[INFO] artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:41

[url]https://www.baroen.nl/winkel/voeding/kruiden-groente-fruit-bloemen-insekten-granen/poeders/curcuma-kurkuma-detail[url]

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 17:36

Ik merk dat mijn paard goed gaat op de horseflex jointpower. Beter dan op de joint comp van phytonics.
Ik wilde het 6-8 weken proberen, maar heb besloten om door te gaan. Wel twijfel ik om over te stappen naar de synopet equisin.
https://www.synopet.nl/producten/equi-s ... reloaded=1

Hoe zijn de ervaringen daarmee? Had van Pien al gezien dat zij t gebruikt. Hoe vaak geef jij dat? En ook icm die enzym tabletjes?

Ik zette mijn vraagtekens bij het volgende:
Citaat:
1-2 kuurtjes per jaar zijn meestal voldoende om de gewrichten van het paard langdurig in een goede conditie te houden
✓ Wilt u na de kuur toch een (onderhouds)dosering blijven geven? Dit mag wel, maar u zult zien dat dit doorgaans niet nodig is!


Artrose gaat immers niet over, werkt het wekelijk 6-12 maanden? :?

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:01

Waarom toch weer overstappen op een ander supplement als de horseflex goed bevalt ?

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 20:47

Omdat ik het prettiger vind om 2x een maand een kuur te moeten geven dan 12 maanden elke dag :)

Xritt
Berichten: 615
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:04


Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:03

Ik heb er toen wel naar gekeken, maar vind 56,7 gram poeder per dag voeren nu niet echt een plus voor mn paard. :n

_Tarzan

Berichten: 11191
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 07:30

ellepel schreef:
mijn merrie gaat niet zo denderend nu,ze doet blij en vrolijk,maar wil liever niet lopen
ik kwam een supplement tegen van horse flex.
de curcuma en zwarte peper

deze

https://www.horseflex.nl/product/curcuma-paard/ en zwarte peper


zou dat wat zijn?
duivelsklauw heb ik gegeven, maar ze is ontzettend gevoelig op maag en darmen .
en kreeg daar last van.

Ik kom even het topic binnen vallen, helaas hier ook een paard met artrose op beide voorbenen, hij is ingespoten maar bleef zo net op de 90% goed lopen, hij had ook weinig looplust (al is hij altijd al lui aangelegd geweest maar nu leek het toch vanuit z’n benen te komen)

Nu geef ik sinds kort glucosamine MSM, duivelsklauw en curcuma bij (horseflex) en hij loopt een stuk beter! Ik ben nog maar op aan het bouwen, maar Hij heeft sinds de supplementen ook een stuk meer looplust gekregen wat mij ook weer een beter gevoel geeft!

blizzart

Berichten: 1398
Geregistreerd: 08-03-07
Woonplaats: beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:13

Wie heeft ervaring met atrose en.heeft Lasertherapie gedaan
En werk dat beetje tegen de pijn en stijfheid

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:34

Mijn tip tegen beginstijfheid blijft het homeopatisch middel rhus. Tox. Hielp bij mijn paard echt super goed binnen twee weken al. Mocht iemand het overwegen, er zitten hier op bokt diverse homeopaten voor dieren die advies kunnen geven over dosering etc.


Laser therapie heb ik geen ervaring mee. Ik weet wel dat je die kan huren ook. Bij magna care ofzo?

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:08

Wij hebben dit bij onze kat gedaan. 1x pw voor een zestal weken, zij had hier geen baat bij.
Zij had de meeste baat bij goeie en zuivere cbd olie en glucopro van pharmahorse. Glucopro bevat naast Glucosamine ook Chondroitine (oorsprong: rund), MSM, Collageen Type II en Hyaluronzuur.

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:50

Weet iemand een goed supplement met glucosamine en duivelsklauw? eventueel MSM erbij? ivbm artrose door botcyste.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 09:54

Mij bevallen de producten van Horseflex heel goed. Die verkoopt het wel los.

Elisa2

Berichten: 37349
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:17

Ja dat zag ik, vind ze alleen los bij elkaar erg duur om eerlijk te zijn. Eerder had ik wel duivelsklauw van hun wat wel goed beviel.

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:00

Dat hangt er vanaf hoe je rekent kwam ik achter. De dosering van horseflex is vele malen hoger dan bijv paardendrogist. Dus de hoeveelheden van de ingredienten. Van paardendrogist moet je dan veel meer voeren en ben je duurder uit.



Afbeelding

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:33

PD is inderdaad in verhouding nog best duur inderdaad :j
Daarom ben ik ook niet overgestapt

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:44

Ik vind het altijd enorm moeilijk om supplementen te vinden.
Waar kijken jullie naar? Dan bedoel ik naast natuurlijk dat het een supplement is wat in verhouding goed is.
Nu mijn oudje met een blessure staat, moet hij tevens supplementen hebben voor zn pezen. Op een gegeven moment krijgen ze voor mn gevoel meer poeder/supplementen te eten dan krachtvoer.
Hierdoor merk ik dat ik toch steeds vaker naar een vloeibaar supplement grijp dan weer een poedertje er bij.
Hoe zit dit bij jullie?

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Re: [INFO] artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:25

Hoi allemaal,

Ik sluit me hier ook aan. Ik heb een paard met artrose, waarbij de injecties met cortisone en hyaluronzuur niet meer werken. Ook is de gewrichtsvloeistof erg waterig. Ik geef Glucosamine en ga proberen de dosis te verhogen, wie weet heeft dit effect... Het betekend ook dat het rijden waarschijnlijk niet meer haalbaar is, terwijl dit een half jaar geleden nog jaren mogelijk zou zijn. Het gaat allemaal zo snel.
De da heeft besproken wat andere opties zijn, maar raad deze niet aan. Het moet dus pensioen worden en dan kijken hoe lang hij alles nog vol houdt.
Toch kan ik me er niet helemaal bij neerleggen, hij is pas 12!

Hebben jullie nog tips? Dingen die ik kan proberen? En heeft iemand ervaring met IRAP? Zou dat nog een optie zijn, ondanks dat de kosten hoog liggen? Da raad het af omdat er meer aan de hand is, artrose op meerdere plekken zit etc. Maar ik wil eigenlijk nog niet opgeven...

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:26

@Yaffie

Ik heb mijn pony ook Glucosamine gevoerd, vond dit echter geen tot weinig effect hebben.
Voer hem nu Duivelsklauw en merk een groot verschil!

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:30

Yaffie:
Wat ik je kan vertellen is dat als het ene glucosamine product niet werkt ( of niet genoeg werkt ) het zeker zin heeft om een ander glucosamine product te proberen. Op de één of andere manier scheelt het [er paard op welk glucosamine product hij of zij het beste reageert.

En werkt alleen glucosamine ( soms in combi met chondroitine en msm ) niet meer genoeg, kijk dan eens naar een supplement met ook hyaluronzuur ( hyaluronic acid = HA ) erin. Als je in dit topic zoekt vindt je er wel een paar producten mee. Ze zijn wel prijziger als de producten met alleen glucosamine.

Tegen de beginstijfheid hielp bij mijn paard rhus tox ( homeopatisch middel ) echt fantastisch. Dat verschil was mega groot binnen 10 dagen. Van stijf de stal uitkomen en de eerste 10 minuten echt moeten opwarmen en onregelmatig/stijf stappen naar vanaf stap 1 soepel de stal uitkomen.

Tip van Drico kan ook zeker helpen. Duivelsklauw is een natuurlijke pijnstiller. Alleen voor sommige paarden niet heel fijn voor de maag bij langer gebruik. Groenlipmossel is ook zo'n mogelijke pijnstiller ( wordt in duitsland meer gebruikt ) en voor boswellia geldt hetzelfde ( is weer meer in engeland in gebruik ).
pien_2010 heeft het op pagina 243 over synopet, volgens mij is dat met groenlipmossel erin, maar er zijn natuurlijk nog meer producten met glm of boswellia erin.


Yaffie, welke glucosamine geef je nu en hoeveel glucosamine geef je per dag ? Dus hoeveel mg of gram glucosamine ?
Plus weet je waar de artrose vandaan komt ? Op zo'n jonge leeftijd ergens een overbelasting opgelopen ??

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 13:55

Maris schreef:
Yaffie:
Wat ik je kan vertellen is dat als het ene glucosamine product niet werkt ( of niet genoeg werkt ) het zeker zin heeft om een ander glucosamine product te proberen. Op de één of andere manier scheelt het [er paard op welk glucosamine product hij of zij het beste reageert.

En werkt alleen glucosamine ( soms in combi met chondroitine en msm ) niet meer genoeg, kijk dan eens naar een supplement met ook hyaluronzuur ( hyaluronic acid = HA ) erin. Als je in dit topic zoekt vindt je er wel een paar producten mee. Ze zijn wel prijziger als de producten met alleen glucosamine.

Tegen de beginstijfheid hielp bij mijn paard rhus tox ( homeopatisch middel ) echt fantastisch. Dat verschil was mega groot binnen 10 dagen. Van stijf de stal uitkomen en de eerste 10 minuten echt moeten opwarmen en onregelmatig/stijf stappen naar vanaf stap 1 soepel de stal uitkomen.

Tip van Drico kan ook zeker helpen. Duivelsklauw is een natuurlijke pijnstiller. Alleen voor sommige paarden niet heel fijn voor de maag bij langer gebruik. Groenlipmossel is ook zo'n mogelijke pijnstiller ( wordt in duitsland meer gebruikt ) en voor boswellia geldt hetzelfde ( is weer meer in engeland in gebruik ).
pien_2010 heeft het op pagina 243 over synopet, volgens mij is dat met groenlipmossel erin, maar er zijn natuurlijk nog meer producten met glm of boswellia erin.


Yaffie, welke glucosamine geef je nu en hoeveel glucosamine geef je per dag ? Dus hoeveel mg of gram glucosamine ?
Plus weet je waar de artrose vandaan komt ? Op zo'n jonge leeftijd ergens een overbelasting opgelopen ??


Ik heb geprobeerd:
Glucosamine paardendrogist
Gluco msm pharmahorse
Gluco complex horsefitshop
Equine America Cortaflex HA Regular Strength Powder
Equine America Glucosamine 12,000 Plus MSM & HA

Ik dacht nog aan glucohorse, artrohorse, of misschien allemaal losse supplementen?
Ik geef de doseringen die op de potjes staan, dus niet meer dan dat. Ik moet me verdiepen in de hoeveel die hij moet hebben nog.

Ik merk niet dat hij veel stramheid in de ochtend heeft of dat ie heel lang moet warmdraaien met rijden, daarom komt dit ook even als een bom binnen. Hij krijgt al duivelsklauw, maar dit helpt niet genoeg voor slechte momenten onder het zadel.

Het is door overbelasting vanwege zware drafsport 10 jaar lang. Ik wist het ook toen ik hem kocht, maar dat het zo snel zou gaan.....

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:23

Ooh je hebt al heel veel geprobeerd ! Ook al met HA erin dus. En ook al duivelsklauw.
Hmm.

Uit mijn hoofd dacht ik dat je van glucosamine 15 gram moet geven per dag, dat dat de aanbevolen hoeveelheid is. Als je die hoeveelheid nog niet hebt gegeven misschien het proberen waard. Maar of heel veel andere producten met glucosamine erin uitproberen nog zin heeft als ik zie wat je al hebt gegeven …… ik weet niet. Ik neem aan dat je alles toch wel een maand of 3 a 4 hebt geprobeerd ?

Of anders eens denken aan een heel ander product. Zie https://www.synopet.nl/paarden/ pien_2010 is er super tevreden over. Stuur haar anders eens een pb. En ik begreep dat je van synovet echt heel uitgebreid advies kan krijgen over welke producten te gebruiken. Kuur voor banden, pezen en spieren kan ik me b.v. ook voorstellen.
Slmt9 Was het ook aan het overwegen om te gaan geven, misschien ook haar/hem eens een pb sturen ?


Wat gek dat je paard geen last heeft van beginstijfheid. Wel fijn hoor, maar dat past eigenlijk weer helemaal niet bij artrose. Bij artrose ben je, dacht ik, altijd in het begin stijf. Zou er nog wat anders kunnen spelen ?????

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:34

Maris schreef:
Ooh je hebt al heel veel geprobeerd ! Ook al met HA erin dus. En ook al duivelsklauw.
Hmm.

Uit mijn hoofd dacht ik dat je van glucosamine 15 gram moet geven per dag, dat dat de aanbevolen hoeveelheid is. Als je die hoeveelheid nog niet hebt gegeven misschien het proberen waard. Maar of heel veel andere producten met glucosamine erin uitproberen nog zin heeft als ik zie wat je al hebt gegeven …… ik weet niet. Ik neem aan dat je alles toch wel een maand of 3 a 4 hebt geprobeerd ?

Of anders eens denken aan een heel ander product. Zie https://www.synopet.nl/paarden/ pien_2010 is er super tevreden over. Stuur haar anders eens een pb. En ik begreep dat je van synovet echt heel uitgebreid advies kan krijgen over welke producten te gebruiken. Kuur voor banden, pezen en spieren kan ik me b.v. ook voorstellen.
Slmt9 Was het ook aan het overwegen om te gaan geven, misschien ook haar/hem eens een pb sturen ?


Wat gek dat je paard geen last heeft van beginstijfheid. Wel fijn hoor, maar dat past eigenlijk weer helemaal niet bij artrose. Bij artrose ben je, dacht ik, altijd in het begin stijf. Zou er nog wat anders kunnen spelen ?????


Ik geef nu de synopet voor banden en pezen aan mn artrose beestje.
Wacht nog op resultaat.
Maar de lucht van dat spul laat me elke dag weer onpasselijk voelen. Echt heel erg vies!! ;(

En inderdaad lijkt er mij ook meer te spelen dan artrose wanneer er geen sprake is van stijfheid
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 21-01-20 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris
Berichten: 15922
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:46

Heb jij ook zo uitgebreid advies gekregen, net als pien_2010 ? En hoe lang geef je het nu ? Ivm de artrose ?

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:53

Maris schreef:
Heb jij ook zo uitgebreid advies gekregen, net als pien_2010 ? En hoe lang geef je het nu ? Ivm de artrose ?


Nee ik volg gewoon de handleiding op de fles. Je kan m t goedkoopst kopen via gezonderwinkelen.
Ik merk nog weinig verschil, maar ik voer het voor zn peesblessure in zn knie. Hij heeft wel ook artrose, maar daar geef ik t niet voor. Daar heb je weer een andere variant voor van Synopet welke pien_2010 wel al heeft gebruikt.

Yaffie
Berichten: 223
Geregistreerd: 10-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:01

Maris schreef:
Ooh je hebt al heel veel geprobeerd ! Ook al met HA erin dus. En ook al duivelsklauw.
Hmm.

Uit mijn hoofd dacht ik dat je van glucosamine 15 gram moet geven per dag, dat dat de aanbevolen hoeveelheid is. Als je die hoeveelheid nog niet hebt gegeven misschien het proberen waard. Maar of heel veel andere producten met glucosamine erin uitproberen nog zin heeft als ik zie wat je al hebt gegeven …… ik weet niet. Ik neem aan dat je alles toch wel een maand of 3 a 4 hebt geprobeerd ?

Of anders eens denken aan een heel ander product. Zie https://www.synopet.nl/paarden/ pien_2010 is er super tevreden over. Stuur haar anders eens een pb. En ik begreep dat je van synovet echt heel uitgebreid advies kan krijgen over welke producten te gebruiken. Kuur voor banden, pezen en spieren kan ik me b.v. ook voorstellen.
Slmt9 Was het ook aan het overwegen om te gaan geven, misschien ook haar/hem eens een pb sturen ?


Wat gek dat je paard geen last heeft van beginstijfheid. Wel fijn hoor, maar dat past eigenlijk weer helemaal niet bij artrose. Bij artrose ben je, dacht ik, altijd in het begin stijf. Zou er nog wat anders kunnen spelen ?????


Klinisch en rontgenologisch in augustus helemaal gekeurd, omdat ik dacht dat er iets anders aan de hand was, maar het komt echt uit de voorbenen weg waar de artrose zit. (inclusief uitverdoven dus)

Ze kunnen het niet anders verklaren. Injectie heeft toen ook maar heel kort gewerkt en nu weer. Het wordt niet beter met inspuiten.

DA vind het ook gek. Hij is iedere keer net zo slecht bij aandraven en aangalopperen. Of het nu na 5 of 35 min is. In de ochtend rent ie met een noodgang het land in (loopt niet helemaal rad, maar niet persee stijf) zonder ruiter is het beter en hij speelt de hele dag met de andere ruinen, dus ook daaraan kun je het niet zien op wat mispassen na.

Alle supplementen minimaal 3 maanden gebruikt, sommige langer.. Ik heb niet het idee dat het werkt. Maar opgeven is nog geen optie nu. Niet meer rijden is op zich geen ramp, maar hij wil zoo graag iets doen! Dus daarom wil ik zo graag nog iets proberen.

Ik ga eens kijken hoeveel gluco hij nodig heeft en wie weet helpt dat.