Paard te dik, moet afvallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 18:04

Miirthe ik denk dat het inderdaad die verhalen zijn. Ik werd dood gegooid met verhalen van mijn paard is te dun of te mager. En ja daar heb ik niks aan, ze mogen allemaal wel wat vetjes van mijn paardje hebben.

RicardoOpa, ik denk dat Solide nu ongeveer 1 of een halve plak hooi krijgt.

Diewertje, ze staat inderdaad op stro alleen eet ze daar niet van komt misschien omdat ze de rest van de dag buiten staat en zichzelf ook niet verveeld dus uit verveling ook niet het stro gaat eten.

Maar het goede nieuws is dat ze nu dus echt lekker aan het afvallen is, ze begint er een stuk beter uit te zien (ook mede doordat ze haar winterharen verliest denk ik )

In ieder geval super bedankt voor de nieuwe tips. Denk dat ik niet de enige ben die er plezier van heeft.

miepmiep91

Berichten: 1078
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Paard te dik, moet afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:20

Als je het al niet vertrouwd misschien een dierenarts raadplegen en anders lekker bewegen

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 16:36

Solide is nu eindelijk (na een weekje ander voer) wat aan het verliezen. Nu had ik natuurlijk ook na een goede tip Garvo een mail gestuurd en daar kreeg ik dit antwoord van.
Garvo schreef:
Om je paard weer mooi in conditie te krijgen is (veel) beweging een eerste voorwaarde.

Verder kan ik je het volgende adviseren:

-volop stro (’s nachts) in de box ter beschikking stellen

-geen kuil voeren, maar lang vezelrijk hooi.

-Fyto Gold bijvoeren, 2,5kg per dag.

-Verder niets bijvoeren.

-Als het aanbod gras in de wei te veel is, dan eventueel weidegang beperken of helemaal geen hooi meer voeren (wel stro beschikbaar stellen)!



Fyto Gold stimuleert vetverbranding en bevorderd de spiergroei. Je krijg na een week of 6 een droog bespierd paard.

Ik denk dat ik hier maar eens op verder ga als ik straks terug kom van vakantie.
Wat me wel opviel was dat hun erin zetten dat je dus genoeg stro in de stal moet leggen. Doen we wel al, maar meeste mensen denken dat ze daar dik van worden. Blijkbaar toch niet.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:02

Nouja, ben benieuwd of het verder aanslaat; iig succes