Supplement voor spanning tijdens wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Supplement voor spanning tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 16:41

Ik ben opzoek naar ervaringen voor paarden met spanning tijdens de proef. Wij starten M2 maar tijdens de proef bouwt mijn ruin spanning op. Ik ben opzoek naar iets om hem net een beetje relaxter in zijn hoofd te houden.
Toen we begonnen ontplofte hij in het galopperen maar inmiddels kan ik hem enigzins bij de les houden. Maar de spanning zorgt nog steeds voor ongewenste wissels, niet langs de zuiltjes van de letters durven en niet relaxt de baan rond gaan.
Hij krijgt dagelijks de dosering magnesium dus het gaat mij echt om iets wat net het brein een beetje cool houdt als we de ring in gaan.

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 17:08


Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Supplement voor spanning tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 10:50

Thanks voor de tip. Ik ben benieuwd of mensen chillpill gebruiken en wat de ervaringen zijn.
Naar mijn mening best 'lastig' om hier al dagen van te voren mee te beginnen.

Hartje
Berichten: 1941
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: Ymuiden

Re: Supplement voor spanning tijdens wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-24 10:51

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met Pavo Bechill

MyWishMax

Berichten: 25353
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:58

Hoezo lastig om er dagen van te voren mee te beginnen?

Je hebt verschillende merken die zoiets aanbieden, naf ook bijvoorbeeld. Het is toch testen, want wat bij paard 1 werkt, werkt bij paard 2 helemaal niet. Zo was de vitastyle hier niks, pavo ook niet. Bij de ene werkte sectolin, bij de ander was een ander soort magnesium supplement thuis genoeg om op wedstrijd ook relaxer te zijn. Want ook daarbij geldt dat elk paard anders reageert.

En zelf ontspannen blijven en blijven rijden. De wedstrijden als trainingen zien en dus het niet erg vinden om extra volte te maken. Heel veel ruiters leggen onbewust heel veel druk op hun paard, omdat het in de proef allemaal goed moet gaan en ze geen min 2 willen krijgen of dat winstpuntje willen rijden. Terwijl proeven opofferen door of hc te rijden of gewoon de voltes enzo te rijden en het als training te rijden veel meer opleveren op lange termijn.

Het blijft een en en. Ondersteunen met supplementen kan helpen, maar het blijft toch vooral een trainings 'probleem'. Supplement is hulp voor klein stukje.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 15-01-24 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRocky
Berichten: 172
Geregistreerd: 16-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:00

Wij gebruiken naar tevredenheid NAF instant magic, een spuit voor rechstreeks in de mond, ongeveer 1,5 uur voor je er op stapt. Geen gedoe met dagen vantevoren beginnen, en haalt de scherpe randjes er af. En bijkomend voordeel: het werkt ook nog tegen spierpijn (want er zit veel magnesium in).

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:04

SuperRocky schreef:
Wij gebruiken naar tevredenheid NAF instant magic, een spuit voor rechstreeks in de mond, ongeveer 1,5 uur voor je er op stapt. Geen gedoe met dagen vantevoren beginnen, en haalt de scherpe randjes er af. En bijkomend voordeel: het werkt ook nog tegen spierpijn (want er zit veel magnesium in).


Ik gebruikte dit ook bij crosslessen maar dan van primeval. De Stressless.

Eigenlijk de combinatie van wat gezonde spanning, ze werd overmatig blij waardoor ze te hechtisch werd en de dag later inderdaad giga verzuurd kon zijn. Door de hoge spierspanning.

Dit werkte altijd perfect.

Inmiddels mag ze niet meer crossen maar het heeft altijd baat gehad.