Hoe Glucosamine geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Hoe Glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 22:31

Dit is het schema van mijn vzpaard : 2handjes biks,10wortels en 3boterhammen en dit allemaal 2x dag('s ochtends en 's avonds).En onbeperkt hooi.

We geven sinds kort Glucosamine bij.Maar hoe moeten we dit doen?
We gooiden het eerst op de wortels maar blijkbaar blijft het aan de emmer plakken of 'stoft' het.

Ik dacht evt 's avonds met slobber te vermengen maar een zak van 25kg aankopen lijkt me wat teveel. En hoe 's ochtends te geven dan?Ik kan helaas niet 's ochtends langskomen daar ik naar school moet.

Ik dacht evt in een spuit te doen met appelmoes.Maar kan ik dit 's ochtends ook doen?'S ochtends zou dan een kennis van ons komen en het aan hem geven dus moeten we de spuit 's avonds klaar zetten.Mij lijkt dan dat het al slecht is en bovendien zijn het toch weer extra suikers.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Re: Hoe Glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:19

Ik vermeng het met muesli en dan nat maken. Je zou ook een pot appelmoes neer kunnen zetten en daar wat van aanmaken met het poeder. Of evt. het biks nat maken, blijft het plakken.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:31

's avond het spul geven in een spuit met appelmoes.

's ochtends: kan je de spuit niet langs brengen zodat de kennis het in de koelkast kan bewaren? dat is niet erg. Spullen klaar zetten, het is echt geen grote arbeid die verricht moet worden.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 17:19

magicrover schreef:
's avond het spul geven in een spuit met appelmoes.

's ochtends: kan je de spuit niet langs brengen zodat de kennis het in de koelkast kan bewaren? dat is niet erg. Spullen klaar zetten, het is echt geen grote arbeid die verricht moet worden.


Ik moet het op stal afgeven,in de zak leggen aan de stal van haar paard

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 18:58

Kan ik het evt alleen 's avonds geven?Dat is dan 10g.Of moet het echt verdeeld worden? DA zei 2x dag

Die persoon dat het ging geven zei om in een spuit te doen met water.
Maar wordt het dan niet verdund?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:07

Wat ik met poeders/supplementen doe is de muesli bevochtigen, zo wordt het poeder goed opgenomen en verstuift hetin ieder geval niet.
Ik zou dit wel, als de DA dat zo zei, 2x per dag geven. 2x per dag een klein aantal zal nl. wel te maken hebben met het goed opnemen en 'verbruiken' in het lichaam.
Je kan, doe ik ook altijd, emmertjes met daarin ochtend/avond krachtvoer klaarzetten. Dit doe je gewoon de dag van tevoren (het klaarmaken & neerzetten)
Is er handig, de staleigenaar of wie dan ook mag voeren; kan zo het gevulde emmertje 2maal daags erin gooien.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Re: Hoe Glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:25

Ik doe het ook alleen 's avonds. Mijn paard wil 's morgens namelijk niet eten dus ik moet wel (ze gaan de hele dag naar buiten en eet alleen 's nachts krachtvoer).

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 22:36

Miirthe schreef:
Wat ik met poeders/supplementen doe is de muesli bevochtigen, zo wordt het poeder goed opgenomen en verstuift hetin ieder geval niet.
Ik zou dit wel, als de DA dat zo zei, 2x per dag geven. 2x per dag een klein aantal zal nl. wel te maken hebben met het goed opnemen en 'verbruiken' in het lichaam.
Je kan, doe ik ook altijd, emmertjes met daarin ochtend/avond krachtvoer klaarzetten. Dit doe je gewoon de dag van tevoren (het klaarmaken & neerzetten)
Is er handig, de staleigenaar of wie dan ook mag voeren; kan zo het gevulde emmertje 2maal daags erin gooien.


Dat doen we al de hele tijd
Ik heb nu het krachtvoer bevochtigd en de glucosamine erop gedaan en een beetje gemengd,is dat goed?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Hoe Glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 23:21

Wij doen altijd met alle supplementen wat olie door het voer, nog goed voor de spijsverterig en de vacht ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:18

Blue_Star schreef:
Miirthe schreef:
Wat ik met poeders/supplementen doe is de muesli bevochtigen, zo wordt het poeder goed opgenomen en verstuift hetin ieder geval niet.
Ik zou dit wel, als de DA dat zo zei, 2x per dag geven. 2x per dag een klein aantal zal nl. wel te maken hebben met het goed opnemen en 'verbruiken' in het lichaam.
Je kan, doe ik ook altijd, emmertjes met daarin ochtend/avond krachtvoer klaarzetten. Dit doe je gewoon de dag van tevoren (het klaarmaken & neerzetten)
Is er handig, de staleigenaar of wie dan ook mag voeren; kan zo het gevulde emmertje 2maal daags erin gooien.


Dat doen we al de hele tijd
Ik heb nu het krachtvoer bevochtigd en de glucosamine erop gedaan en een beetje gemengd,is dat goed?


Ja, zo kun je prima supplementen voeren
Wij doen het op stal zo en op de manege hier gebeurt het ook in het emmertjes klaarzetten , voer evt. bevochtigen etc.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 11:19

ik geef glucosamine en mijn paard weet gewoon waar het wel of niet opzit.
Ik heb gewoon een zak maismeel en granen, mix het door elkaar.
Elke dag een handje met schepje gluco-poeder erdoor, papje maken en het gaat er zo in.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 21:30

Ik had nog 1 vraagje ivm het nat maken van krachtvoer
We maken het dus nat tot het eigenlijk bijna een papje wordt,glucosamine erop en even roeren.Wat ik me afvraag is of de glucosamine op die manier zijn werking verliest/vermindert??

Hetzelfde als je een spuit gebruikt met water,lijkt me dat het verdund wordt??

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:51

TRouwens je kan glucosamine in poedevorm en in olievorm kopen.. misschien kan je die andere ook eens gebruiken ( weet niet welke je nu gebruikt )

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:36

Blue_Star schreef:
Ik had nog 1 vraagje ivm het nat maken van krachtvoer
We maken het dus nat tot het eigenlijk bijna een papje wordt,glucosamine erop en even roeren.Wat ik me afvraag is of de glucosamine op die manier zijn werking verliest/vermindert??

Hetzelfde als je een spuit gebruikt met water,lijkt me dat het verdund wordt??


Nee ik denk niet dat de werking ervan vermindert. Volgens mij verliest een poedervormig supplement niet echt snel zijn werking. Ik doe ook altijd zelf Eplus in een natte slobber. Ze proeft het er nog even sterk doorheen, want de slobber blijft gewoon liggen, dus volgens mij maakt het niet echt veel uit

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:02

Blue_Star schreef:
Ik had nog 1 vraagje ivm het nat maken van krachtvoer
We maken het dus nat tot het eigenlijk bijna een papje wordt,glucosamine erop en even roeren.Wat ik me afvraag is of de glucosamine op die manier zijn werking verliest/vermindert??

Hetzelfde als je een spuit gebruikt met water,lijkt me dat het verdund wordt??


Nee hoor

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:24

eeey .. ik doe altijd de gluco gewoon door de brokken en wortels van mijn paard meestal eet ie het dan wel op .. !

shaolanneke
Berichten: 612
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Hoe Glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:56

ik geef ook 2x per dag gluco , bij mij krijgt ze na het rijden/werken 's avonds een beetje muesli en dan doe ik daar de gluco op en beetje nat maken ivm verstuiven.

Voor 's morgens doe ik een beetje muesli+scheutje olie met gluco in een emmertje en die zet ik voor de box de avond ervoor, wordt er 's morgens dan zo ingegooid door de eigenaren van de stal.

Adhira
Berichten: 580
Geregistreerd: 27-11-05

Re: Hoe Glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:11

Door een beetje slobber geven.
Ik geef het zelf trouwens in pilvorm(gewoon bij de drogist te kopen).
Groetjes Debby

Anoniem

Re: Hoe Glucosamine geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:22

Adhira schreef:
Door een beetje slobber geven.
Ik geef het zelf trouwens in pilvorm(gewoon bij de drogist te kopen).
Groetjes Debby


Gewoon glucosaminetabletten voor mensen?
Hoeveel geef je er dan?

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 11:57

Ik geef trouwens 5g 2x dag.
Dat lijkt me erg weinig maar de DA zei dat het zo moest
Toch bleef homeovet.be zeggen dat ik meer moest geven(27g per dag)ook al zei ik hun dat van de DA.

Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:33

Hmm, ik denk dat een DA toch wel weet wat 'ie zegt.
Misschien heeft het ook te maken met de mate van
de klachten zelf..
Ik neem aan dat de Gluco dus van Homeovet is? Ik zou het dan
je DA nogmaals vragen en waarom deze hoeveelheid.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 09:02

Ik gooi het wel in de slobber.
Subli heeft ook kleinere zakjes.

Voor smorgens kun je in een emmertje met deksel erop klaar zetten

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 17:18

Miirthe schreef:
Hmm, ik denk dat een DA toch wel weet wat 'ie zegt.
Misschien heeft het ook te maken met de mate van
de klachten zelf..
Ik neem aan dat de Gluco dus van Homeovet is? Ik zou het dan
je DA nogmaals vragen en waarom deze hoeveelheid.


Het is Gluco van homeovet.Is dat goed dat ik het nu zo blijf geven tot we 20/5 terug naar hem gaan voor een peesscan?
Bovendien weet ik niet of het helpt,ik rij er (voorlopig)niet mee

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:44

Nouja, als je DA dit zo aanbevolen heeft zal het wel zo zijn lijkt mij.
Als je twijfelt zou ik de DA evt. vragen waarom juist die hoeveelheid terwijl Homeovet dat anders zegt, ipv dat aan Homeovet vragen.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:24

Mij paard krijt Glucosamine van de Groene Os. Door de geur die er aan zit vindt hij het absoluut niet lekker. Droog blies hij het inderdaad overal tussenuit, en in prutjes liet hij het alsnog staan.
Ik geef het hem nu in een handje geweekte bietenpulp, als dat goed geweekt heeft roer ik de dagelijkse hoeveelheid erdoor heen. Hij vind het ook op deze manier niet lekker, dus geef ik altijd een lekker portie wortelen erover heen. Dan is het zo weg. Bewerkelijk maar het is het zeker waard.