Peesgallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esther_1970
Berichten: 3
Geregistreerd: 20-12-05

Peesgallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:27

Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje

Mijn paard heeft sinds een paar dagen (zachte) gallen op zijn achterpezen (boven de koot). Nu kan het niet door overbelasting komen daar hij nog revaliderende is en dus niet veel en of zwaar bereden wordt. Wel staan de paarden sinds een week weer in de wei, voorlopig 2 a 3 uurtjes per dag, de rest staan ze in de paddock. Nou heb ik gelezen dat gallen ook door voeding kunnen komen... echter kan ik niet vinden door welke voeding. Zou het door het gras (veel proteine) kunnen komen?

Groetjes,

Esther

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Re: Peesgallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:10

mijn paard heeft het ook een beetje was mij opgevallen ik vroeg mij ook al af of het misschien door eiwit kon komen, dana had op de zijkant van haar buik allemaal ja hoe moet ik het uitleggen was de huid ingedeukt maar het is nu ook weer over maar dat is gekomen nu ze in het land staan

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:43

WN-AM --> VS

alex66

Berichten: 1773
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:42

het ligt aan de suiker in het gras jou paard heeft waarschijnlijk moeite om zijn afvalstoffen kwijt te raaken, ook al omdat door de blessure de beweging minder is geworden.
dat stapeld zich lekker op en uit zich in die gallen.
een kuurtje groene leem(een eetlepel per dag 10 dagen) doet vaak al wonderen.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:43

Gallen hoeven niet altijd te komen door teveel suiker hoor...sommige paarden hebben er (helaas) aanleg voor. Paard van mijn vriendin had er ineens erge last van, doordat ze niet wilden afzakken is het onderzocht in de kliniek. Ook daar bleek men er niets aan te kunnen doen.

sunniebunnie

Berichten: 1786
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:45

mij paard heeft het ook
en die heeft er geen last van ?
me moeder was helemaal gestrest
maar het is eigelijk niks