Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:39

Ik gebruik ook equi-Myoplast, die van de pavo ken ik niet.
Ben zeer tevreden over Myoplast, je merkt echt verschil.
Ik geef het voornamelijk wanneer ik hard en intensief train. Op het moment ben ik van instructrice veranderd, en krijgen we andere oefeningen, waarbij hij zijn achterhand meer moet gebruiken, meer moet verzamelen en etc. Hij moet veel doen in de opbouw van zijn spieren en hij moet zijn spieren ook anders gaan gebruiken.
Dus nu gooi ik er weer een potje myoplast tegenaan. Merk wanneer ik dit doe, dat mijn paard wel makkelijker zijn spieren opbouwd, en minder last heeft van zijn spieren.
Tussendoor stop ik met geven, en meestal begin ik weer met geven als ik een zware training heb gehad, en dan geef ik het weer gedurende een paar weken.
Eigenlijk is dit op aanraden van een da gebeurd, toen ik uitging breiden met mijn oefeningen schouderbinnenwaarts en etc. raakte mijn paard overbelast bij zijn schouderspieren. Nu geef ik op tijd mijn myoplast, merk ik echt dat hij minder/geen last heeft.

Daarnaast hebben wij een paard in training staan, en dit paard is nu ook druk met nieuwe oefeningen. Tussendoor waren we gestopt met het geven van equi-myoplast en nu geven ze het weer, en ook zij merken duidelijk het verschil. Ze vinden ook dat spieren er beter worden opgelegd. Daarnaast vinden ze dat het paard minder stijf en makkelijker blijft bewegen. Dit paard krijgt het ook om de zoveel tijd een pot.

Ik gebruik het nu zeker alweer 2 a 3 jaar, in bepaalde periodes bij paarden....
Dus ik geloof echt wel in equi-myoplast, zeker ook in de periode dat ik het geef iedereen erover begint dat mijn paard er zo goed uit ziet.

Succes en vraag anders aan je da hoe hij erover denkt?!

Anoniem

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:17

Desire schreef:
Ik zal eens even met de dierenarts overleggen over dat Myotop Equiplast, ik ken het namelijk helemaal niet! Aan de ervaringen te lezen ga ik het in ieder geval proberen. Anabolen ben ik eerlijk gezegt niet zo weg van. een van onze paarden hebben ze eens anabolen gegeven (zonder dat wij dit wisten) en daar is hij knettergek van geworden destijds en omdat hij toen door kreeg dat hij een zekere "machtspositie" kreeg met zulk gevaarlijk gedrag is hij dit gedrag nooit meer echt kwijt geraakt. Aangezien het nu om mijn Houston gaat die vroeger echt levensgevaarlijk was durf ik anabolen niet echt aan. Zijn karakter is eindelijk fijn om mee te werken en dat wou ik zo houden haha!


Google het even op, het zijn een soort groene parels in een witte pot met gele sticker. Staan ook vaak in de paardenbladen als reclame.
Wordt veel voor sportpaarden gebruikt, schijnt echt goed spul te zijn; daar betaal je ook wel voor!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:34

Die van mij heeft een hele tijd ivm zn spieren Equi vitamine E+seleen gekregen, werd er een stuk soepeler van en zat goed in zn vel, en is een stuk goekoper(20/25 euro?)
al klinkt musclebuild opzich ook goed, zitten ook allerlei goede stoffen in zo te horen

romandour
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:26

mijn paard wil de equitop myoplast niet eten. waar kan ik dat het beste door doen behalve door de biks

ElskedZ

Berichten: 805
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Utrecht en Z-H

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:52

Ik gooi de equi myoplast door de slobber heen net voordat ik mijn paard zijn slobber geeft, en hij eet het dan gewoon op.....

Als ik het gewoon met droog voer geeft doe ik het altijd in de schep al door mijn brok heen afwisselend. Of ik doe het met de muesli in mijn voerschep, eerst laagje muesli daarna equi daarna weer muesli weer een equi daarna muesli en dan aan mijn paard geven..... Dan gaat het altijd goed bij mij....

Succes nog.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:41

Ik haal dit topic weer even omhoog (zo oud is het nog niet) met de vraag of Desire al de Myoplast heeft aangeschaft
Ik zit namelijk ook te twijfelen tussen Myoplast en Musclebuild, en de Myoplast wordt hier beter voorgesteld.
Wel een stukje duurder, maar ach, je moet er wat voor over hebben.
Mijn paard heeft een aantal blessures gehad (staat nu in het verband op stal) en als we weer mogen gaan trainen wil ook ook alles op alles zetten om te zorgen dat mijn training daadwerkelijk verschil maakt.

Hoe lang geven jullie Myoplast?

romandour
Berichten: 190
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:35

Ik heb voor twee weken terug equitop myoplast aangeschaft. kan nog niet zeggen of dit werkt. ff afwachten dus. trouwens mijn instructrice Maaike Lassche. met de gelderse hengst Parcival is er zeer te spreken over.

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 15:53

Mijn moeder had Muscle build gekocht zonder dat ik het wist, dus hebben we dat uiteraard ook maar geprobeerd.
Na een dag of 10 begon je echt duidelijk verschil te zien en inmiddels hebben we dan ook een grote (dure) emmer aangeschaft en hij doet het er echt super op!! Ik zal binnenkort eens foto's maken, kun je het voor en na effect zien.
Ik gaf het hem dus omdat hij niet te hard mocht werken en toch zo snel mogelijk meer bespiering moest krijgen en hij staat er nu echt super bij en er was een kleine kans dat hij helemaal zou genezen, maar hij gaat echt dagelijks met sprongen vooruit nu en de dierenarts denkt dat het toch helemaal weg zal trekken! Hij loopt alweer als vanouds in ieder geval!
Ben blij dat ik het geprobeerd had!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:41

Maar is het nou zo met zo'n supplement dat je dit altijd moet blijven voeren om die bespiering te behouden? Of voldoe je ook na een 'kuurtje' met gewoon doortrainen zeg maar?

RicardoOpa

Berichten: 2408
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Salamanca, Spanje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:34

Ik denk dat er het beste is om dat door te blijven geven Ik heb ook gehoord dat bij een paard ook spierpoeders waren gegeven en zodra ze ermee was gestopt echt weer 'vermindering' zag... Nadeel dus!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:50

Ik heb dus nu Myoplast gekocht, ik begin pas als ik weer normaal aan het trainen ben.
(Mag nog steeds alleen maar stappen.)
Op de gebruiksaanwijzing stond minimaal 4 weken, experts raadden 6-8 weken aan.
Als het me bevalt koop ik nog een 2e pot, daarna stop ik.
Aminozuren krijgt hij in ieder geval genoeg; Ik voer dagelijks zeewier bij.

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 17:04

Ze hebben mij verteld dat het niet te bedoeling is dat je het blijft voeren, zodra het goed aangeslagen heeft en in mijn geval de training weer zover is opgepakt dat ik hem weer dagelijks de nodige training kan geven om deze bespiering in stand te houden dan moet ik het rustig af gaan bouwen en stoppen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:07

@BasjeGurwl&Desire; Ok. Daar heb ik wat aan !

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 18:26

Kent iemand dan toevallig ook Bynatone of Bynatone plus??? Hoe goed werkt dat? Schijnt ongeveer vergelijkbaar te zijn met Myoplast, maar ik had er nog niet eerder van gehoord.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:03

Niemand ervaring met het spulletje uit bovenstaande post??


Excuseme schreef:
http://www.eu-versandapotheke.com/

Hier kun je Equitop kopen voor 49 euro , er komen dan 8,70 euro bij aan verzendkosten naar Nederland. Scheelt je 12 euro.


bedankt trouwens, heb ik gedaan (kwamen trouwens nog wel creditcard kosten bij maar nog steeds goedkoper dan in NL).

Ik zie dat iedereen zo'n beetje last heeft van 'terugvallen' na een kuur. Is het niet mogelijk om een soort onderhoudsdosis te geven? Bijvoorbeeld 1/3e van de voorgeschreven hoeveelheid? Het is tenslotte maar een supplement, geen medicijn.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:49

Heb geen ervaring met Bynatone, klinkt echter wel als een goed supplement.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Re: Pavo Musclebuild, medische toegevoegde waarde of onzin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:16

Sizzle schreef:
Niemand ervaring met het spulletje uit bovenstaande post??


Excuseme schreef:
http://
http://www.eu-versandapotheke.com/[/url]

Hier kun je Equitop kopen voor 49 euro , er komen dan 8,70 euro bij aan verzendkosten naar Nederland. Scheelt je 12 euro.


bedankt trouwens, heb ik gedaan (kwamen trouwens nog wel creditcard kosten bij maar nog steeds goedkoper dan in NL).

Ik zie dat iedereen zo'n beetje last heeft van 'terugvallen' na een kuur. Is het niet mogelijk om een soort onderhoudsdosis te geven? Bijvoorbeeld 1/3e van de voorgeschreven hoeveelheid? Het is tenslotte maar een supplement, geen medicijn.


Het schijnt dat je na 2 potten equitop prima door kunt met het halve rantsoen en dat ze dan in die conditie blijven.