Iemand bekend met fasttrack?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Iemand bekend met fasttrack?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 11:13

Karan heeft al heel erg lang diarree. Nou ja, wel mestballen maar ook dunne poep zodat zijn staart altijd nat en vies is. Ik heb al mestonderzoek laten doen en Karan verder laten nakijken. Karan is helemaal gezond, maar het is wel vervelend voor hem.

Ik heb al verschillende middeltjes geprobeerd. Biosaf van de paardendrogist bijv. Druppels ook. Maar niets schint te werken. Nu zei de Fysio van Karan dat fasttrack heel goed schijnt te helpen. Het is oorspronkelijk niet gemaakt voor paarden dus misschien dat ik daarom niets kan vinden. Ik moet het trouwens via de dierenarts halen. Dit heb ik wel gevonden.


FASTRACK… nieuw? Nee… maar misschien wel onbekend! Fastrack is een betrouwbaar voedingsproduct dat ervoor zorgt dat de gezondheid van uw paarden verbetert. U kunt uw paarden bijvoorbeeld Fastrack geven bij stress, een slechte vertering, transport en extreme weersomstandigheden. Fastrack heeft een positief effect op de hoefsterkte, weerstand, conditie, het haar van paarden en het geeft hun ook nog eens meer energie. Bovendien helpt Fastrack koliek te vermijden!

Fastrack bestaat een speciale combinatie van melkzuur producerende bacteriën, gist, insuline en vitaminen. Dit unieke product verbetert de vertering en de benutting van voedingsstoffen in stress-situaties zoals shows, transport of verandering van rantsoen. De paarden zullen in staat zijn meer energie te benutten uit ruwvoer en minder gebruik te maken van krachtvoer! Fastrack is geen medicijn en is volstrekt veilig te gebruiken, ook bij jonge en zieke paarden.


En op deze site http://www.1a-dietary-supplements.com/2 ... iotic.html

Het lijkt me dus een supplement met een probiotische werking. Iemand ervaring mee?

ladigo14

Berichten: 686
Geregistreerd: 01-03-06
Woonplaats: zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:18

ik heb er geen ervaring mee, maar als de fysio zecht dat het schijnt te werken . dan zou het toch geen kwaad kunnen.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:21

ik kende een paard en die kreeg Yakult tegen zijn diarree...in poedervorm... heel apart maar hielp erg goed

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:46

Ik heb op een stal stage gelopen waar fastrack werd gevoerd. Ik vind het moeilijk om nu een mening over fastrack te hebben maar de paarden stonden er daar altijd super goed bij, geen koliek, diarree etc. Heb mij er toen ook niet echt in verdiept maar de beschrijving klinkt goed. Ik denk niet dat het echt kwaad kan om het eens te proberen. Ik geloof wel dat je het een poosje moet voeren voordat het gaat werken.

Succes iig!

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:36

Geef je dit goedje al Heike?

De Groene Os verkoopt probiotica in poedervorm en werkt goed

Een veulen bij ons op stal had ook last van erge diarree, en na een kuurtje van dat probiotica spul was ie er vanaf.. hij blijft alleen wat gevoelig voor kuilgras

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:03

Ik heb ook Fastrack gevoerd en mijn paarden zagen er ook goed uit, ik heb het gewoon bij de fabrikant besteld en dat koste me 75.00 euro excl verzendkosten.. ik kan niet zo gauw op de naam van de fabrikant komen, maar ik kan het eventueel voor je opzoeken..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:54

Als je dat zou willen doen. Ik heb het aan de da nagevraagd maar die kende het niet. En ik wil het wel graag gaan proberen.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 23:45

Het is van de firma Ecopor en ik heb al een mailtje gestuurd voor het telefoonnummer, want ik kan het zo gauw niet vinden .. als ik wat weet hoor je het wel....

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 01:23

Heel fijn, dan wacht ik nog even af.

tienus63

Berichten: 12157
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 01:30

De firma Agriprom in Nieuwleusen is importeur of fabrikant van het middel.

Ik heb het mijn paard gegeven toen ze zware koliek had.
In zowel zemelen vorm voor de kalveren/koeien als de gel voor paarden.

Mijn paard is er bovenop gekomen mede dankzij de fastrack.
Er ligt nu een tube bij ons in de koelkast, aangebroken tubes kunnen bewaard worden in de koelkast.

Mijn broer voert het aan kalveren die aan de diarree zijn, hij heeft er goede resultaten mee.

Een tube kost ongeveer € 17, rechtstreeks bij Agriprom gehaald.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:18

Ik voerde gewoon de speciale Fastrack voor paarden die zat in een zwarte emmer 1 schepje per dag.. je hebt ook de gele emmers voor paarden, maar die is erg duur...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 12:20

Siebjelover schreef:
ik kende een paard en die kreeg Yakult tegen zijn diarree...in poedervorm... heel apart maar hielp erg goed

Heb ik ook gehad voor mijn oude paard het hielp wel. Weet ff niet meer hoe het heette volgens mij Programm of zoiets.

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 23:40

Heike schreef:
Heel fijn, dan wacht ik nog even af.



Ik heb nog steeds geen mailtje teruggehad zal morgen nog eens mailen...

Kajanus

Berichten: 4875
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 23:29

Heike schreef:
Heel fijn, dan wacht ik nog even af.


ECOPOR BV

Postbus 21

7710 AA Nieuwleusen



Tel: 0529-450625 Fax: 0529-455315

info@ecopor.nl

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re: Iemand bekend met fasttrack?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 23:47

Ik heb ook gemaild en intussen een antwoord gekregen. Ze zouden het opsturen dus dat is mooi! Nu maar afwachten of het helpt.