Welke balancer worden ze niet ril van

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieser
Berichten: 1521
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:05

Lindsey_99 schreef:
Dat vind ik erg veel := en met alle suiker,zetmeel en granen die dat soort brokken bevat zouden die van mij moddervet worden.
Een maatbekertje vitaminebrok voor mijn paard, en de kleintjes een half handje, plus een beetje Vitalbix of Bergwiesenmash voor het volume, meer krijgen ze niet naast goed hooi.

Maar daar ging het helemaal niet om. Het ging erom dat gezegd werd dat paarden 'tig kilo's' sportbrok moesten krijgen om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen (en dus zonder extra vitamines konden). En dát is dus niet waar.

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 21:39

Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat 1,5 of genoeg is om te voldoen aan de vitaminen en mineralen behoefte, zonder erbij te benoemen welk krachtvoer je dan bedoelt.
Er zijn er zat die als aanbevolen hoeveelheid op 2-2,5 kg uitkomen.

En daarbij vind ik 1,5 kg krachtvoer alsnog al veel te veel als minimum om te móeten voeren.

Edit:
Ik heb er zo een paar bekeken (Pavo condition, Voermeesters Basis, Horsefood the best Basis) en ze adviseren allemaal al voor een paard dat niks doet minimaal 2 kg brok, ga je er lichte arbeid mee verrichten kom je al snel op minimaal 2,5 kg brok per dag.
Dat noem ik toch wel kilo's voeren, als er tegenover staat 100-200 gram balancer is voldoende.

tiwi1969

Berichten: 7651
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Welke balancer worden ze niet ril van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 12:36

Nog even een update van mijn kant:

Het gaat super, geen stress meer als ze alleen staat met poetsen en deken op af doen.
Geen reactie meer op de singel met dekje en goed bij de les met nieuwe dingen.
Totaal niet til of explosief.

Vanavond krijgt ze voor het eerst de oerbalans erbij, 60 gram verdeeld over twee voerbeurten. Dat is niet maximaal maar met het andere voer zou het genoeg moeten zijn.

Over een week laat ik weten hoe het verder gaat

MyWishMax

Berichten: 25350
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Welke balancer worden ze niet ril van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 12:56

Wat fijn! Succes!