Pavo supplementen, welke gebruik je en waarom?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Pavo supplementen, welke gebruik je en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:56

Ik ben benieuwd welk pavo supplement je gebruikt en om welke reden je dat supplement gekozen hebt.
Tevreden, niet tevreden?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:15

Ik heb Calcium Plus gevoerd aan mijn toen nog net 2jarige paard als ondersteuning voor de groei, de botten in dat geval. Pot van 750 gr. kostte zo'n 7 euro. Maar m'n paard vond het niet te eten, dus daar ben ik mee gestopt.
Toen ik wat ging spelen aan de longe en een ondersteunend en bijna compleet supplement wou voeren, gaf ik Multivit15. Krijgen z emeer temperament & uitstraling. Kosste me voor dezelfde hoeveelheid 14 euro.

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:29

Ik voer aan mijn leasepaard Eplus voor extra uithoudingsvermorgen en tegen de verzuring van de spieren. Ik voer het omdat het veel vitaminen en mineralen bevat en dus een goed supplement is. Sanja vindt het echt niet te eten gewoon, maar als ik er een slobber van maak gaat het nog wel.
Ze werkt namelijk 6 dagen per week een uur in de les, dus ik vind dat ze wel wat extra vitamines enz kan gebruiken.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 12:04

Gebruikt er ook iemand totalsuply toevallig?
In de zomer wanneer er eigenlijk alleen van gras genoten word.
Omdat ik zit te tubben wat zou passen, vraag ik ernaar waarom je voor een bepaald supplement gekozen hebt.

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:25

e-plus, tijdens dagen met rijden/veel beweging
muscle fit - verzuurde spieren, extreme inspanning dus
Ferromax-tijdens een dipje, snel moe
Summerfit-iedere dag anderhalve koek

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:25

holly schreef:
Gebruikt er ook iemand totalsuply toevallig?
In de zomer wanneer er eigenlijk alleen van gras genoten word.
Omdat ik zit te tubben wat zou passen, vraag ik ernaar waarom je voor een bepaald supplement gekozen hebt.



SUMMERFIT!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:05

SummerFit koeken zijn een ideale aanvulling op de weidegang, dit zijn prima betaalbare koeken en zijn ook nog eens zeer smakelijk.
Bekijk www.pavo.nl , het zijn zeer fijne koeken!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Re: Pavo supplementen, welke gebruik je en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:13

Pavo Multivit 15: Dat geef ik alle paarden voor dat "beetje extra" (glans/temperament) en ik ben er erg tevreden over.
Pavo Fertile: D: Dat geef ik aan onze merrie om de drachtigheid te stimuleren.

Bluebontje

Berichten: 2654
Geregistreerd: 18-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 14:25

Ik voer ook die pavo-koeken. Lekker makkelijk, vooral omdat er meerdere paardne in het land lopen. Nu krijgt ieder paard zijn koek en jagen ze elkaar tenminste niet bij het voer weg en ik weet zeker dat ieder paard zijn vitamines binnenkrijgt.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 14:34

Ik heb vorig jaar vital gegeven, maar ben er nog niet over uit of ik dat dit jaar weer doe, of toch beter iets anders erbij pas.
Wat er allemaal in zit vind ik ook niet echt makkelijk om te volgen.
Wat zou het verschil kunnen zijn met vital en totalsupply aan wat het voor een paard doet? Iemand die dat wat kan uitleggen?

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:01

Het verschil is simpelweg de vorm, vital zijn brokjes en totalsupply is in poedervorm. De summerfit koeken passen ook in dit rijtje thuis, een koek dus. Voor ieder wat wils.

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:42

Ik geef Pavo Multivit15 aan mijn drachtige merrie.
Ze werd vorig jaar in het begin van haar dracht bevangen en wou dat ze voldoende vitamientjes binnen kreeg terwijl ik haar niet te fanatiek durfde te voeren. Ik ben er toen mee begonnen, later nog een potje gekocht en die is nu bijna op. Ze is nu hoog drachtig en voer haar nu wel flink(het meeste gaat nu naar het veulen) dus eigenlijk is het niet echt meer nodig omdat er zat in het voer zit. Als het op is haal ik geen nieuwe.

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:43

ik voer eigenlijk niks meer van Pavo suppelmenten, omdat de meeste wat ze hebben niet voor sprotpaarden is..

Anoniem

Re: Pavo supplementen, welke gebruik je en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:56

Ik voer al een paar jaar Pavo Vital omdat mijn paarden veel buiten lopen en vooral zomers weinig krachtvoer krijgen.
Zo weet ik zeker dat ze alles binnen krijgen.
Ustinov heeft ook een tijdje aan de Ferromax gestaan toen hij bloedarmoede had.

@Holly, Pavo heeft een heel handig gidsje waar alle supplementen in staan.
Achterin staan ze allemaal naast elkaar in tabellen zodat je ze precies kunt vergelijken.
Aan de hand hiervan heb ik voor Vital gekozen en niet voor de Totalsupply, er zit namelijk wel degelijk verschil tussen deze twee.

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:16

Ik geef mijn pony Pavo Muesli moments, bevalt me heel goed. Ze gaat er mooi van glanzen en ze vind het erg lekker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:39

Mijn shet krijgt Vital korrels of summerfit koeken. Mijn merrie heb ik rond het insemineren pavo fertile gevoerd omdat ze bij de vorige eigenaren gust bleef. En in de zomer krijgen de veulens pavo podokorrels omdat ze in het weiland lopen en geen brok bijkrijgen.

Luxlover
Berichten: 79
Geregistreerd: 14-02-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:36

holly schreef:
Ik heb vorig jaar vital gegeven, maar ben er nog niet over uit of ik dat dit jaar weer doe, of toch beter iets anders erbij pas.
Wat er allemaal in zit vind ik ook niet echt makkelijk om te volgen.
Wat zou het verschil kunnen zijn met vital en totalsupply aan wat het voor een paard doet? Iemand die dat wat kan uitleggen?


Volgens Pavo is Total Supply geschikt voor paarden die al op leeftijd zijn, de Vital heeft hogere energiewaarde, bevat meer eiwitten en het gehalte van de afzonderlijke vitamines is anders (kijk eens naar de specificaties op de website van Pavo, http://www.pavo.nl/supplementen.html
Voor mijn 6-jarig paard heb ik voor de Vital gekozen. Verder gebruik ik geen Pavo producten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:27

Is er veel keus en voor ieder at wils, indien nodig.
Op de site zal die tabel ook wel te vinden zijn? Heb em namelijk ook
en zelf gekozen voor Multivit15 toen.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:58

holly schreef:
Gebruikt er ook iemand totalsuply toevallig?
In de zomer wanneer er eigenlijk alleen van gras genoten word.
Omdat ik zit te tubben wat zou passen, vraag ik ernaar waarom je voor een bepaald supplement gekozen hebt.


Mijn paarden voer ik winterdag total supply bij, van pavo.

Info total supply:


De complete aanvulling van vitaminen en mineralen
Je wilt graag dat jouw paard gezond is en vitaliteit uitstraalt, ongeacht de leeftijd. Dan wil je er zeker van zijn dat jouw viervoeter uitgebalanceerde voeding tot zich neemt. Met Pavo TotalSupply geef je je paard alle waardevolle vitamines, mineralen en sporenelementen die dagelijks noodzakelijk zijn. Voor een goede opname wordt gebruik gemaakt van mineralen en sporenelementen met een hoge biologische beschikbaarheid.

Aanbevolen dosering
Volwassen paard: 20-80 gram per dag

Pony: 10-40 gram per dag

(1 doseerlepel bevat 20 gram)

Belangrijke eigenschappen
Als totale vitamine- en mineralen aanvulling
Extra aanvulling bij een lage krachtvoergift
Extra aanvulling voor paarden en pony’s op leeftijd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:30

Op de site staat van elk brok/muesli/poeder/koek een duidelijke beschrijving! (www.pavo.nl)

estherL
Berichten: 1686
Geregistreerd: 26-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:11

Iepoetjuh schreef:
Ik voer aan mijn leasepaard Eplus voor extra uithoudingsvermorgen en tegen de verzuring van de spieren. Ik voer het omdat het veel vitaminen en mineralen bevat en dus een goed supplement is. Sanja vindt het echt niet te eten gewoon, maar als ik er een slobber van maak gaat het nog wel.
Ze werkt namelijk 6 dagen per week een uur in de les, dus ik vind dat ze wel wat extra vitamines enz kan gebruiken.


Mijn paard krijgt dat ook gewoon elke dag na het rijden een halve schep muesli daarin 2 scheppen Eplus en daarover nog een scheutje zonnebloem olie..

Hij vindt het super lekker en doet het er super op ! en glanst ook nog eens als een spiegel !!

Siddieqje

Berichten: 1020
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Meulebeke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:33

Vandaag voor het eerst een Summerfit koek gegeven. Ze vond het lekker, maar volgens mij zijn die koeken enorm droog, want ze had precies wat moeite om te slikken.

Ronnie25

Berichten: 4068
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:44

Ik voer Pavo Melange aan me pony. Zitten genoeg vitamintjes
in .. een een beetje bix er door... Perfeckt:) En het ruikt ook
lekker...

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:03

mijn paard kreeg altijn nerv control van pavo, omdat ze erg druk is van dr zelf en nerv control zorgt er mede voor dat de darmen rustig worden en daar worden ze in hun hoofd ook rustiger van.
bij mijn paard werkte dat erg goed.

beccieloeken
Berichten: 135
Geregistreerd: 29-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:17

muscle build en muscle fit....

en zijn spieren komen er goed door nu...maar of dat nou door die poedertjes komt weet ik niet...het zal de training wel zijn neem ik aan :p