Joint saver Pro of toch maar Cortaflex?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clovertje
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-05-06

Joint saver Pro of toch maar Cortaflex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 11:16

Mijn tinker merrie heeft artrose in haar beide hoefgewrichten in de voorbenen. Zeheeft nu injecties met Hylaluronzuur en cortico's in de gewrichten gehad en het gaat stukken beter.
De dierenarts raadde mij aan een supplement met Glucosamine te gaan voeren. Zij zelf verkopen Joint saver Pro.
Na wat googlen kwam ik zelf Cortaflex HA tegen, daar zit dus naast glucosamine ook Hylaluronzuur in, wat ze ook in de injecties stoppen in het gewricht. De dierenarts kende het wel en had geen voorkeur, maar ze hadden goede ervaringen met Joint Saver.
Wat is nu het beste om te geven; Joint saver Pro of toch Cortaflex? Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt!

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:03

Zelf heb ik ogede ervaring met cortaflex HA; had al veel geprobeerd maar dat sloeg allemaal niet aan. Met de cortaflex merkte ik echt verschil. Via cortaflex.nl is het megaduur. Ik heb het via een andere weg en daardoor voor een schappelijke prijs - voor meer info. kan je pb-en.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:19

Heb ook betere ervaringen met cortaflex ha. Gebruikte altijd Flexijont via de da, maar had niet het idee dat dat werkte. Ben overgestapt op cortaflex en heb hierbij wel het idee dat het beter aanslaat, maar je ziet het pas bij ong. een maand of iets werkt of niet. En idd het is via cortaflex.nl erg duur (geloof iets van 87 euris ex. verzenden) Ik bestel het in Amerika, daar betaal ik 32 euris incl. verzenden (het nadeel is dat het wel 4 tot 6 weken duurt voor je het in huis hebt)

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 09:31

Hoi voor mijn artrose paard gebruik ik Joint Saver Pro. Het paard kon niet ingespoten worden. Maar met dit middel is hij weer helemaal aan de gang gekomen. Wel is het handig om wat rond te kijken voor de prijzen omdat die nog wel eens flink kunnen verschillen.

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:02

allebei ervaringen mee.
vind Joint saver mooier om mee te werken. Makkelijker te voeren. Zie ook goede resultaten met beide producten. Kan niet zeggen welke beter is, maar ik denk dat qua kosten en qua omgang joint saver mooier is

never

Berichten: 3046
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: tolkamerr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 13:18

ik gebruik voor mij
draver die OCD heeft gehad vaak in de winter wat stijver is in de gewichten het is ook voor paarden met arthrose het werkt super het is soulmate nutrition kijk maar op www.soulmamate-nutrition.nl

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:29

eh, wat ik niet wist...maar nu dus wel, is dat Cortaflex geen glucosamine of chondroitine bevat. als je de kleine lettertjes leest dan bevat het de BESTANDDELEN van gluc/chondr. laat je dus niet misleiden. Joint saver Pro bevat wel gluc/chondr.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:22

Ik gebruikte hypoflexion (paardendrogist) da's weer een andere, maar met de zelfde ingredienten. Zwavel en Glucosamiden maken het duur. Het is dus vaak zo dat de duurste de hoogste concentratie hiervan bevat, gewoon de labels vergelijken dus. Verder maakt het nog uit of je het met of zonder pijnstilling wilt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:35

Kennis van mij geeft haar paard, al jaren met artrose, Gelatinaat van Primeval.
Met ander genoemde producten geen ervaring...

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:48

Mist schreef:
eh, wat ik niet wist...maar nu dus wel, is dat Cortaflex geen glucosamine of chondroitine bevat. als je de kleine lettertjes leest dan bevat het de BESTANDDELEN van gluc/chondr. laat je dus niet misleiden. Joint saver Pro bevat wel gluc/chondr.


Volgens de site van cortaflex zijn de glucusamine en chondroitine te grote bestanddelen om goed in het bloed opgenomen te worden, daarom worden er hoge doseringen gebruikt. De ingredienten van Corta zijn de "kleinere"bouwstenen van gluco en chondro en die schijnen beter opgenomen te kunnen worden.
Of het allemaal echt zo is, weet ik niet maar Lester doet het beter op Corta...

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:52

@Esther: misschien hebben ze helemaal gelijk, maar de manier waarop ze adverteren, en het op hun producten staat is zonder meer misleidend.
en er is geen "1" middel dat voor alle paarden werkt, Primeval had bv voor mijn paard geen enkele toegevoegde waarde. maar het is maar dat ze het weet.

Clovertje
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 20:30

Inmiddels heb ik voor Clover Cortaflex HA besteld. Hopelijk werkt dat voor haar!
Iedereen bedankt voor de reacties!

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 08:51

@Mist: het is idd toch altijd maar afwachten waar je paard goed op reageert. Is idd per paard verschillend. Het zou makkelijk zijn als er 1 middel was dat bij alle paarden aan zou slaan.

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 01:43

Waar is Joint Saver Pro te verkrijgen? Ik kan het hier in Nederland niet vinden via een site

Clovertje
Berichten: 833
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 11:06

Ik kon Joint saver Pro bij mijn dierenarts of via de kliniek krijgen.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:16

Klinieken waarvan ik weet dat ze het hebben. Lingehoeve Lienden, Delta Maasdijk, Stroowaert Beijerland

TopLadyI

Berichten: 6198
Geregistreerd: 15-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:18

Mijn pony krijgt ook Joint Saver Pro, werkt echt super.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:30

Cortaflex,COR.... zijn dat geen cortisonen?Dat is toch het laatste wat je aan je paard wilt geven?Ik ben gewoon benieuwd

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:15

Blue_Star schreef:
Cortaflex,COR.... zijn dat geen cortisonen?Dat is toch het laatste wat je aan je paard wilt geven?Ik ben gewoon benieuwd



Hihi , nee hoor
Kijk anders even op www.cortaflex.nl, daar staat uitgebreid wat het is....

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:21

Ik geef mijn paard nu twee maanden Primeval Gelatinaat, werkt super voor haar. Daarnaast geef ik ook Feedbooster van Hofmans Lieve, hier zitten Omega 3, 6 em 9 olie in, wat ook een goede werking heeft op de gewrichten.

Maar zoals gezegd, kan dit voor elk paard verschillen. Die van mij doet het hier goed op, die van jou doet het misschien beter op glucosamine of cortaflex. Dus gewoon proberen wat het beste resultaat geeft. Let wel op, je moet (in de meeste gevallen) het wel minstens een maand geven om verschil te zien.