Genetisch gemodificeerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Genetisch gemodificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 14:23

Zijn fabricanten verplicht op de verpakking te vermelden als er genetisch gemodificeerde ingrediƫnten in hun voer zitten?

Ging vanmorgen een zak muesli halen en vergeleek diverse etiketten met elkaar. Het verbaasde mij dat dit bij sommige merken netjes op de verpakking staat als er genetisch gemodificeerde ingrediƫnten staat en bij andere is het juist heel summier gelaten.

Ben uiteindelijk voor Equiral gegaan maar of dat nu de juiste beslissing was weet ik dus ook niet.

Lottie84
Berichten: 8689
Geregistreerd: 17-11-05

Re: Genetisch gemodificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:25

Equiral is super Lachen

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Genetisch gemodificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 14:27

Ik weet niet of het er verplicht op moet. De meeste planten zijn gemodificeerd om ze resistenter te maken tegen bestrijdingsmiddelen. Zo is geloof ik 90% van alle katoenplanten gemodificeerd, en ik heb het nog nooit op een t-shirt labeltje zien staan Knipoog

ktink

Berichten: 2221
Geregistreerd: 12-02-06

Re: Genetisch gemodificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:37

Volgensmij is het vanaf volgend jaar verplicht alles wat er in zit precies op de verpakking te beschrijven.. maar nu dus nog niet..

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Genetisch gemodificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 19:13

Omdat er maar weinig niet gemod. graan te krijgen is van een behoorlijke kwaliteit, hebben bijna alle soorten voer wel gemod. graan in het voer verwerkt. Liever dat, als slechte kwaliteit graan in het voer.. (maar dat is mijn mening Haha!)

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Genetisch gemodificeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 17:01

_angela_ schreef:
Omdat er maar weinig niet gemod. graan te krijgen is van een behoorlijke kwaliteit, hebben bijna alle soorten voer wel gemod. graan in het voer verwerkt. Liever dat, als slechte kwaliteit graan in het voer.. (maar dat is mijn mening Haha!)


Ik heb liever net die kleine partij die dan niet genetisch gemodificeerd is en wel van goede kwaliteit is. Kost vaak meer en daarom kiezen de meeste fabrikanten voor genetisch gemodificeerde granen om de prijs laag te houden en/of de grote vraag aan te kunnen.