Voeren van een jaarling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Voeren van een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 11:29

hai Misschien een stom vraagje maar ik voer mijn jaarling bij omdat hij wat schraal is en er in gras toch niet alles zit wat in bix wel zit. Ik voer hem momenteel Subli veulenbrok bij ik kan alleen niet op de zak vinden tot hou oud dit gaat kan iemand mij vertellen of ik hem dan nu het juiste voer geef?

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 11:35

Ik zie net op de site van subli dat het tot een jaar is (dat word hij volgende week) wat kan ik hem daarna het beste voeren ik maak deze zak nog op maar wat moet ik hem dan gaan geven iemand tips

Orrie_VBW

Berichten: 1532
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Ganzen-city

Re: Voeren van een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:55

pavo veulenbrok gaat geloof ik tot 3 jaar

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:35

Bij ons krijgen alle jaarlingen op de wei onbeperkt kuil of hooi erbij en als ze wat schraal worden, pavo onderhoudsbrok.

Jade91
Berichten: 1001
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:36

Bij ons krijgt de jaarling; jaarling brok..ziet er hetzefde uit als merrie prestatie brokskes;p

Anoniem

Re: Voeren van een jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:42

VSW --> VS.

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:56

Zou op de Pavo brok overgaan, eventueel met wat vitamine poeders erbij

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 22:17

Oke dan maak ik deze zak nog leeg en ga dan over op de pavo die kan ik dus gewoon tot 3 jaar gebruiken. Ik wil namelijk niet de verkeerde voeding hebben dat hij straks of niet goed groeit of te snel. Geven jullie trouwens je jaarlingen nog iets anders als musli of slobber of iets anders? Ik geef wel steeds met ze veulenbrok een scheutje lijnzaad erdoor want hij komt slecht van ze wintervacht af. Is het trouwens erg slecht als je je jaarling nu al basisbrok geeft

Mandy_

Berichten: 1560
Geregistreerd: 10-09-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:21

Mijne krijgt ook gewoon pavo basis brok aangezien de vee arts me dat aanraden ivm zijn snelle groei.

Ik zou niet gaan klooien met muesli en slobber enzo dat heeft hij helemaal niet nodig en laat je hem er nu al aan wennen genoeg hooi/kuil en een beetje biks meer heeft hij echt niet nodig.

meisie
Berichten: 43
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:30

Toen mijn pony een jaarling was ging zij gewoon op het land zonder bijvoeding maar daar moet ik wel bij zeggen dat ze tot haar knieen in het gras stond... toen ze weer naar binnen ging met ( 14 maanden oud) kreeg ze 1 kilo gewoon biks per dag en 3 plakken hooi en 1 kilo peen en ze was ook niet vies van stro.. maar ik geloof dat paarden veulens toch heel snel dunnetjes lijken of ligt dat aan mij?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:46

Als je jaarling schraal is los je dat niet op met een schep brok (niet dat dat niet goed is hoor maar denk ik niet de oplossing)
Een jaarling hoort in goed gras, mag in de groei best iets schraal zijn maar niet mager door te weinig/slechte voeding/wormen e.d.

PienZ

Berichten: 1545
Geregistreerd: 15-09-05
Woonplaats: Achter mn computer natuurlijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:43

Dat is dus het probleem bij de vorige eigenaar kreeg hij gewoon geen voldoende voeding zijn vacht was dof en zat vol met kale plekken ook zat hij onder de luis dus ik heb hem eerst maar is ontluist. Ik merk wel echt dat hij behoefte heeft aan ze bix hij krijgt een schep per dag ook heb ik gehoord dat het beter is om toch de brok te geven omdat in gras ook weer niet alles zit wat een paard nodig heeft. Gelukkig is hij sinds hij bij mij is wel al echt bijgetrokken ze vacht glanst nu mooi en van de ribben tellen is nu egen sprake meer en dat kon je eerst wel. Ik maak deze zak subli nu op en ga dan over op de pavo veulenbrok

clara
Berichten: 666
Geregistreerd: 30-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:49

Mijn jaarling krijgt ook pavo veulenbrok, die is tot 2.5- 3 jaar. Ze hebben ook de echte veulenbrokjes, dus even opletten dat je niet de verkeerde neemt De mijne krijgt af en toe slobber als tussendoortje, vind hij erg lekker. En overdag in de wei.

amberS
Berichten: 318
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 19:52

ik voer mijn jaarling ook nog veulenbrok bij in de wei,, halve kilo ong.. per dag..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 09:25

Onze jaarlingen krijgen meestal onbeperkt ruwvoeder, een liksteen tot hun beschikking en veulenbrok van Havens .