brandnetel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47432
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: brandnetel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:41

en;

Kalk is een van de belangrijkste mineralen die in het lichaam aanwezig is en speelt een grote rol bij het afweermechanisme tegen infectieziekten.

Kalk is niet alleen een opbouwmineraal, maar functioneert ook als verbindingselement om schadelijke restanten van de stofwisseling met de urine uit te scheiden.
Brandnetel bevat een uitstekende hoeveelheid aan fosforzure kalk. Brandnetel voegt niet alleen kalk toe maar bevordert ook de opname van kalk in het lichaam.

Ramoontje
Berichten: 71
Geregistreerd: 10-04-04

Re: brandnetel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 18:43

ellepel schreef:
en;

Kalk is een van de belangrijkste mineralen die in het lichaam aanwezig is en speelt een grote rol bij het afweermechanisme tegen infectieziekten.

Kalk is niet alleen een opbouwmineraal, maar functioneert ook als verbindingselement om schadelijke restanten van de stofwisseling met de urine uit te scheiden.
Brandnetel bevat een uitstekende hoeveelheid aan fosforzure kalk. Brandnetel voegt niet alleen kalk toe maar bevordert ook de opname van kalk in het lichaam.



mooie aanvulling

andiamo97

Berichten: 348
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:37

Oké thanx!

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:05

Ik ga zo even opzoek naar brandnetel. Ik probeer eerst zelf te drogen, want ik weet namelijk niet of ze het eten. Als ze het eten ga ik het wel kopen bij de paardendrogist, stuk makkelijker

Ramoontje
Berichten: 71
Geregistreerd: 10-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:21

IwanLuver schreef:
Ik ga zo even opzoek naar brandnetel. Ik probeer eerst zelf te drogen, want ik weet namelijk niet of ze het eten. Als ze het eten ga ik het wel kopen bij de paardendrogist, stuk makkelijker


ja kan je doen. Maar mijn paard is best kieskeurig, maar de brandnetel ging er zo in , poeders enzo houdt ze niet zo van, maar dit heeft niet zo'n vreemde geur. Maar plukken kan ook. Succes!

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: brandnetel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:27

Brandnetels eten die van mij ook. Ze hebben in de winter van 2004-2005 nog zeer vakkundig het voor hun afgezette deel van het weiland ontdaan van alle brandnetels waarbij ze ook de wortels hebben opgegraven. Verder heb ik mijn Tinker ook al eens distels zien eten. Vindt ze blijkbaar ook lekker...

Op dit moment groeien er geen brandnetels in de wei maar er wel langs. Denk dat ik vanavond maar eens wat ga plukken/snijden voor ze.

IwanLuver
Berichten: 1883
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: steenwijk

Re: brandnetel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:36

Okay ik heb brandnetels geplukt en zelfs met rubberhandschoenen ben ik gestoken, hoe dom kun je zijn
Dus als ze ze lust even bestellen bij de paardendrogist';)
Maar hoeveel van die plantjes geven jullie de paarden dan?

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:38

ik geef mijn paarden ook regelmatig gedroogde brandnetel
ik knip ze af met een grote schaar en leg ze in een open bak
als ze gedroogd zijn dan voer ik ze

brandnetel zouden vochtafdrijvend zijn en reinigend werken dus

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Re: brandnetel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 18:35

hey iedereen

echt super bedankt voor de adviezen
ik ga het weer proberen dit jaar.

greeetzzzzzzzzzzz