Hoe Bereid Je Lijnzaad-slobber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Hoe Bereid Je Lijnzaad-slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 18:21

Wie kan mij vertellen hoe ik het beste lijnzaadslobber kan maken? Hoeveel lijnzaad moet ik dan gebruiken en hoeveel water moet daarbij?

Wat kan ik er nog meer in doen? fruit e.d.?

xxx RaichuHollow

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:16

In slobber kan je sowieso alles gooien, van medicijnen, tot supplementen, fruit etc. Ideaal!
Lijnzaad moet eerst verdampt zijn vanwege het giftige blauwzuur dat het bevat wat koliek kan veroorzaken.
Sommige koken, je kan het ook direct overgieten met kokend water, zodanig dat alle zaadjes onder staan en dit goed laten verdampen en dus afkoelen. Ik geef ongeveer een kop lijnzaad per keer
Verder kun je om het meer slobber te maken en zemelen bij doen, ik weet hier de precieze verhoudingen met water niet van, ik doe dit gevoelsmatig; warm water erover; zodanig dat het een brei wordt en geen waterbende. Even laten staan en dan mengen met lijnzaad.
Verder staan hier nog veel topics over lijnzaad en hoe lang koken etc.

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:57

Je moet lijnzaad idd koken of laten dampen met water zodat het snotterig word. Dan kan je het toevoegen bij de zemelen. Het moet wat dikke prak worden. Dan doe je er nog nog extra kokend water bij zodat het wat wateriger word. Het mag namelijk niet te dik zijn Vlak voor dat je het gaat voeren, dus als de slobber zodanig is afgekoeld dat het lauw is, oe je de supplementen erin en je fruit enz. Als je supplementen al in de slobber doet als het nog gloeiend heet is wordt het teveel opgenomen in het water en kan het meeverdampen en is de meeste werking eruit

RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:11

Tnx Dat gaat lukken! lekker smullen pony!!