Mengen van supplementen in normale voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palham
Berichten: 999
Geregistreerd: 29-03-05

Mengen van supplementen in normale voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 17:38

Mijn paard wordt s'ochtens en s'avonds door de staleigenaar (privepersoon) gevoerd. Mijn paard krijgt reeds ander voer dan de 2 andere paarden (muesli, haver en lucerne). Als supplementen krijgt hij biotine, zeewier en knoflook. Omdat ik de staleigenaar niet altijd alles wil mengen en ik dat zeer goed begrijp, vroeg ik me af of ik mijn supplementen niet in de juiste proporties door het haver of lucerne kan mengen? Zou dat slecht zijn?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:06

Hoe bedoel je?
Je kan bijv. ook emmertjes klaarzetten, al van te voren zodat ze die enkel hoeven te geven. Zo gaat het bij ons op de pensionstallen ook en bij mij op stal doe ik het zo.

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:34

Ja emmertjes klaarzetten is heel makkelijk.
Jij maakt het klaar en de stal eigenaar hoeft het alleen maar in de voerbak te gooien

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:17

Precies zoals hier boven staat. Zou het alleen wel in een bakje met deksel doen zodat de muizen enz er niet bij kunnen. Zo doe ik dat ook en ze hoeven het alleen maar om te kiepen in de bak. VOila.

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 19:38

Ja deksel is inderdaad een goed plan

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:20

Miirthe schreef:
Hoe bedoel je?
Je kan bijv. ook emmertjes klaarzetten, al van te voren zodat ze die enkel hoeven te geven. Zo gaat het bij ons op de pensionstallen ook en bij mij op stal doe ik het zo.


Zo doe ik het ook.

S'ochtends krijgt mn pony ½kilo muesli met suplimenten en ½kilobrok. En S'middags ¾kilo brok. En ik hoef alleen het muesli met suplimenten erdoor klaar te zetten, heel handig.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:31

Mengen in een ton waar bijv. 20kilo voer in zit lijkt me niet verstandig, vooral poedervormige supplementen zakken tzt toch naar de bodem.

Ik zou dan gewoon dichte emmertjes klaar zetten met alles erin. Zodat ze die alleen hoeven te schudden voor gebruik.

Voert men veel paarden op stal?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:03

Oh, je wilt mengen in die hele zak? Nee, dat zou ik ook niet doen. Dat poeder ligt om den duur op de bodem, dat blijft niet goed zitten..

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:37

Er zijn ook van die kleine bakjes tekoop bijde paardendrogist voor 1,80 geloof ik. Dat is dan voor elke keer. Daar doe je dan je voer in voor 1 x en dat zet je dan elke dag klaar

palham
Berichten: 999
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Mengen van supplementen in normale voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 15:23

bedankt voor de tips! Heb inderdaad nu 3 oude emmertjes met deksels klaar gezet, is veel handiger, was zelf helemaal niet op het idee gekomen. Slim hoor