar dat het help misschien is dat de werkende factor

Zet dan eens duidelijk neer wat jouw kennis en ervaring is, je bent aanvallend bezig op een niet echt prettige manier. Leg duidelijk uit hoe en wat met je ervaringen erbij dan kunnen we er iets mee.
Maar ook jij schreeuwt zonder bewijs.

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:44

Ik begrijp dit soort reacties nooit. Ik ben zeer duidelijk in mijn visie op dit soort dingen. Dat mensen in dit soort apparaten geloven moeten ze zelf weten, ik geef alleen aan dat het onzinnige bezigheid is omdat er geen enkele onderbouwing is van het resultaat in wetenschappelijk opzicht. Dit soort apparaten worden gebracht als de oplossing voor alle problemen. Dan moet er toch wel een lichtje gaan branden. Bij screening van een van de topics op bokt kwam ik 21 verschillende behandelingen tegen voor peesblessures. En alles hielp maar niet heus. Peesblessures vragen nu eenmaal een andere kijk dan tot nu toe het geval is. Men slaat te veel factoren over om tot een adequate behandeling te komen. Ik communiceer heel duidelijk maar als men het niet begrijpt dan kan ik daar niets aan doen. Laat je paard behandelen door iemand met een professionele achtergrond en ga niet experimenteren met dit soort apparaten. Dit geldt ook voor magneetveld therapie. Dit hoort niet thuis bij de leek. Ik hoop dat ik nu duidelijk ben geweest.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:56

Maar wat is je bezwaar. Het is zeker niet schadelijk. Dus dan kan het geen kwaad om het te doen. Bovendien zijn er wel degelijk onderzoeken geweest die aantonen dat het wel helpt.

Natuurlijk zijn pezen complex. Maar dat wil niet zeggen dat bepaalde dingen daar niet aan bij kunnen dragen, zelfs al is het onderzoek nog niet zo ver gevorderd als dat jij zou willen.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:03

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden.

BigOne
Berichten: 38343
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 15:09

anjafopma schreef:
Ik blijf van mening dat het zonder apparaat net zo ver geweest was en zonde van het geld geweest is. Herstel van peesweefsel verloopt in verschillende fasen en daarvis geen apparaat die dat versneld. Het product belooft een hoop maar maakt het niet waar.

Ik denk dat alle behandelingen die de doorbloeding in het aangedane been bevorderen goed zijn voor een paard met een peesblessure. Je zegt dat het product zijn beloftes niet waar maakt, weet je dit uit eigen ervaring of puur op wat je aan kennis over het lichaam bezit. Er zijn ook zeer veel mensen die niet in homeopathie geloven, daar heb ik echter bij sommige van mijn dieren zeer goede resultaten behaald.

fransje23

Berichten: 15391
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 17:43

anjafopma schreef:
Ik begrijp dit soort reacties nooit. Ik ben zeer duidelijk in mijn visie op dit soort dingen. Dat mensen in dit soort apparaten geloven moeten ze zelf weten, ik geef alleen aan dat het onzinnige bezigheid is omdat er geen enkele onderbouwing is van het resultaat in wetenschappelijk opzicht. Dit soort apparaten worden gebracht als de oplossing voor alle problemen. Dan moet er toch wel een lichtje gaan branden. Bij screening van een van de topics op bokt kwam ik 21 verschillende behandelingen tegen voor peesblessures. En alles hielp maar niet heus. Peesblessures vragen nu eenmaal een andere kijk dan tot nu toe het geval is. Men slaat te veel factoren over om tot een adequate behandeling te komen. Ik communiceer heel duidelijk maar als men het niet begrijpt dan kan ik daar niets aan doen. Laat je paard behandelen door iemand met een professionele achtergrond en ga niet experimenteren met dit soort apparaten. Dit geldt ook voor magneetveld therapie. Dit hoort niet thuis bij de leek. Ik hoop dat ik nu duidelijk ben geweest.


Schriftelijk comminiceer je niet zo duidelijk aangezien je alleen een opmerking maakt zonder verder uitleg. Daarbij geef je het niet alleen aan maar blijf je er op hameren. Zover ik weet heb jij niet alle wijsheid ter wereld in pacht en bovendien kan het gewoon voorkomen dat mensen het niet met je eens zijn en dingen anders benaderen.

Wat misschien wel een leuk idee is als je zelf een topic opent met jouw visie op de behandeling van peesblessures. :)

Overigens vind ik het ergens wel grappig dat je een link naar osteopathie als onderschrift hebt. Dat is toch ook een behandelmethode die niet vrij is van controverse :)

anjafopma
Berichten: 319
Geregistreerd: 23-01-06

Re: Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:42

Ik communiceer heel duidelijk maar schijnbaar niet op jou nivo. De osteopathie inde schrijf ik het segmentaal denken en de rest niet en ik weet dat peter Ottens dat ook doet. Een topic over dit onderwerp heeft weinig zin daar mensen toch alleen bezig zijn met hun eigen ding en niet geïnteresseerd zijn in wat een ander te vertellen. Dat bewijs deze topic wel. Niemand heeft de wijsheid in pacht maar klakkeloos aannemen dat iets werkt die ik niet. En ik blijf van mening dat dit soort apparaten niet thuis horen bij de leek!!!!!