Drinken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 12:13

Anouar doet een beetje raar de laatste tijd.
Hij duikt in elke plas om water te gaan drinken, dan gaat hij als een bezetene water drinken, alsof hij dagen geen water heeft kunnen drinken.
Laatst haalde ik hem uit de stal, rent hij zowat de wasplaatst op en ging hij net zo lang met z'n neus in de wasbak tot ik de kraan open deed. Normaal heeft hij een hekel aan water, maar nu houdt hij z'n hoofd onder de kraan om te kunnen drinken.

Ik heb ze waterbak nagekeken, hij is helemaal schoon (maak hem elke dag schoon) en hij doet het ook gewoon. En ik heb ook wel het idee dat hij er gewoon uit drinkt.

Vorige week had ik endurance en toen dronk hij ook de ene na de andere bak water leeg terwijl hij anders nooit wilde drinken onder het rijden.

Hebben jullie enig idee waardoor dit komt?
Het is natuurlijk niet erg dat hij zoveel drinkt, beter teveel als te weinig, maar ik vind het wel vreemd.

Tatort
Berichten: 1337
Geregistreerd: 28-09-05

Re: Drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:17

Misschien neemt hij te veel zout, heb je toevallig pas een zoutblok in zijn stal gehangen???

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 12:21

Nee, hij heeft geen zoutblok.
Hij krijgt ook geen poedertjes ofzo door z'n eten.
Hij krijgt elke dag 2 halve scheppen basisbrok en een kwart schep Pavo energie control, verdeeld over de dag

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 12:23

misschien even de DA laten komen. liever een keer te vaak dan een keer te weinig mocht het niks zijn

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 13:49

misschien drinkt hij niet uit zn drinkbak, juist omdat je hem elke dag schoonmaakt (mijn pony drinkt er niet uit als er een raar geurtje aanzit,)
Je kan het wel ff testen (laat je drinkbar tot het randje vollopen en controleer de volgende dag of hij nogsteeds zo vol is..) En als hij dan niet uit zijn drinkbak dringt kan je er siroop (zoet) indoen,, vinden ze lekker en druven sneller te drinken.

Wel raar inderdaad, nog nooit van zoiets gehoord. (al moet ik zeggen dat ik het zelf ook wel eens heb, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken..)

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 13:57

Ik maak hem niet elke dag schoon met sop hoor Gewoon even de viezigheid eruit met m'n handen of een spons en dan helemaal door laten lopen.

Ik weet dat het niet goed is om hem uit stilstaand water te laten drinken (plassen) Maar als hij dan echt wil drinken, moet ik hem dan maar laten drinken of hem door latem lopen?

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Re: Drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:00

Nou, ik zou hem dan toch maar laten drinken hoor. Erge dorst hebben is namelijk vreselijk.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Re: Drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:00

Mischien werken zijn nieren niet helemaal goed waardoor hij meer drinkt dan normaal.
Is zijn stal ook viezer? Dus plast hij ook meer?
Ik zou toch even de veearst raadplegen want te veel drinken is ook niet goed hoor!

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:38

Idd de veearts erbij halen. Misschien heeft hij blaasontsteking of iets anders wat behandeld moet worden. Succes.

Kwetal

Berichten: 4476
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Re: Drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 19:19

Meer dan normaal drinken is niet normaal....beter even navragen bij DA

esperance

Berichten: 5557
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Weert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:16

ik zou eerst even kijken of hij ook gewoon uit zn waterbakje drinkt, hier boven is al een tip gegeven met het waterbakje vol te laten lopen en de dag daarna kijken of het leger is, maar die tip kan ook misleidend zijn, als hij er met de water gaat spelen/knoeien..
wat zit er pesies allemaal in die pavo energie control? Misschien zitten daar wel veel electrolyten in..

als hij ook gewoon normaal uit zn waterbakje drinkt en heeft daarnaast nog veel dorst zou ik even de DA waarschuwen, want dan is dat niet gezond..

Gabon

Berichten: 1208
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Diemen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:28

Ik las in je profiel dat je paard de hele dag buiten staat. In de winter zit er een hoger gehalte fructaan in het gras. Het kan zijn dat je paard daarom meer drinkt. Een paard van een vriendin van mij staat ook altijd buiten en zij vertelde dat de paarden in de winter meer drinken om die giftige stoffen er uit te krijgen. Maar de winter is al afgelopen dus ik weet niet of het daar aan ligt.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 21:41

Kan het ermee te maken hebben dat hij nog behoorlijk dik in het haar zit (hij heeft geen dekens op en het is natuurlijk alweer een stuk warmer)?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:36

Mijn paard drinkt op stal ook heel slecht. Zodra de paarden buiten staan gaan ze staan drinken. Waarschijnlijk zit er bij ons ook iets in wat ze niet lekker vinden, ik heb het weleens geproefd, maar ik proef niet.
Onder het rijden drinkt Giel ook altijd veel uit plassen, waar ik erg blij mee ben!
Heeft hij het niet gewoon heel warm?

daantjuhhh

Berichten: 26911
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:42

Een vriendin van me voerd ook energy control.
Geen van de 12 paarden drikt abnormaal veel ofzo..
Ook de mijne niet als ze er staat.

Hinata
Berichten: 2980
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:18

Mijn oude paardje durfte eerst niet uit haar drinkbak te drinken, toen ik later een andere drinkbak had neergezet, dronk ze wel... mischien is dat een probleem?

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:11

Ik denk niet dat dat het is, anders zou haar paard er wel veel eerder last van gehad hebben. Zweet hij ook veel meer? Mijn pony zweet nu steeds meer tijdens het rijden. En dat moet natuurlijk aangevult worden. Misschien is dat bij jou ook het geval.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:55

Ik zou allereerst even toch checken of je paard ergens anders in stal wel uit drinkt, je weet maar nooit. Dat probleem hebben wij op stal ook gehad (zie reactie LiekieJ).

Mocht dat niet het geval zijn, even de DA laten checken.
Wellicht heeft ie last van z'n blaas of nieren!

miepmiep91

Berichten: 1078
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:24

Juud87 Bericht Onderwerp: Re:Geplaatst: 29 Mrt 2006 12:23


misschien even de DA laten komen. liever een keer te vaak dan een keer te weinig mocht het niks zijn


ben het daar ook mee eens

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:50

misschien zit er iets in het leidingwater wat hem niet aanstaat en daarom zijn heil ergens ander zoekt?
ik zou idd ook ff testen of hij daadwerkelijk wel drinkt uit dat bakje.