paardenlokker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veulentjes
Berichten: 81
Geregistreerd: 03-05-05

paardenlokker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 21:11

mijn paard heeft een wond bij haar been dus nu moet ze medicijnen slikken van dat poeder. Ik heb daarnet geprobeert in de appelmoes en dan ove rhaar biks maar ze hoeft het absoluut niet te hebben...
Wie weet een trucje zodat ze het opeet die poeder.. mischien vla?

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:20

Ik weet niet of je deze medicijnen in slobber mag voeren, dat zou je even aan je DA moeten vragen. Maar anders is dat optie';)
Probeer met meusli, met kruiden te mengen. Gewoon zo eenbeetje alles wat ze lekker vind.

Is het in poedervorm? Dan kan je het ook op brood strooien met appelsiroop

Marije_jiplover

Berichten: 25368
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 23:15

Aan je dierenarts een grote (60 cc) spuit vragen. De conus (is het tuutje waar een naald opgezet kan worden) eraf breken, vullen met een beetje appelmoes, poeder erbij, mengen en aanvullen met nog een beetje appelmoes en als een wormkuur in de mondhoek spuiten.
Zo dienen we in Utrecht alle poedervormige medicijnen toe, en dat werkt best wel goed.
Als je de puit gaat vullen moet je uiteraard de zuiger er helemaal uithalen en het gat in de onderkant even afplakken met bv leukoplast.

bruine

Berichten: 1037
Geregistreerd: 28-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:05

op een sneebrood doen die ingesmeert is met appelstroop, dat vinden de meeste paarden ook wel lekker. od iid als je slobber mag voeren daar doorheen mengen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:26

Komt meestal neer op een beetje 'crea' zijn met dingen die je paard lekker vindt. Zo trapte mijn paard met een schepje Fenegriek er al in, is een kruid voor de luchtwegen, wat je ook gewoon als smaakversterker mag voeren.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:28

Ik deed het in de slobber, goed mengen en zelfs mijn kieskeurige eter at het op.

meisie
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:35

Hoi, ik had idd ook een spuit van de da gekocht en die gevuld met een beetje water dan vervolgens de poeder erin goed schudden en geven als een wormspuit even de mond omhoog houden zodat het niet weer uit de mond komt en klaar is kees (of jan of bert HIHIHI), maar dan moet je paard natuurlijk niet verveelend zijn met het geven van wormkuren anders zit de medicijn alsnog ergens anders, anders kan je proberen een boterham met appelstroop en dan de poeder eroverheen strijken (merken ze vaak niets meer van de medicijnen)SUCCES.

Paradox_

Berichten: 548
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:57

mischien door het voer doen ???