Pavo InShape

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLiez

Berichten: 1898
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-20 17:17

superpony schreef:
Maar alleen in shap erin gooien helpt niet voor afvallen. Het is meer dat ze tijdens het afvallen niet gaan invallen en geen tekorten kunnen krijgen.

Hier nog steeds tevreden met extra lucerne; Bespiering blijft beter en geen buikig model meer.


Nee wij zijn ook volop in training! 5 dagen per week :) de mijne staat wel op het land van half 10 tot 7.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:15

Hij heeft een behoorlijke allergische reactie gehad, met eerst alleen gezwollen benen maar later z'n hele lijf (de witte delen) gezwollen/verbrand. Ivm met dat hij toch wat tam werd, probeer ik nu ease and excel.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:19

He getsie, dat is naar zeg.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:34

Het verbrande stond zelfs nog onder medicatie van 't eerste incident.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:37

Weet je ook waar hij allergisch voor is

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 20:42

Muze schreef:
Weet je ook waar hij allergisch voor is

Nee helaas. Nooit gevonden, het hoeft ook niet van dit voer te komen maar ik ben toen wel gestopt met voeren en toen werd 't beter. Hij werd er toch ook wat traag van.

Volgens de dierenarts kon het ook aan de eiwitten liggen, mogelijk toch te veel.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 18:39

Ook bokkers die dit als een soort supplement geven?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:50

Muze schreef:
Ook bokkers die dit als een soort supplement geven?


Waarom zou dat nut hebben??

Het is een totaal programma en bedoeld om af te vallen zonder in te vallen en tekorten te krijgen.

Cemlys

Berichten: 14968
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:02

Hier is de zak inshape binnengekomen, met meetlint. Morgen starten we

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:14

superpony schreef:
Muze schreef:
Ook bokkers die dit als een soort supplement geven?


Waarom zou dat nut hebben??

Het is een totaal programma en bedoeld om af te vallen zonder in te vallen en tekorten te krijgen.



Ik bedoelde dus als soort vitamine brokje en voor mooi hoger eiwit.
Ik heb geen ruimte voor veel tonnen en geen zin in scheppen zus en zo.
Dus ik dacht, hier wat van en dan na arbeid evt wat aanvullends

Spenk
Berichten: 21830
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:19

Dat heeft natuurlijk totaal geen nut. Dan kan je beter een normale vitaminebrok geven met wat lucerne.
Bovendien is dit voer ook geen ''scheppen zus en zo'' . Als je alleen dit voer geeft ben je maar 1 ton nodig.

De aanbevolgen hoeveelheid is maar 150 gram per 100 kg dus. Ik voer 1 volle schep per dag (830 gram is dat) dus dat is ook helemaal niet veel.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 15:23

Muze schreef:
Ik bedoelde dus als soort vitamine brokje en voor mooi hoger eiwit.
Ik heb geen ruimte voor veel tonnen en geen zin in scheppen zus en zo.
Dus ik dacht, hier wat van en dan na arbeid evt wat aanvullends


Maar dat is dit dus niet. Als je al tonnen hebt staan, maak je het jezelf alleen lastiger door dit erbij te zetten.

Wat heb je staan dan? In principe zou je iets voor onderhoud kunnen neerzetten en bijv een ruwvoermix/lucerne voor daarbij. En dan nog 1 ton met een slobber voor na arbeid. Olie, supplementen etc kan je in een ton zetten of in je kast/op een plank etc.

Als je ruimte hebt en je wil meer mengen is een kist wel efficienter dan allemaal tonnen.

Stelvio
Berichten: 826
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:27

Ik heb vorige week 2 zakken meegenomen en al 1 paard op dit voer gezet om te testen of ze het eet. Ik vind het ideaal als basisvoer, zo hoef ik zelf niet meer verschillende voersoorten te mengen. Zodra m'n ander voer op is gaan ze alledrie over op dit voer.

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:26

Ik voer het nu ruim twee maanden en ben tot nu toe erg positief. Hij krijgt het niet om af te vallen, maar hij kan voor zijn spieren wel de extra eiwitten gebruiken. Hij zit momenteel goed in zijn lijf en is mooi wat droger qua vet en steviger qua spieren. Hij eet het ook zeer graag.

Mijn pony wordt overigens niet gereden. Doet alleen grondwerk en wandelingen, dus hij heeft geen hoge energievoeding nodig en ik kan dus niets zeggen over paarden die wel flink in arbeid staan.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:01

Het voer ziet er interessant uit maar er zit helaas sojaschroot in en ik heb er 2 staan die daar super allergisch op reageren.

Stelvio
Berichten: 826
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:10

Jayko schreef:
Ik voer het nu ruim twee maanden en ben tot nu toe erg positief. Hij krijgt het niet om af te vallen, maar hij kan voor zijn spieren wel de extra eiwitten gebruiken. Hij zit momenteel goed in zijn lijf en is mooi wat droger qua vet en steviger qua spieren. Hij eet het ook zeer graag.

Mijn pony wordt overigens niet gereden. Doet alleen grondwerk en wandelingen, dus hij heeft geen hoge energievoeding nodig en ik kan dus niets zeggen over paarden die wel flink in arbeid staan.


Mijn paarden verrichten op het moment ook geen flinke arbeid, maar ook zonder flinke arbeid wil ik graag dat ze dagelijks hun eiwitten, vitaminen en mineralen binnen krijgen. Normaal meng ik zelf Lucerne met sojaschroot en balancer, nu zit het samen in 1 product, dat scheelt weer voertonnen en op verschillende plaatsen bestellen. Wanneer de arbeid wel weer intensiever wordt (endurance training/wedstrijd), kan ik wanneer nodig nog extra energie toevoegen in de vorm van olie en krachtvoer. Maar deze extra energie voer ik alleen op dagen van intensieve training of wedstrijd, bovenop hun dagelijkse basisvoer.

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:22

Ik wacht nog op een proefzakje van pavo. Lastige pony. Als het te “arm” (en dus gezond!) is dan wil ze het niet.

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:38

Oh verzenden ze nu opeens wel weer?

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:43

Nog niet. Vandaar dat ik wacht. :+

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:11

Ik meld me graag in dit topic. Ik heb laatst een zak gekocht, voor mijn te dikke shet. Ooit gekocht als gezelschapspony, voor de sulky gehad en momenteel wandelen en lange teugelen we vooral. Zoals bijna alle shetten is ze heel gevoelig voor dik worden. Krachtvoer kreeg ze al nauwelijks, maar nu ze meer in het werk komt omdat ze nu écht moet gaan afvallen, wilde ik toch graag wat bijvoeren en ben ik hierop uitgekomen.

Ik lees graag mee met jullie ervaringen en houd jullie uiteraard op de hoogte van de mijne ;)

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 00:03

Stelvio schreef:
Jayko schreef:
Ik voer het nu ruim twee maanden en ben tot nu toe erg positief. Hij krijgt het niet om af te vallen, maar hij kan voor zijn spieren wel de extra eiwitten gebruiken. Hij zit momenteel goed in zijn lijf en is mooi wat droger qua vet en steviger qua spieren. Hij eet het ook zeer graag.

Mijn pony wordt overigens niet gereden. Doet alleen grondwerk en wandelingen, dus hij heeft geen hoge energievoeding nodig en ik kan dus niets zeggen over paarden die wel flink in arbeid staan.


Mijn paarden verrichten op het moment ook geen flinke arbeid, maar ook zonder flinke arbeid wil ik graag dat ze dagelijks hun eiwitten, vitaminen en mineralen binnen krijgen. Normaal meng ik zelf Lucerne met sojaschroot en balancer, nu zit het samen in 1 product, dat scheelt weer voertonnen en op verschillende plaatsen bestellen. Wanneer de arbeid wel weer intensiever wordt (endurance training/wedstrijd), kan ik wanneer nodig nog extra energie toevoegen in de vorm van olie en krachtvoer. Maar deze extra energie voer ik alleen op dagen van intensieve training of wedstrijd, bovenop hun dagelijkse basisvoer.


Inderdaad, dat heb ik dus ook. Ondanks dat die van mij niet echt mee gewerkt wordt wil ik wel dat hij alle noodzakelijke nutriënten binnen krijgt (ons hooi laten testen en deze voeding sluit goed aan). Via FeedXL kun je de voeding controleren op tekorten of disbalans, ideaal om een goed inzicht in de voeding te krijgen met het totaal rantsoen meegenomen.

Al met al tot nu toe een fijne combinatie aan complete voeding zonder dat je van alles moet samenstellen om de basis compleet te hebben.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:14

De mijne doet het echt goed op de Inshape!
Dit is denk ik de derde zak en hij eet het nog steeds graag op!
Hij krijgt vier/vijf dagen beweging per week en kan het prima volhouden!
Niet extra hongerig en hij likt iedere keer weer zijn bak uit!
We gaan gewoon lekker door, heb net twee zakken besteld bij de lokale pavo dealer en die hoopt dat ze eraan kan komen!

juval

Berichten: 13271
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:34

ik kreeg gisteren een proefzakje InShape bij de bixiewedstrijd van mijn kids. Ik ben wel benieuwd of dit voer interessant is voor mijn veel te dikke welsh merrie. Ik voer haar nu minimaal handje naturesbest en verder hooi en ze staat op een heel schrale wei overdag. Ze krijgt dagelijks MSM poeder.

Haar probleem is voornamelijk de megadikke en keiharde manenkam, maar verder zijn er op haar hele lichaam veel vetophopingen.

ze krijgt vrijwel dagelijks beweging.

Ze is al getest op IR en PSSM en dat heeft ze gelukkig (nog) niet. Hoefbevangen heeft ze 1 keer gehad, maar dat was direct na het hengstig spuiten, dus ik vermoed dat het daar een reactie op was. Gelukkig tot nu toe maar eenmalig,maar ik ben er wel bang voor dat ze dit terug krijgt.

Zou inshape kunnen helpen? zijn er al ervaringen van significant gewichtsverlies door dit voer?

Muze
Berichten: 5322
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:36

Alleen voer gaat niets doen.
Het is geen wondermiddel.

Spenk
Berichten: 21830
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Pavo InShape

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 10:47

Ze vallen door het voer niet af nee, het gaat om je management. Dat zal je moeten aanpassen.