welk voeder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bayaatje

Berichten: 1329
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: geel

welk voeder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 12:36

hoi,
nog snel een vraagje,mijn fjord en friese hengst eten enorm snel en eten daarna het eten op van hun medebewoners als ik er ben hou ik ze in het oog, maar soms als het snel moet gaan heb ik geen tijd om erbij te blijven, nu is mijn vraag, wat zou ik ze beiden kunnen bijgeven zodat ze langer met hun eten bezig zijn en waardat zo weinig mogelijk inzit? ikzelf zat te denken aan zemelen of spelt, welke van de 2 bevat het minste of is er iets anders waar nog minder inzit? het zou zo weinig mogelijk moeten bevatten ,vooral voor de fjord, want deze staat voor het moment al op dieet

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:04

Al geprobeerd om iets van een steen of meerdere kleine stenen in de voerbak te leggen?
Zo moeten ze meer hun best doen om al hun eten bij elkaar te krijgen en duurt het dus ook langer voor ze klaar zijn.
Een goedkope en en meestal werrkzame oplossing.

Oregon
Berichten: 1007
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Lelystad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:25

Een beetje gehakseld stro of gewoon stro/hooi in de voerbak wil er wel eens voor zorgen dat het paard meer moet zoeken naar zijn voer waardoor hij er langer over doet. Een steen werkt vaak ook goed idd!

TheSam

Berichten: 9892
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Maasland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:58

Ik weet niet wat ze te eten krijgen, maar als je meusli voert moeten ze ook wat langer kauwen dan op alleen biks.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:02

Ik zou één van de genoemde tips eens proberen .
Zemelen bevat niet veel, maar dit maak je over het algemeen aan met water en dan slurpen ze het alsnog naar binnen.