is het eten van deze shet wel goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bOwieGeeske
Berichten: 236
Geregistreerd: 29-12-05

is het eten van deze shet wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 13:30

hey!

Ik en een vriendin gaan wel is naar een leuke shetlander. Het is een stevige shetlander... maar hij heeft als baasje een beetje een oude man, hij weet niet echt veel over paarden maar hij heeft hem voor hobby.
Hij voerd aan hem schillen van aardappelen, resten annanas, noem maar op, hij krijgt geen biks of andere brokken.. is dit slecht voor zijn gezondheid of niet?.. We merken niet echt veel aan zijn gedrag maar misschien is het toch niet goed voor hem en moeten we het baasje raadplegen.

Weten jullie of het zo door kan gaan of niet??

Groetjes Geeske.

Afbeelding

De shetlander ^

Helderder

Berichten: 10128
Geregistreerd: 13-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:31

Aardappelschillen is gevaarlijk... ik houd zoiezo niet echt van allemaal van die afval geven, maar meestal kan het niet heel veel kwaad.
Staat hij ook op grasland? Dan heeft hij zoiezo in de zomer genoeg te eten, in de winter moet hij wel hooi bijgevoerd..

bOwieGeeske
Berichten: 236
Geregistreerd: 29-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 13:33

@ paula ; hij staat wel is in een klein weitje.. eigenlijk is dat alleenmaar hard zand en een beetje gras.. hij krijgt ook soms hooi! sorry was ik er vergeten bij te vertellen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:56

Gekookte aardappelen mogen ze, maar de schillen zijn niet goed.
Verder groente/fruitresten hoeven niet gauw kwaad te kunnen, mijn verzorgpony's krijgen ook alles aan groente en fruit voorgeschotelt en de één is daarmee al 36 en de ander 25
Dus dat is moeilijk te zeggen..
In ieder geval is een Shetlander een sober ras, wat inhoudt dat ze wel vitaminen dagelijks nodig hebben, maar niet veel voer. Op zich geef je al voldoende als je goed ruwvoerder voert en een mineralenliksteen ophangt.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:22

of het echt goed is weet ik niet, maar mijn vorige pony stond tussen boerentuintjes en stond voor die tijd op een manege en heet dus echt álles gegegeten... ook aardappelschillen en kolen enzo en is er uiteindelijk ruim 30 mee geworden zonder ook maar 1 keer ziek geweest te zijn, dus ach..... heel veel kwaad zal het niet kunnen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:25

aardappelschil is giftig voor paarden, een shet heeft genoeg aan wat hooi en misschien een klein handje bix per dag, ze krijgen gauw te veel,
maar aardappelschillen is niet zon goed idee

bOwieGeeske
Berichten: 236
Geregistreerd: 29-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 17:23

Oh ik ben wel opgelucht dat het niet erg is of zo.. heel erg bedankt!

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: is het eten van deze shet wel goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:18

mijn shetje krijgt maar een paar korrels biks, verder af en toe appels , wortels, en bruin brood.
en ze krijgt lijnzaad, knoflook met zeewier, en appelazijn, en lijnzaadolie door dr eten, en ze doet t er erg goed op