Acetylsalicylzuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hoogendroog
Berichten: 3284
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Acetylsalicylzuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:39

Let wel; ze kunnen van dit spul flinke last krijgen van hun maag! Een goede veearts vertelt dit erbij.

TanteFlavie

Berichten: 782
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (Belgiƫ)

Re: Acetylsalicylzuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:46

Heb ik een hele tijd moeten geven aan mijn Winny zaliger (fjord), kocht ik in poedervorm bij de apotheek... 500 gram. Een hele hoop dus, was ook echt niet duur. Is eigenlijk gewoon aspirine. Winny kreeg het na een problematiek van hoefbevangenheid/hoefzweer. Was op aanraden van een oudere dierenarts. Het heeft hem toen echt wel geholpen. Was voor de bloedverdunnende werking, ik moest een soeplepel (!) 's morgens en 's avonds geven (grote Fjord).
Later stond hier in de straat een shetlander chronisch bevangen, die man is dat beginnen geven omdat die pony echt niet beterde... Ik had hem de overschot van mijn pot gegeven. Shetter is opgelapt geraakt.

Vroeger (mijn grootvader's tijd) werd dit frequenter bijgegeven aan paarden ... is in onbruik geraakt en ik merk dat er tegenwoordig terug dierenartsen zijn die het voorschrijven...

Opletten voor maagproblemen, niet geven aan paarden met maagzweerproblematieken!

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Acetylsalicylzuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:48

Ik geef het de mijne al denk ik 4,5 jaar.
Nooit geen problemen.

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:48

hoogendroog schreef:
Let wel; ze kunnen van dit spul flinke last krijgen van hun maag! Een goede veearts vertelt dit erbij.

mijn veearts heeft dat er niet bij verteld :\

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Acetylsalicylzuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:56

Ik geef het direct voor, of tijdens het eten. Nog geen maagproblemen kunnen ontdekken gelukkig.

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Acetylsalicylzuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:18

Je kan inderdaad gewoon zakjes ascal gebruiken, is al poeder dus werkt makkelijk. Als je een natuurlijk alternatief wilt dan zou je bv ook moerasspirea kunnen geven.