Wat voeren aan mijn dravers merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Wat voeren aan mijn dravers merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-06 16:53

Per 1 juli gaat mijn merrie van stalling veranderen . Een heel fijn bijkomend feit is dat ze zomers 2 keer gevoerd worden en in de winter vier keer.Maar iedereen heeft zijn eigen ton met voer waaruit hun dan voeren. Nu wil ik dus eigelijk kijken wat ik haar het beste kan gaan voeren.

Ze krijgt nu 2 keer op een dag 1/4 masterssport brok en werk 5 a 6 dagen per week. Op zich ziet ze er niet slecht uit.Maar omdat ik het nu helemaal zelf kan weten ben ik wel benieuwd.Wat jullie voor merk voeren en waarom dat en waar ze voldoende uit haalt.

Ze is trouwens een draversmerrie van 148 en bijna 12 .Wel erg heet dus hoeeft niet veel energie uit te komen

ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Wat voeren aan mijn dravers merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:35

ze is nu wel erg heet he?
en ze krijgt nu sporbrok?

doe dat dan weg en kies voor een gewone onderhouds brok,

ik heb ook een heethoofd en sinds die op basis sportbrok van Havens staat is hij stukken rustiger.
laat je niet misleiden door de naam basissportbrok hoor,want t is gewoon een onderhouds brok.

ik ben er zelf dik tevreden over. ik zou jouw dier dan eerst 2x een halve kilo geven en kijk 2 weken hoe het gaat...daarna kun je altijd nog meer gaan geven,maar ik denk niet dat dat nodig is..


ohw enne, genoeg hooi voeren he?