Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:23

Stel dat ts in mijn straat zal wonen en ik kreeg dit verhaal 5 jaar mee, en het staat er nu zo voor.. dan had ik ook melding gemaakt. Dus of iemand het doet aan de hand van digitale beelden en dit verhaal, of door het in echt te zien, ik denk dat 95% een melding zou doen.

Nu doet een bokkers het, maar de buurvrouw kan vanmiddag net zo goed gebeld hebben.


Omdat je je zorgen maakt, ts de kop in het zand steekt en je zelf niets kan doen. Dan blijft dit over.

Ik heb er geen moeite mee. En ik ben het er ook eens dat een mod een voorbeeld functie heeft en dat je dit als mod op een paarden forum niet kunt maken. En dat is ook gelijk de reden dat ik dus geen foto's hoef van de ts. Ik kan niets met dit hele verhaal, dit past gewoon niet in mijn manier van denken en leven.

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:28

Narcissa schreef:
Een paard vijf jaar pijn laten lijden en als het bijna game over is de nodige zorg onthouden omdat haar trots inslikken te moeilijk is, dat is geen stap te ver? Kop in het zand steken en zogenaamd leuke filmpjes posten terwijl het hoefbeen elke moment zo ver kan kantelen dat het door de zool komt (extreem pijnlijk!!!), dat is geen stap te ver?

Hippotha, ik ben blij dat je het gedaan hebt.


Dit inderdaad. Verschrikkelijk gewoon!
Het werd tijd dat iemand in ging grijpen.

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:32

Ik vind dit ook veel te ver gaan. Online een adres zien te achterhalen en dan te bellen met de dierenbescherming? Gaat in mijn ogen ook echt te ver. Bovendien staat het paard onder ‘behandeling’ alleen niet de behandeling die jullie (en ik) graag zouden zien.

Zou het Bijke gaan helpen denken jullie? Ik ben bang van niet. Paard staat er goed bij en toont nog genoeg levenslust. Straalt niks uit van verwaarlozing of mishandeling.

pien_2010

Berichten: 43730
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:35

Veraaaaah dat denk ik dus ook en ik vind dit ook veel te ver gaan. Ik verwacht dat de dierenbescherming geen poot heeft om op te staan, want Beike staat onder behandeling, ziet er goed uit , is vrolijk ook al is ze niet rad :list: en o nlangs nog gezien door dierenartsen .

Neemt niet weg dat ik vind dat Shanna allang naar van Nassau had moeten gaan, maar dat is een ander verhaal.

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:36

Wait. What?
Een melding bij de dierenpolitie op basis van een topic op bokt?
Stelletje moraalridders :7

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:36

Shanna schreef:
Ik heb dit bijwerken inderdaad in overleg met dierenarts en hoefsmid gedaan, onder begeleiding van iemand met verstand van zaken die ervaringsdeskundige is met bevangen hoeven. Ik ben al geruime tijd aan het oefenen op mijn andere paarden dus niet zonder enige ervaring aan Bijke begonnen.

Veraaaaah

Je zegt 'dier staat onder behandeling'. Na de behandeling heeft te zelf gevijld, terwijl ze geen ervaring heeft met zulke hoefproblemen. Zoals ze zelf schrijft heeft ze geoefend op paarden met 'gezonde' hoeven.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:51

Ik had wel verwacht dat er opt dit topic een melding zou volgen. Weet zelf ook niet goed waar ik daarvan vind. Anderzijds als ik ergens jarenlang een paard kreupel zou zien zou ik mss ook wel eens bellen. Moeilijk.

Wel vind ik het werkelijk schandalig shanna dat jij op bokt nog mod bent. Dit is een forum waar dierenwelzijn hoog in het vaandel wordt gedragen en wat mij betreft geef jij nu wel compleet het verkeerde beeld. Ik heb Bart hier ook over bericht maar hij lijkt zijn pb niet te lezen. Ga ook de hoofdmod aanschrijven.

Getup

Berichten: 8335
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:11

Gok, dat ze daar onderling best even over aan t overleggen zijn, Poes.

Ben t helemaal met oa Pien eens. Maar adres achterhalen vind ik echt n stap te ver gaan.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:12

Joh misschien heeft een kennis van Shanna het adres doorgegeven. Misschien heeft iemand het achterhaald. Weten jullie veel waar de waarheid ligt. Worden gelijk weer aannames gemaakt >;)

Weet je DB zal erover oordelen of er iets met Bijke moet gebeuren en misschien breek dat bord voor Shanna haar hoofd een keer.
Misschien doet het niks en is er te vroeg geoordeeld over het internet but who knows?

Eerst lopen zeuren dat er actie moet worden ondernomen. Wordt dat gedaab gaat het te ver...

Ik ontstip dit topic want het dubbele moraal is weer flink aanwezig :r

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:13

poes schreef:
Ik had wel verwacht dat er opt dit topic een melding zou volgen. Weet zelf ook niet goed waar ik daarvan vind. Anderzijds als ik ergens jarenlang een paard kreupel zou zien zou ik mss ook wel eens bellen. Moeilijk.

Wel vind ik het werkelijk schandalig shanna dat jij op bokt nog mod bent. Dit is een forum waar dierenwelzijn hoog in het vaandel wordt gedragen en wat mij betreft geef jij nu wel compleet het verkeerde beeld. Ik heb Bart hier ook over bericht maar hij lijkt zijn pb niet te lezen. Ga ook de hoofdmod aanschrijven.

Heeft geen zin. Want privé en bokt zijn apart. En modden op de inhoud mag blijkbaar niet

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:16

Wildgirl schreef:
Wait. What?
Een melding bij de dierenpolitie op basis van een topic op bokt?
Stelletje moraalridders :7


Maar als het overdreven blijkt te zijn dan zal de dierenpolitie dat zelf ook constateren, toch?

Getup

Berichten: 8335
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:24

xU_Blinghx schreef:
Joh misschien heeft een kennis van Shanna het adres doorgegeven. Misschien heeft iemand het achterhaald. Weten jullie veel waar de waarheid ligt. Worden gelijk weer aannames gemaakt >;)

Eerst lopen zeuren dat er actie moet worden ondernomen. Wordt dat gedaab gaat het te ver...

Ik ontstip dit topic want het dubbele moraal is weer flink aanwezig :r



Ieder zn mening,toch?

Jessix

Berichten: 16484
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:29

Bah wat een naar topic is dit zeg! En niet alleen omdat TS niet met de gewenste behandeling start....

Mondy

Berichten: 11883
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:38

Er wordt wel vaker geroepen dat er een melding is gemaakt terwijl dat niet zo is.
Maar vind de manier waarop dit topic nu loopt bizar.
Maargoed wie weet is t wel zo en hoor je dan vanzelf wel hoe of wat.
En misschien ook niet.
Maar om nu mods een pb te sturen omdat jullie vinden dat ze geen mod meer mag zijn vind ik ook wel een beetje bizar.
Puntje bij paaltje is en blijft het een topic en weet je niet alle ins en outs.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:38

Jeetje..

Dit gaat wel heel erg ver. Wie weet is de planning van ts om komende maand bij van nassau op de stoep te staan?

Dat hoop ik namelijk nog steeds van harte en daarom blijf ik er ook naar vragen.
TS is duidelijk gek op Bijke. Ik hoop dat ze de juiste keuzes gaan maken.

Ik ben bang dat dit topic nu op slot gaat. Jammer, ik had graag willen volgen als Bijke naar van Nassau ging en hoe die behandeling/herstel verloopt.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:42

Voor mij wordt het nu iets te veel een heksenjacht. Ik heb gemengde gevoelens bij de melding. Maar ik snap wel dat mensen iets willen doen.

Al vraag ik me af of de politie iets kan. Ts kan aantonen dat ze recent nog naar de kliniek is geweest. Of ze moeten het hele topic gaan doorlezen. Hoe dan ook hoop ik dat de ts nu echt actie gaat ondernemen om dat geld te regelen en donderdag naar de kliniek te rijden.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70691
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Gescheurde hoef, wat zijn de optie's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 17:28

Moderatoropmerking:
Ondanks meerdere pogingen om het topic goed te laten verlopen is dit topic hevig geëscaleerd waardoor we besloten hebben hier een permanent slotje op te laten zitten.