Voedingssupplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stanleytje
Berichten: 659
Geregistreerd: 30-03-05

Voedingssupplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 14:51

Ik heb een 4-jarige haflinger ruin die 24/7 buiten staat
Hij word alleen recreatief gereden dus beetje dresuur, springen en lekker buitenrijden.
Nou lees ik steeds meer over supplementen en ik heb zelf het idee dat Stanley best wel wat extra vitamine en mineralen kan gebruiken.
Wat gebruiken jullie en wat zouden jullie mij aan bevelen ?
Nou ben benieuwd .

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:45

Waarom heb je dat idee?
Als je zorgt dat ie bij een liksteen kan en je m af en toe een handje brok geeft komt een haflinger nix te kort.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:07

Als je dat graag wil doen zou je eens op de site van www.pavo.nl kunnen kijken, bijv. TotalSupply is een idee.
MaxH is een zeer goed vitamienensupplementen, je bent wel 30 euro voor 1 kg. kwijt.
Of kijk eens naar een kruidenmix, zoals Natuurmix van de Paardendrogist.

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:19

Ik zou hem in ieder geval een liksteen geven. Verder haalt hij denk ik wel alles uit het gras. Bij de paardendrogist kun je ook Equi Weidemix kopen, supplement voor de dagelijkse aanvulling voor paarden die in de wei staan

Littlee_one
Berichten: 103
Geregistreerd: 31-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:56

prominent van excellent, zit alles in wat ie nodig heeft

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:48

Feneknoflookmix is ook wel goed, ook tegen de vliegen. Bloedsomloop en luchtwegen.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:55

Paarden die op grasweides staan moeten in princiepe genoeg via het gras binnen krijgen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:11

Nouja, het beste kun je dan alsnog een mineralenliksteen ophangen, want in gras zit ook niet alles.. Het moet dan echt speciaal voor paarden ingezaait zijn, paarden in het wild krijgen we alles binnnen doordat ze ook kruiden eten etc.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:13

Dat zou moeten, ware het niet dat het gras te gecultiveerd is en er haast geen kruiden meer tussenzitten. En daarmee is de vitaminen en mineralendekking onvoldoende.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:53

Dat bedoelde ik dus ook te zeggen
Een mineralenliksteen ophangen is sowieso toch wel een must, zodat het paard de evt. tekorten zelf kan aanvullen indien nodig.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Voedingssupplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:02

Ik zou idd alleen een liksteen ophangen. Ben op zich niet tegen suplementen, maar waarom iets geven als hij het niet nodig heeft. Juist omdat mijn paard weer op de wei staat ben ik op het moment aan het afbouwen ( van de winter heeft hij was hij wat tam en lusteloos, en heb ik een vitaminemix bijgevoerd ). Vers gras, spelen in zijn eigen tijd,lekker in de zon staan, daardoor komt hij lekker in zijn vel te zitten, niet van dat poedertje dat je hem 's avonds geeft. Zolang hij lekker in zijn vel zit en je geen topsport met hem bedrijft zou ik er niet aan beginnen ( is ook veel beter voor je portemonnee ).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 09:20

Ik gebruik zelf supplementen afhankelijk van het seizoen.
Ook wissel ik wel eens met muesli's ivm met stalrust bijvoorbeeld.
Sowieso geef ik dagelijks een scheutje gezonde olie (Trias Omega bijv.). In de winter geef ik bijv. preventief Fenegriek.
Er is sowieso altijd een mineralensteen tot haar beschikking