Welke balancer voeren jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 22:16

Ik kwam er dus achter dat er veel meer voer merken zijn die een balancer brok hebben dan de bekende Vitalstyle, vitalbix en Pavo :+
Ik heb nu al zoveel verschillende soorten bekeken en heb echt geen idee meer welke nou het beste zou kunnen zijn.

Ik zoek een brokje die ik kan geven naast een beetje krachtvoer zodat ik daar niet kilo's van hoef te voeren om aan de juiste hoeveelheid vitamines te komen.
Het is dus belangrijk dat al die vitamines erin zitten met die kleine hoeveelheid brokjes.
Ik zie ook ontzettend prijs verschil en vraag me dan af waardoor dat komt. Echt zoveel kwaliteit verschil? Of minder vitamines? :?

Welk merk voeren jullie? En waarom precies dat merk?

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:20

Pavo Vital en een klant bij mij op stal Vitalbix :)
Ik doe de Vital omdat ik het maar voor 1 paard gebruik en dan de 8kg zakken net iets handiger zijn.
Zij de Vitalbix omdat het in het uitgelijnde dieet van paardlief paste.

Selina

Berichten: 14298
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:29

Zelf geef ik Hippalgo Zero omdat dat uitgemeten is door de dierenarts.

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:37

Florian Vimi-Plus, samen met de Friesian Impact (ook brok voor niet Friezen te verkrijgen bij Florian) en wat ruwvoermix voor de speekselaanmaak.

s1993

Berichten: 2121
Geregistreerd: 07-10-09
Woonplaats: Leusden

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:40

Metazoa fitright met esparcette voer ik momenteel

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:43

Equifyt pre-active en green blance :)

tiwi1969

Berichten: 7641
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:47

Ik ben net overgestapt van Pavo Vital naar Oerbalans die laatste is wel duur maar ik voer het naast wat krachtvoer dus geef minder dan de aanbevolen hoeveelheid.

Ik heb er zelf een topic over lopen, daar staan ook veel merken en ervaringen in
[VS] Welke balancer worden ze niet ril van

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:48

[VS] Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten
Dit is een heel lang lopend topic, dat nog steeds actief is en over balancers gaat.
Staat veel waardevolle informatie in, maar ik zou niet op pagina 1 beginnen ;-)

Ik voer tegenwoordig de Equilin Basic in combinatie met de Equilin Balancer en daar ben ik super tevreden over.
Jarenlang Pavo Vital gevoerd, tot mijn haf ineens van koel in explosief veranderd was en het enige dat er aan het management veranderd was, was een nieuwe zak Vital.

Daarmee gestopt en had mijn vertrouwde hafje weer terug.
Toen een jaar Marstal Force gevoerd, maar hij wilde dat steeds slechter eten en kreeg ondertussen een slechte vacht en heel slechte hoeven.
Nu bijna een jaar op de Equilin over en hij glimt als een spiegel, zijn hoefkwaliteit is ongelooflijk veel verbeterd en hij is energiek en fit, zonder heet of explosief en licht ontvlambaar te zijn.
En ik hoef geen los vitamine E supplement meer bij te voeren, terwijl ik het anders direct merkte als ik een paar dagen te laat was met nieuwe bestellen.

XladyX

Berichten: 1332
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:53

Ik voerde de pavo vital, maar wou wat “meer” bijgeven en vond het zonde om meerdere soorten voer te hebben staan dus overgegaan op vitalbix daily plus. Dat was m niet (2 Vd 4 paarden gingen ervan mest eten) dus nu over op Vitalstyle light&sober en active&proteine. Zelfde principe van geconcentreerde muesli tot nu toe tevreden over maar voer het nog niet heel lang.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 22:59

Marije_jiplover schreef:
[VS] Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten
Dit is een heel lang lopend topic, dat nog steeds actief is en over balancers gaat.
Staat veel waardevolle informatie in, maar ik zou niet op pagina 1 beginnen ;-)

Ik voer tegenwoordig de Equilin Basic in combinatie met de Equilin Balancer en daar ben ik super tevreden over.
Jarenlang Pavo Vital gevoerd, tot mijn haf ineens van koel in explosief veranderd was en het enige dat er aan het management veranderd was, was een nieuwe zak Vital.

Daarmee gestopt en had mijn vertrouwde hafje weer terug.
Toen een jaar Marstal Force gevoerd, maar hij wilde dat steeds slechter eten en kreeg ondertussen een slechte vacht en heel slechte hoeven.
Nu bijna een jaar op de Equilin over en hij glimt als een spiegel, zijn hoefkwaliteit is ongelooflijk veel verbeterd en hij is energiek en fit, zonder heet of explosief en licht ontvlambaar te zijn.
En ik hoef geen los vitamine E supplement meer bij te voeren, terwijl ik het anders direct merkte als ik een paar dagen te laat was met nieuwe bestellen.


Dat klinkt wel interessant wat jij nu voert. Ik voer nu oerbelans en vitamine e van pharmahorse maar het is best duur. Zal eens uitzoeken of dit voordeliger is. Ze doet het er nu wel goed op en ze is gevoelig voor suikers dus ben aan de ene kant wel huiverig om te wisselen van voer.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:00

Equilin Balancer en de sportpony's ook basic er bij.

Van Marstal gingen ze flink zand eten, van Vitalbix waren ze extreem traag in het werk, Pavo en subli wel prima maar had het idee dat het beter kon. En dat bleek, op Equilin doen ze het beter.

Houden het werk goed vol(t/m het ZZ dressuur, maar ook SWM en mendurance), zitten mooi in hun vacht, fijn in hun spieren.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:04

Pavo Vital.
Vitalbix timothee werd ze slomig van en Metazoa wou mijn merrie niet eten (en het is echt geen kieskeurige eter).

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:10

Equilin Balancer, hij doet het er ontzettend goed op! :)

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:10

Oerbalans van VitaStyle

xYaartje
Berichten: 1464
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:19

De bekende merken zoals Pavo, Vitalbix, Agrobs en Metazoa deed mijn ruin het niet goed op, maar ik voer sinds een aantal dagen de Equifyt Green Balancer en daar doet mijn ruin het tot nu toe goed op.
Blijft zichzelf. Hij vind het lekker en bovenal kun je het ook nog eens tot een slobber laten weken (raden ze ook aan om dat te doen dacht ik) zodat je er ook nog eens heel makkelijk supplementen en psyllium zaadjes voor de zandkuur door heen kan doen.
Wat ideaal is ivm mijn ruin niet goed tegen brokken kan en slobber beter valt bij hem.

Equillin staat ook nog hoog op mijn lijst om te proberen, maar merk dat ik er nogal huiverig voor ben om die aan te schaffen ivm mijn ruin niet goed tegen brokken kan.
Iemand die weet of Equillin ook geschikt is voor een chronisch hoefbevangen pony? Andere merken mogen ook genoemd worden! Blijf graag verder kijken naar wat geschikt is voor hem.

uudje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:34

Voer al jaren oerbalans. Vind het een fijn klein brokje. Goed in vitamine en mineralen en de kruiden er in zijn wel fijn. Mijn paarden doen het hier toch het beste op. Wel al wat andere balancers geprobeerd. Vitalbix, helaas kreeg 1 van mijn paarden daar dunne mest van, wel mooi voer, metazoa, maar vond toch de scheve verhouding calsium fosfor niks en best hoog in ijzer. En paarden vonden het niet lekker. Toevallig vandeweek een naar victorious secret gekeken. Leek mee een mooie balancer, ook een klein brokje. Dus een,proefverpakking van 3 kilo besteld, maar jeetje wat stinkt die brok zeg!! Zelfs paard trok haar neus er voor op en vrat het niet, zelfs niet met haar geliefde soft & fiber er doorheen niet. Dus weggegooid. Gelukkig had ik maar 3 kilo besteld.dus blijf gewoon lekker bij de oerbalans

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:01

Zo had ik dus 18 kg besteld van Victorious........... Tinkerdame vrat het niet. Gelukkig heb ik het kunnen doorverkopen aan een Bokker met IJslanders.

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 09:40

Saracen Competition Fit Balancer.
Via via op het merk gestuit, no nonsense spul met heel veel research er achter. Maar vooral: paard doet het er fantastisch op, en daar gaat het uiteindelijk om :D

Ik voer m ook in combinatie met een brok (super fibre cubes), daardoor ook weer iets minder balancer. Per zak is ie duur, maar onder aan de streep kost t nu geloof ik €25 per maand ofzo, vind ik reuze meevallen iig.

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 09:56

Hier al sinds ik mijn paard heb (3,5 jaar) op Pavo Vital. Hij lijkt het er prima op te doen dus ik blijf het gewoon voeren. Ik voer sowieso het basisvoer allemaal van Pavo: de 18 plus muesli en de Fibrebeet. Werkt goed samen en de 18 plus en de vital lossen ook fijn mee op in het water van de Fibrebeet.

Maar goed nooit wat anders geprobeerd ook eigenlijk. :o

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 10:00

Ik heb heel lang Pavo Vital gevoerd, vind het een prima balancer en kost niks. Helaas kan die van mij niet goed tegen luzerne dus nu net overgestapt naar JPGEF Hi Support. Andere balancers die ik heb geprobeerd:
- Vitalbix: werd ze knettergek op
- Marstall: werd ze sloom van
- Metazoa: at ze niet

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 10:04

Ik heb mijn paard en pony op de pabo vital. Nu wil ik inverband jeuk het paard op de vitalbix Timothee zetten en haar een tijdje luzerne loos laten en kijken of dat helpt

_Joelle

Berichten: 317
Geregistreerd: 08-09-15

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 13:12

Fijn al die reacties! Ik neig nu naar de equilin voor mijn paarden. De ruin krijgt er dan nog vitalstyle active en protein bij en de oude pony misschien nog iets om te kauwen. Heel benieuwd naar!

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 13:33

Friesfanaat schreef:
Florian Vimi-Plus, samen met de Friesian Impact (ook brok voor niet Friezen te verkrijgen bij Florian) en wat ruwvoermix voor de speekselaanmaak.



Hier ook de Vimi-Plus, ik heb nog een zak van Vitalbix staan voor als de vimi op is

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 13:34

_Joelle schreef:
Fijn al die reacties! Ik neig nu naar de equilin voor mijn paarden. De ruin krijgt er dan nog vitalstyle active en protein bij en de oude pony misschien nog iets om te kauwen. Heel benieuwd naar!


Die liggen hier nu voor als de voorraad op is. Mijn dierenarts adviseerde om sowieso op dit voer over te gaan, nog geen ervaring mee. Las recent ergens dat de hoeven van sommige paarden hier beter door worden. Ben benieuwd.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Welke balancer voeren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 18:46

Okapi puur p.