Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:16

Dat moet een mooi gezicht zijn, grote Tych friemelend met kleine kalfjes.

Altijd mooi om te lezen hoe je bezig bent met Tych en de juiste beslissingen voor hem en zijn gezondheid neemt.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 12:24

Dank je wel. Vind ik fijn om te horen, want soms ga ik zo twijfelen of ik wel het juiste doe voor hem. Maar goed, dat zal iedereen wel eens hebben, denk ik zo maar

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-16 19:26

Vandaag was de smid geweest. Hij vindt z'n stralen echt erg meevallen, gezien de flinke dip. Ik zelf ook trouwens, je ziet het toch oas echt goed als het weer netjes bijgesneden is.

Grootste aandachtspunt nu is de CPL, morgen even om Tranquigel en dan hopelijk van het weekend nog scheren, want het is echt drama! (En zelf op het moment niet de tijd om meer dan 1x per week naar strand te gaan helaas)
Ga het niet millimeteren, maar wel 3/4 van z'n sok eraf halen. Hij houd dan als t ware een flinke vetlok over. Eerder ook eens gedaan en dan beviel prima! Heel goed kunnen behandelen, maar wel nog wat bescherming en wat mooier zicht, haha! :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:13

Fijn dat de stralen wel meevielen.

Tja, wat moet dat moet, dus als het meeste haar eraf moet, dan is dat even nodig. Het groeit wel weer aan en anders maar zonder. Als je paard zich maar goed voelt.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 13:35

Hai allemaal! (Al volgen er weinig meer volgens mij :P )

Gisteren is de smid weer geweest en helemaal blij met z'n stralen! Dus eerst even foto's showen hoor:
Rechtsvoor:
Afbeelding
Linksvoor:
Afbeelding
Rechtsachter:
Afbeelding
Linksachter:
Afbeelding

Zelfs achter voor t eerst geen extra driehoekjes die er groeiden! Hoeiii!

Extra blij, omdat z'n benen, de CPL, juist nog steeds verschrikkelijk gaat en is. Had verwacht dat ze stralen gelijk mee zouden doen, maar niet dus! :):) oh, en z'n zwilwratten zitten ook nog steeds :):)
Hier een foto van z'n ergste pootje, heb m woensdag weer geschoren.
Afbeelding

De week ervoor heb ik hem in de Cydectin gezet. Dat was een drama! Joekte zo verschrikkelijk en was op plekken ook echt pijnlijk voor hem, dus hij liet me amper toe. Zo sneu... Drie dagen later al een heel ander paard, weer meer zichzelf gelukkig en kon ik weer viertal voelen en masseren en wassen.

Dinsdag krijgt hij weer een cranio sacrale behandeling. Hopelijk kan hij daardoor de frustraties beetje kwijt.

Ik had via FB een fles EquiProtecta AlgaeVitalis gewonnen. Kon er twee weken mee doen en aan het einde van die twee weken had ie een vreselijke snotneus en barstte z'n poten open. :'(
Nu is het vaak zo, dat met kruiden etc dingen eerst erger worden voordat ze verbetering geven, dus toch een volgende doos aangeschaft en verder gaan voeren.
Z'n snotneus is nu iig weg, z'n benen zijn wat minder geïrriteerd en minder wondjes, maar verder nog drama. Er zijn nog waanzinnig veel vliegen natuurlijk overal en hij is erg handig met z'n lippen. Geen goeie combi, want hij gaat zelf aan z'n plekken en de jeuk zitten, waardoor het soort snotterig wordt, daar komen nóg meer vliegen op af, etc etc.
Dus ik spoel veel af, was 2x per week, zeewater iedere week (als ik kan vaker) en verder licht en lucht erop en erover.

Nou, was me wel weer een heel verhaal.

Er waren nog wat paardjes hier met straalkanker etc. Hoe gaat het met hun? Had het er gister nog met de smid over, dat het wel een soort epidemie lijkt, zo veel hoor je ineens van straalkanker. Echt niet leuk...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:41

Ik volg nog trouw mee al reageer ik niet vaak :)

Fijn dat zn stralen nu beter gaan! Maar ach... Zijn been... Wat zielig zeg, kan begrijpen dat dat ontzettend irriteert bij hem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:51

Gelukkig hier geen straalkanker, maar petje af voor jou hoor!!
Ik denk dat ik allang de handdoek in de ring had gegooit van moedeloosheid.. -O-

Froukje_J

Berichten: 2198
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:07

Ook ik volg nog steeds!!

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:30

nog een volger hoor! fijn dat het goed gaat met tychos voeten! nu zijn benen nog

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 16:03

Idd, nu volle vak voor z'n benen! Is voor mij echt een geruststelling dat z'n stralen oke gaan. Dan kan ik ech goed op z'n pootjes focussen.
Ik scheer z'n pootjes eens per maand, over 5 weken weer in de Cydectin en dan dus drie x per week spoelen en wassen. Eens per week spul sprayen, open wondjes met ctc spray en verder moet ie t echt zelf doen...
Wondjes denk ik zo wel weg te krijgen, maak me meer zorgen over de bulten vocht en de ribbels die hij heeft gekweekt.
Ga weer contact zoeken met die mevrouw van de kurkuma, een voorleggen en vragen wat ik kan doen. Wil dat vocht afdrijven, maar wil niet int vaarwater van de AlgaeVitalis zitten. Want wil ook graag zien wat dat spul voor hem doet.

Hij houdt me lekker bezig iig :=

Eelmo

Berichten: 2931
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:21

Ik volg nog altijd trouw van onder mijn steen me :)

Jeej mooie voetjes! Maar hemel, zijn benen.. :(:)
Gelukkig zijn zijn stralen idd al een heel stuk beter!

Lucy_121
Berichten: 648
Geregistreerd: 24-09-13

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:20

Ah wat fijn dat zijn stralen zo zijn verbeterd! Nu zijn benen nog maar als ik zo lees wat je allemaal voor hem doet, zal dat uiteindelijk ook wel goed komen!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:05

Jeetje, wat heb je er nog steeds een hoop werk aan. Fijn dat de stralen nu beter zijn, nu de rest van de pootjes nog. Aan te weinig aandacht ervoor zal het niet liggen. Je zorgt supergoed voor hem.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 20:27

Ik volg ook nog trouw mee van onder mn meeleessteen. :D Vind het super interessant en leuk (de positieve dingen dan) om jullie te volgend.

Go Tycho!

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 20:40

Echt leuk dat er nog steeds mensen meelezen +:)+ Dank!

Ik ben ook een slechte poster. Zou t veel regelmatiger moeten doen, maar goed. Ga m'n best doen! :j

hagelslag
Berichten: 9039
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 21:05

Ik lees ook nog altijd mee.
Alleen is mn steen erg erg zwaar :D

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:57

Ik volg ook nog vanonder mijn steen en mijn eigen paard met hoefkanker ook nog steeds aan het behandelen. Die gaat overigens wel goed, maar het gaat zo langzaam.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 22:30

Ja he? Ben onderhand bijna 2 jaar bezig, maar heb de hoop dat t ooit echt genezen zal al wel opgegeven eerlijk gezegd... :o

Vandaag naar Horse Event geweest en er was ook een stand van EquiProtecta. Daar wel een half uur met die man ervan zitten praten en nog twee producten gekocht om het herstel van z'n pootjes te bevorderen. Benieuwd!

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 09:15

Ik ook 2 jaar. Dagelijks behandelen.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 09:01

Wat fijn dat zijn stralen weer goed zijn!

Ik lees ook nog steeds mee en vind het heel interessant hoe hij reageert op sommige dingen :)

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 11:07

Jemig, iedere ochtend spoel ik z'n pootjes af en uit. Overdag op de wei gaat prima, dan blijft ie er goed vanaf en hij komt na 6uurtjes wei er met droge sokken uit. Maar 's nachts gaat ie aan lopen knagen en doen, dus nu weer de maden er uit. -:(- -:(- Ga toch maar om neocidol of Sebacil... En paard gaat per direct 24/7 in de wei. Dus nu duimen dat z'n IR dat trekt.... Anders dáár weer de gevolgen van...

Redd
Berichten: 428
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:18

Hier ook een volger. Volgens mij nooit eerder gereageerd, maar ook ik heb thuis een paard met straalkanker staan. Beste tip die ik je zou kunnen geven, is dekken. Maar dat word natuurlijk lastig met een ruin :P .

Ik smeer altijd met een of andere spul zonder etiket. Gaat op en af, maar paard is in de jaren van vier hoeven met straalkanker, naar een gegaan

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Behandeling straalkanker bij Trekpaard Tycho [verslag]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 05:52

Donderdag Tycho toch in de byemite gezet. Paar minuten later vielen en kropen de maden er al uit. Zaterdag weer gedaan en vandaag weer, daarna eens per week, daarna eens per maand. Even een soort kuur, want dit was te heftig en kreeg ik niet met de natuurlijke middelen opgelost helaas.

Pootjes lijken echt al wat rustiger en ze lijken ook ietwat minder strak te staan van het vocht! :):)

Hij loopt nu lekker met onze ander drie paardjes 24/7 buiten op een wei van 3ha, heeft ie echt alle licht en lucht wat nodig is.
In het voorjaar en zomer is dit door z'n IR geen optie, maar zo in het najaar toch ook heerlijk als dat nog even een aantal weken kan tot het te nat wordt (kleigrond)

Tobias2007
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:56

Aan iedereen van deze topic. Straalkanker weggesneden of behandeling rene vroom. Hoe was het na 2 a 3 jaar?

bertine37

Berichten: 2128
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 03:50

Pb ?