[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jets

Berichten: 3553
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:37

Interessant, ik ga het eens opzoeken! Ik gebruik geen beschermers oid, maar smeer na inspanning wel altijd freebute gel op haar kogel. Zorgt ook voor bloedcirculatie en pijnstilling.

StonedRomy

Berichten: 7547
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:51

Ik gebruik als het been warm aanvoelt incrediwear en als het been koud aanvoelt back on track. Beide werken voor mij en mijn paard heel goed. Incrediwear heeft een piephak weg gekregen waar de dierenarts van onder de indruk was.

Anoniem

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:58

Ik gebruik na inspanning de back on track stal beschermers voor de nacht. Heb wel het idee dat de zwelling bij de kogel waar de atrose zit iets minder is. Voor de pezen is het zeker goed. Ben er wel echt zeer tevreden mee, alleen meneer wil geen achter beschermers (dan merk ik dat ie wat paniekerig word)

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:09

Slmt9 schreef:
De back in track 3 in 1 beschermers en kootbeschermer vind ik fijn.
Voor de rug vind ik Fedimax heel fijn.

Allerlei producten die doorbloeding stimuleren, waardoor het minder pijnlijk wordt.


Heb je nog 3 in 1 beschermers een linkje van?

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:21

Super interessant allemaal! Dank voor jullie input.

Weet iemand voor hoeveel uren die beschermers minimaal om moeten? Zoveel uur per keer of minimaal iedere dag?

@Jets. Ik ben benieuwd of je echt verschil merkt. Ik zou het bijv interessant vinden om iets te kunnen smeren ter verlichting, zoals mensen Voltaren bijv hebben!

Jets

Berichten: 3553
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:35

Yaffie schreef:
Super interessant allemaal! Dank voor jullie input.

Weet iemand voor hoeveel uren die beschermers minimaal om moeten? Zoveel uur per keer of minimaal iedere dag?

@Jets. Ik ben benieuwd of je echt verschil merkt. Ik zou het bijv interessant vinden om iets te kunnen smeren ter verlichting, zoals mensen Voltaren bijv hebben!


Gebruik het ook wel eens bij mezelf voor mijn rug en het voelt inderdaad hetzelfde als Voltaren :) Die van mij laat weinig zien, dus kan niet echt een verschil aangeven, maar vind het wel een prettig idee omdat ik het zelf dus ook voel.

Slmt9

Berichten: 4862
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:39

HorseTimeXL schreef:
Slmt9 schreef:
De back in track 3 in 1 beschermers en kootbeschermer vind ik fijn.
Voor de rug vind ik Fedimax heel fijn.

Allerlei producten die doorbloeding stimuleren, waardoor het minder pijnlijk wordt.


Heb je nog 3 in 1 beschermers een linkje van?


Heb deze in t zwart:

https://www.agradi.nl/back-on-track-pee ... -blauw.htm

Zelf zou ik nu kiezen voor deze, liever mesh dan neopreen:
https://www.horsefitshop.nl/peesbescher ... 13015.html

De kootbeschermers doe ik een half uur voor de hoefsmid komt om en daar heeft mijn paard wonderbaarlijk veel baat bij.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:49

Ja echt tof zeg Slmt9! Ja die Mesh wil ik ook heel graag. Vrees alleen dat ik de maat M nodig heb en die is echt werkelijk nergens meer te verkrijgen. Pas half april..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 00:53

Yaffie schreef:
Super interessant allemaal! Dank voor jullie input.

Weet iemand voor hoeveel uren die beschermers minimaal om moeten? Zoveel uur per keer of minimaal iedere dag?

@Jets. Ik ben benieuwd of je echt verschil merkt. Ik zou het bijv interessant vinden om iets te kunnen smeren ter verlichting, zoals mensen Voltaren bijv hebben!


Back on track kan na opbouwen 24/7. Met stalrust heb ik dit gedaan, nu alleen snachts, dus van 6 tot uur of 8/9

Slmt9

Berichten: 4862
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 13:25

Voor wie nog benieuwd is naar mijn afsluitende silicium ervaring. Ik ga ermee stoppen als ik dit laatste flesje op heb. In de laatste week van het afbouwen van de glucosamine begon hij steeds stijver te worden. Nu krijgt hij helemaal geen glucosamine meer en hij is ontzettend stijf. Heb m met deze kou zelfs een deken op ‘s nachts.

Ik heb dus weer gluco/msm van horseflex besteld. Ik dacht dat het weinig deed, maar dat had ik verkeerd. Geef nu tijdelijk even boswellia als pijnstiller, hoop ik dat dat een beetje compenseert tot hij de glucosamine weer wat langer krijgt en goed werkt.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:26

Slmt9 schreef:
Voor wie nog benieuwd is naar mijn afsluitende silicium ervaring. Ik ga ermee stoppen als ik dit laatste flesje op heb. In de laatste week van het afbouwen van de glucosamine begon hij steeds stijver te worden. Nu krijgt hij helemaal geen glucosamine meer en hij is ontzettend stijf. Heb m met deze kou zelfs een deken op ‘s nachts.

Ik heb dus weer gluco/msm van horseflex besteld. Ik dacht dat het weinig deed, maar dat had ik verkeerd. Geef nu tijdelijk even boswellia als pijnstiller, hoop ik dat dat een beetje compenseert tot hij de glucosamine weer wat langer krijgt en goed werkt.


Ik was ook aan het twijfelen naar silicium, maar dan ga ik toch ook maar niet testen. Ik ben nu equine america aan het geven, en hij is echt zo vrolijk en vlot in de weide, en hij loopt zo vlot buiten in de weide dat ik er heel blij van ben!

Slmt9

Berichten: 4862
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:39

Voor t zelfde geldt werkt t bij jouw paard wel. Er loopt nog een apart silicium topic en het paard van TS heeft er wel baat bij.
Of misschien werkt t als aanvulling op andere producten wel.. ik dacht dat dat de gluco niets deed en zocht een vervanger. Maar daarvoor hoef ik het niet te doen.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:17

The_Cat schreef:
Slmt9 schreef:
Voor wie nog benieuwd is naar mijn afsluitende silicium ervaring. Ik ga ermee stoppen als ik dit laatste flesje op heb. In de laatste week van het afbouwen van de glucosamine begon hij steeds stijver te worden. Nu krijgt hij helemaal geen glucosamine meer en hij is ontzettend stijf. Heb m met deze kou zelfs een deken op ‘s nachts.

Ik heb dus weer gluco/msm van horseflex besteld. Ik dacht dat het weinig deed, maar dat had ik verkeerd. Geef nu tijdelijk even boswellia als pijnstiller, hoop ik dat dat een beetje compenseert tot hij de glucosamine weer wat langer krijgt en goed werkt.




Ik was ook aan het twijfelen naar silicium, maar dan ga ik toch ook maar niet testen. Ik ben nu equine america aan het geven, en hij is echt zo vrolijk en vlot in de weide, en hij loopt zo vlot buiten in de weide dat ik er heel blij van ben!


Hoe lang geef jij Equine America al? Ik ben ook erg benieuwd. Geef het nu maandag 4 weken. Eerst de poedervorm maar las later dag ze eigenlijk eerst de vloeibare vorm adviseren als start en die geef ik nu twee dagen. Gelukkig eet hij het, maar wat graag. Is net zo zoet als z'n snoepjes volgens mij. Misschien blijf ik eerst ook wel op de vloeibare variant. Kwa kosten maakt dat niet gek veel uit..

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 21:50

Jets schreef:
Yaffie schreef:
Super interessant allemaal! Dank voor jullie input.

Weet iemand voor hoeveel uren die beschermers minimaal om moeten? Zoveel uur per keer of minimaal iedere dag?

@Jets. Ik ben benieuwd of je echt verschil merkt. Ik zou het bijv interessant vinden om iets te kunnen smeren ter verlichting, zoals mensen Voltaren bijv hebben!


Gebruik het ook wel eens bij mezelf voor mijn rug en het voelt inderdaad hetzelfde als Voltaren :) Die van mij laat weinig zien, dus kan niet echt een verschil aangeven, maar vind het wel een prettig idee omdat ik het zelf dus ook voel.


Dan zou het inderdaad moeten werken. Ik heb de compagel zelf ook wel eens gebruikt bijvoorbeeld, maar die deed voor mij niks, naar mijn idee. Ik ga hier wel even naar kijken.

Hebben jullie buiten de backontrack/incrediwear ook nog andere varianten beenbeschermers gebruikt? Ik heb hetzelfde soort nog gezien van bijv. Veredus, Rambo, Kentucky, EQuick en Zandona. Vooral de Kentucky met de recuptex lijkt me dan wel weer interessant. Als iemand nog ervaringen heeft en die wil delen, vind het heel waardevol!

Maris
Berichten: 15924
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:28

Ik kan alleen vertellen dat het back on track shirt dat ik heb gehad helemaal niets deed voor mezelf.

MyChoice

Berichten: 2201
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:44

Ik heb zelf de nekwarmer en merk zeer zeker verschil. Binnen een uur nekpijn weg en daardoor hoofdpijn ook. Heb toevallig net de kootbeschermers binnen voor m’n ruin. Wel besloten dat hij met pensioen mag op z’n 13e. Erg zuur. Maar merk dat we beiden geen plezier hebben. Hij gaat naar een paddock Paradise. Lekker paard zijn.

Slmt9

Berichten: 4862
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:50

Ik heb zelf baat bij Fedimax, BOT niet.
Bij mn paard werkt fedimax, ionic en BOT. Al ben ik over de laatste t minste enthousiast.

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:31

HorseTimeXL schreef:
The_Cat schreef:


Ik was ook aan het twijfelen naar silicium, maar dan ga ik toch ook maar niet testen. Ik ben nu equine america aan het geven, en hij is echt zo vrolijk en vlot in de weide, en hij loopt zo vlot buiten in de weide dat ik er heel blij van ben!


Hoe lang geef jij Equine America al? Ik ben ook erg benieuwd. Geef het nu maandag 4 weken. Eerst de poedervorm maar las later dag ze eigenlijk eerst de vloeibare vorm adviseren als start en die geef ik nu twee dagen. Gelukkig eet hij het, maar wat graag. Is net zo zoet als z'n snoepjes volgens mij. Misschien blijf ik eerst ook wel op de vloeibare variant. Kwa kosten maakt dat niet gek veel uit..


Nu bijna 3 maanden. Ben er tevreden van, paard doet er goed op. Geef ook de vloeibare variant

MyChoice

Berichten: 2201
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:41

Slmt9 schreef:
Ik heb zelf baat bij Fedimax, BOT niet.
Bij mn paard werkt fedimax, ionic en BOT. Al ben ik over de laatste t minste enthousiast.


Apart hè. Hier deed de ionic niks. De katten vinden hem heerlijk om op te slapen. BOT paarden en ik profijt van. Fedimax geen ervaring mee.

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:14

MyChoice schreef:
Slmt9 schreef:
Ik heb zelf baat bij Fedimax, BOT niet.
Bij mn paard werkt fedimax, ionic en BOT. Al ben ik over de laatste t minste enthousiast.


Apart hè. Hier deed de ionic niks. De katten vinden hem heerlijk om op te slapen. BOT paarden en ik profijt van. Fedimax geen ervaring mee.


Ik vind het ook bijzonder. Ik heb zelf de ionic liner, daar reageert mijn paard niet anders op. Ik heb nog geen andere merken geprobeerd, maar zoals ik het nu lees, is het heel lastig om iets aan te schaffen, omdat voor ieder paard weer iets anders lijkt te werken haha

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 18:28

Ja het is echt lastig voor onze paardjes. Net zoals supplementen eigenlijk. Als de ene glucosamine niet werkt hoeft het zelfs niet te betekenen dat het andere merk ook niet goed werkt.

Ben heel benieuwd. Geef nu sinds donderdag de vloeibare variant en denk zelfs dat ik dat gewoon blijf geven. Kwa kosten maakt het geen verschil en door de slobber vind hij het echt geweldig. En als het echt wellicht makkelijk wordt opgenomen..

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:44

HorseTimeXL schreef:
Ja het is echt lastig voor onze paardjes. Net zoals supplementen eigenlijk. Als de ene glucosamine niet werkt hoeft het zelfs niet te betekenen dat het andere merk ook niet goed werkt.

Ben heel benieuwd. Geef nu sinds donderdag de vloeibare variant en denk zelfs dat ik dat gewoon blijf geven. Kwa kosten maakt het geen verschil en door de slobber vind hij het echt geweldig. En als het echt wellicht makkelijk wordt opgenomen..


Klopt, maar supplementen testen vind ik toch makkelijker dan 10 verschillende soorten beenbeschermers kopen om te testen en de bijkomende kosten daarvan haha. Hoop dat de vloeibare voor je paard werkt! De mijne staat op equine america Gluco 12000. Enige wat echt werk, in combinatie met silicium (Glucosamine werkt wel, maar met silicium nog beter en silicium alleen doet niks). En in zware periodes duivelsklauw erbij. Het is echt proberen, proberen en nog eens proberen..

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 00:01

Ja klopt helemaal mee eens Yaffle!
het stomme is, dat ik het liefst direct resultaat wil zien en als ik het niet zie dan wil ik meteen wat anders en daarom ben ik zo blij met dit topic dat sommige mij daarin even weer met twee benen op de grond zetten en dat ik geduld moet hebben.

Ik hoop het ook.Ik ben nu gestopt met silicium. In de Equine zou ook silicium moeten zitten.. dus ben benieuwd. Dinsdag afspraak met osteopaat. Ben heel benieuwd wat haar bevindingen zijn. (uiteraard niet als doel om de artrose opeens te laten verdwijnen hoor) maar wel ven kijken hoe hij in z'n lichaam zit. Het ging heel goed maar de laatste weken eigenlijk sinds de sneeuw houd hij z'n lichaam behoorlijk vast in draf. Na enige tijd raakt hij wel losser en het is niet dat hij kreupel loopt. Het blijft toch zoeken..

Slmt9

Berichten: 4862
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:37

Mag ik iedereen afraden om glucosamine af te bouwen als je denkt dat t niet werkt |o

Ik dacht dat de combi kurkuma + silicium het bij mijn paard zo goed deed, dus de gluco afgebouwd waarvan ik dacht dat het niets deed. Moest er echt even om janken. Mijn paard oogt niet alsof hij pijn heeft, loopt niet kreupel, maar op rust zie ik hem constant wisselen van achterbeen |(
RA wil hij niet lang belasten vanwege de artrose en ik merk dat hij LA last heeft van compensatie(spier)pijn.

Ik was al gestart met boswellia als overbrugging tegen de pijn, maar ja, dat werkt niet in 2 dagen. Vandaag gelijk weer glucosamine erbij, ik duim dat dat heel snel weer werkt. Hij heeft dan 1 week zonder gestaan. Vanaf de week dat hij op kwart dosering stond begon ik het wat te merken.

Omdat hij zo stond te wiebelen vandaag ook maar gestart met duivelsklauw. Nooit eerder gegeven, dus geen idee hoe snel dat werkt.
Ben er echt verdrietig van en voel me schuldig omdat ik de verkeerde inschatting over de glucosamine heb gemaakt. Niet leuk om je paard zo te zien -O-

Saaams

Berichten: 13291
Geregistreerd: 20-01-10

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:44

Oei lastig.
Duivelsklauw werkt hier (naf vloeibaar) binnen 48 uur.
De korrels werken niet bij mijn paard. Poeder nooit getest.

Welke glucosamine raden jullie aan? Alleen gluco of combi met MSM en welk merk?
Ik voer de silicium wel. Wist niet dat je dat moest combineren met glucosamine.