pony mager hoe dikker maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Re: pony mager hoe dikker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:44

Elke dag een halfje bruin brood geven werkt mega goed!! Haha!

Elinaa

Berichten: 7499
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Termunterzijl

Re: pony mager hoe dikker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:46

om dikker te worden? lijkt mij toch niet gezond?

xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Re: pony mager hoe dikker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:48

Tja, het is echt zo Bloos
Waarom eigenlijk ongezond?

ozzie1

Berichten: 113
Geregistreerd: 09-08-06
Woonplaats: De Meern

Re: pony mager hoe dikker maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:58

Met mijn paard circa 3 jaar geleden ook zelfde gehad. Bleef mager, gebruikte al zijn energie om warm te blijven. Kreeg voldoende ruwvoer en krachtvoer. Ik ontwormde netjes elke 8 weken, weiland werd wekelijks schoon gemaakt. Heb bloed en mest laten onderzoeken, kwam niets uit, kon voer erin stoppen wat ik wilde maar hij werd maar niet dikker. Ging in het voorjaar het weiland op, vet en goed gras, maar kwam nog steeds niet bij. Uiteindelijk ben ik op de Faculteit in Utrecht met mijn paard terrecht gekomen en na veel onderzoeken kwamen ze erachter dat hij toch last had van een wormen- infectie. Mijn paard woog, in zijn magere periode, nog 575 kg. En ik gaf altijd wormenspuiten voor paarden tot 600 kg, maar kennelijk is dit toch te weinig geweest en heeft hij wellicht altijd wel wormen gehad (wat elk paar heeft) maar op een gegeven moment hielpen die spuiten niet meer omdat hij te weinig binnen kreeg, je knoeit altijd wel wat. Op de faculteit hebben ze het, heel simpel, op gelost en voortaan geef ik spuiten tot 800 kg (nog steeds elke 8 weken/2 maanden) en laat de mest van de paarden onderzoeken (via een DA). Het kan natuurlijk van alles zijn, maar soms moet je wat verder zoeken. Kan natuurlijk ook zijn dat hij erg aan het groeien is, is nog jong en hem dit erg veel energie ed kost waardoor hij niet dikker wordt. Je kan ook eens Marstall voer proberen, voer ik in combi met brok en de mijne is er erg van opgeknapt. Let op, snel dik worden van je paard zal niet zo snel gebeuren, ook mager worden gaat geleidelijk dus dik worden ook. Blijf goed opletten en alles wat "raar" is opschrijven, kan een DA altijd iets aan hebben. Maar ik zou toch goed de wormeninfectie in je achterhoofd houden ook al ontworm je optijd ed.

Succes ermee en ik hoop dat je paardje straks in het voorjaar met het "vette" gras weer lekker aan gaat komen!!