schwarzkummel vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

schwarzkummel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 15:14

Ik ken de gewone schwarzkummel en de olie.

Nu zat ik op pit-pit te kijken wat die daarvan hebben, maar kom er daar niet echt wijs uit.

Ik meende dat schwarzkummel, zwarte komijnzaad is. Bij verschillende merken lees je dat het nigella sativa is.
Nu zijn dat bij pit-pit toch 2 verschillende dingen. En er is ook verschil tussen komijn en karwijzaad, wat ook weleens genoemd wordt in de scharwzkummel of olie.

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Re: schwarzkummel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:40

Klopt. Komijn en karwij zijn heel andere zaden. Als je de echte 'schwarzkummel' wilt hebben dan moet het zaad van de Nigella Sativa zijn.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 19:55

Lindsey_99 schreef:
Klopt. Komijn en karwij zijn heel andere zaden. Als je de echte 'schwarzkummel' wilt hebben dan moet het zaad van de Nigella Sativa zijn.


Die kwam ik ook tegen. Het is wel raar dat het op sommige producten dan verkeerd vertaald staat.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: schwarzkummel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:00

Nigella Sativa = zwarte komijn. Dat is echter wel weer wat anders dan "gewone" komijn. ;)
Karwijzaad is inderdaad ook weer heel wat anders.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 20:10

Yinthee schreef:
Nigella Sativa = zwarte komijn. Dat is echter wel weer wat anders dan "gewone" komijn. ;)
Karwijzaad is inderdaad ook weer heel wat anders.


Het gekke is dat ik verschillende schwarzkummel heb bekeken en vergeleken en ze op verschillende manieren worden vertaald en ook bij sommigen letterlijk staat; onze schwarzkummel is gemaakt van karwijzaad.
Bij de andere staat komijn en bij de volgende weer de nigella sativa. Laatste is volgens mij ook de juiste, maar ik verbaas me om de vertalingen of wisselend ingredient

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:16


superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 20:18

ellepel schreef:
Ik bestel bij Makana.
En dan de zwarte kummel chips
Deze
https://www.makana.de/pferd/anwendungsg ... tel?c=1457

Verzendkosten zijn wel iets van 9 euro,maar ik bestel meestal meer spullen bij hen.


Oke, daar heb ik ook gekeken. Bestel zelf meestal bij pit-pit. Snel in huis en bestel boven de 35, dus gratis. ( hoewel gratis niet bestaat......) Maar meestal bestel ik psyllium mee, dat gaat toch wel op.