Pssmer eet supplement niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Pssmer eet supplement niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 17:14

Hi bokkers!

Eind vorige week zijn we van stal verhuisd en sinds dinsdag eet ze haar mineraalvoer (WES bodyguard, dus zo goed als 0,0 suiker/zetmeel, veel vitamine e, relatief veel eiwit) niet meer. We zijn hier een paar weken geleden op de vorige stal al mee begonnen en toen at ze het wel nog.

Nu eet ze het met zeer lange tanden en liever niet dan wel.

Ze krijgt ivm iets verhoogde leverwaardes en soort kruidensiroop die haar lever en nieren ondersteunt, en deze krijgt ze, je raadt het al, door haar brokken… in het begin at ze hierdoor haar brokken juist nog liever, dus heb ik alvast de brokken in potjes klaargezet voor de week, met de siroop al erdoor. Alleen, ze blieft het weer niet nu de siroop al ingetrokken is _-:(

Ik kan het haar moeilijk in haar mond proppen en dan haar mond dichthouden natuurlijk, maar ik ben ook bang dat er dadelijk voor 2 dagen (of nog meer) aan voer in haar bak ligt, en ze deze dan in een keer eet mocht ze uiteindelijk wel besluiten te eten. Dit ivm misschien een overdosis van een van de vitaminen. Ook krijgt ze nu natuurlijk de siroop niet binnen.

Waarschijnlijk at ze het op haar oude stal wel omdat ze daar veel meer last had van haar voernijd, en ze vaak het hooi pas een half uur na haar brokken kreeg (gewoon door de volgorde van binnenhalen en co).

En ik baal stiekem ook ontzettend van mijn ietwat overenthousiaste besluit meteen de grootste zak te kopen à 160 euro |( vooral als ze besluit het helemaal niet meer te eten.

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Pssmer eet supplement niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:16

En mengen met bijvoorbeeld een smakelijke ruwvoermix of slobber (en dan suiker/zetmeel arm en eventueel wat rijker in eiwit)?

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-24 17:19

Daihyo schreef:
En mengen met bijvoorbeeld een smakelijke ruwvoermix of slobber (en dan suiker/zetmeel arm en eventueel wat rijker in eiwit)?


Die die ik gevonden heb waren nog steeds allemaal vrij hoog in suiker/zetmeel. Heb je een aanrader toevallig?

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:30

Qua slobber Nutrimash van Vitalbix of Bergwiesen Mash van Marstall. Beiden graanvrij en onder de 10% suiker+zetmeel.
Ruwvoermixen:Fibermix van Vitalbix, Aspero van Agrobs, Grünhafer van Agrobs.
Marstall Vito is misschien ook nog interessant als muesli.
Dat is allemaal onder de 10% zetmeel en suiker, geen granen of toegevoegde suikers. Dus puur uit het ruwvoer dat er in zit. Je hoeft er ook geen kilo's van te geven. 1 of 2 handjes om te mengen zou genoeg kunnen zijn.

Edit: niet helemaal vergelijkbaar, maar hier doet de HB'er en de koudbloed met overgewicht het goed op. Ik gebruik het ook alleen maar om te mengen en dat werkt goed, zonder problemen.

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Pssmer eet supplement niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:47

Ik geef de suplementen door de muesli maar dan ook nog wat warm water erop.

nick_en_ik

Berichten: 205
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 17:58

Nala schreef:
Daihyo schreef:
En mengen met bijvoorbeeld een smakelijke ruwvoermix of slobber (en dan suiker/zetmeel arm en eventueel wat rijker in eiwit)?


Die die ik gevonden heb waren nog steeds allemaal vrij hoog in suiker/zetmeel. Heb je een aanrader toevallig?

Hier werden brokjes weer smakelijk opgegeten toen ik er Agrobs Leichtgenuss doorheen deed. Die is voor zover ik weet laag in suiker/zetmeel.
VitalStyle heeft sindskort een nieuwe ruwvoermix “Soft & Fiber”, nog niet geprobeerd maar die klinkt ook wel interessant.

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Pssmer eet supplement niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 18:08

Sinds ik lijnzaadolie toevoeg worden de etensbakken uitgelikt ipv omgegooid.