4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 15:34

Hallo,

Kent er iemand een goed supplement die deze 4 elementen bevat? Bestaat het? Zou graag minder potjes en flesjes in gebruik hebben.

Let op, ik ben niet op zoek naar een balancer of vitamine/mineralen preparaat, die heb ik al .

Bedankt voor jullie antwoorden
Groetjes

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:51

ik Volg. Geen idee of die bestaat.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:59

Ik weet dat in de vitamine e excellent van pharmahorse vit e, selenium en msm bevat. Ook suikervrij en je hoeft er niet veel van te geven.
Dan hoef je alleen de magnesium los erbij te geven. Ik ben daar trouwens mee gestopt. Merk er geen verschil mee met de vit.e excellent trouwens wel, daar ben ik super tevreden over

Susanne

Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:32

Paardendrogist heeft MSM Extra. Daar zit ook nog vitamine E, selenium, magnesium en vitamine C in. Misschien is dat wat voor je?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:36

Msm extra inderdaad!

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 16:37

De Pharmahorse heb ik inderdaad bij mijn favorieten staan. Zo jammer dat er geen magnesium in zit.

De MSM extra is enorm duur (22€ voor 300gram) en per dag dosis voor je 160mg vit E en 1 gram magnesium en 0.08 mg selenium. Een heel duur MSM supplement dus

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:40

Horseflex mixt supplement op maat voor een hele nette prijs. Ze denken goed mee. Ik heb het gedaan en erg blij mee, heerlijk van alle losse potjes af. Heb nu een grotere hoeveelheid afgenomen en bewaar dat in de emmer. Heb een kleinere emmer waar ik uit voer die ik telkens bijvul als hij leeg is.

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:45

Ik ben mede om die reden naar 2G. van Soul mate nutrition gegaan. Nu 1 pot voor alles. Soms doe ik nog een opkikker van NAF als tijdelijke boost.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:00

Over het algemeen is je balancer verhogen de meest effectieve optie. Dan hoef je meestal alleen nog msm toe te voegen.

Anoniem

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:10

Basic van equilin... of idd de vit e excellent.

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 22:53

@meine 1577: wow dit wist ik niet. Hoe gaat dit tewerk? Hun contacteren via de website?

@Mizora: hier ben ik het niet mee eens dan krijgt mijn paard van sommige mineralen en vitaminen teveel binnen.

@VWestra: dit kende ik niet, morgen eens in detail zoeken

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:35


Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:50

Lynn_H schreef:
@Mizora: hier ben ik het niet mee eens dan krijgt mijn paard van sommige mineralen en vitaminen teveel binnen.


Aangezien je niet aangegeven hebt wat voor mineralenbrok je nu gebruikt en niet aangegeven hebt hoeveel msm, magnesium, vit. E en selenium je toe wilt voegen, kan ik dat niet zo maar weerleggen.

Maar over het algemeen en selenium het eerste mineraal dat beperkend werkt en soms vit. A (marstall force is toevallig extreem in zijn vit. A hoeveelheid), maar in dat geval kan wisselen naar een meer passende mineralenbrok voor jouw paard soms nuttiger zijn (ik voer bijvoorbeeld juist marstall force omdat een jong paard 2x zoveel vit. A nodig heeft, en dus geen pavo vital, want die zit juist heel laag in zijn vit. A).

Ter indicatie: met 150g Vitalbix daily complete per 100kg paard, voer je bij een paard van 500kg dus 750g DC (samen met 10kg gemiddeld hooi). Dat komt neer op totaal 29g magnesium, 350mg koper (geen probleem, bovengrens 2500mg), 1400mg zink (geen probleem), 1250mg mangaan (geen probleem), 1.1mg Kobalt (geen probleem), 2.6mg Se (geen probleem, eigenlijk optimaal waarschijnlijk. Maximaal houd ik 5mg aan), 45.000IU vit. A (geen probleem, bovengrens 160.000IU), 15.600 vit. D (geen probleem, bovengrens 22.000IU) en 2160IU vit. E.

Ter indicatie bij vit. A zit je nu nog onder marstall Force op gewone dosering en gelijk aan Pure Balance, met vit. D zit je gelijk aan Broxxx (als daar selenium aangehouden wordt als richtlijn) en weer Pure Balance.

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 14:59

Daar ik in Duitsland woon voer ik een Duitse mineralenbrok (sapodoris) zonder melasse, granen en ijzer. Gebaseerd op gemiddelde Duitse hooiwaarden.

Vitalbix heb ik een jaar gegeven en ik herkende mijn paard niet meer, zo rillig, zelfs op de minimum dosis en dan heeft de vitaminebrok ook geen zin aangezien je dan te weinig geeft

Per mineraal geloof ik zeker de maximum waarde, maar elk mineraal werkt ook samen met elkaar en het lichaam ziet soms het ene mineraal aan voor het andere.

Laat het ons laten zoals beschreven in de openingspost: bestaat er een supplement met deze 4 elementen

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-19 15:02

meiske1577 schreef:
Lynn_H schreef:
@meine 1577: wow dit wist ik niet. Hoe gaat dit tewerk? Hun contacteren via de website?


Ja klopt, hier de link

https://www.horseflex.nl/product-op-maat/


Wow bedankt! Ga ik zeker doen, bedankt

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:56

Lynn_H schreef:
Wow bedankt! Ga ik zeker doen, bedankt


Graag gedaan ik herken je probleem :+

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 06:28

meiske1577 schreef:
Lynn_H schreef:
Wow bedankt! Ga ik zeker doen, bedankt


Graag gedaan ik herken je probleem :+


Ja het leek mij ook super toen ik het voorbij zag komen. Alleen voor mij zou het ongeveer 2.5 x duurder uitkomen dan wat ik nu kwijt ben. Dan maar wat meer werk haha..

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 06:44

Mizora is voedingsdeskundige en ik vind het daarom extra interessant wat zij schrijft.
Doe er mee wat je wilt ts, maar in dit geval vind ik je eigenwijs :)

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 07:52

SuperZodiaX schreef:
[
Ja het leek mij ook super toen ik het voorbij zag komen. Alleen voor mij zou het ongeveer 2.5 x duurder uitkomen dan wat ik nu kwijt ben. Dan maar wat meer werk haha..


Dat is jammer, ik was iets goedkoper uit zelfs...

Wellicht is de pure trace ook een optie, weet even niet meer of daar ook msm in zit. Ik heb die destijds ook bekeken maar vond hem iets prijzig.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:30

Mizora schreef:
Over het algemeen is je balancer verhogen de meest effectieve optie. Dan hoef je meestal alleen nog msm toe te voegen.


Ik heb dat ook zo gedaan.
Mijn paard kreeg eerst de normale balancer van jepaardgezondenfit. Toen ik dit alles nodig bleek te hebben ben ik over gegaan naar balancer pro en ik voer er inderdaad de msm van horseflex naast als supplement.

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 22:07

Ja het leek mij ook super toen ik het voorbij zag komen. Alleen voor mij zou het ongeveer 2.5 x duurder uitkomen dan wat ik nu kwijt ben. Dan maar wat meer werk haha..[/quote]

Heb jij dit dan ook nagevraagd bij horseflex? Ik heb het formulier ingevuld maar tot hiertoe geen reactie gehad, even afwachten dus

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 22:12

Ineke2 schreef:
Mizora is voedingsdeskundige en ik vind het daarom extra interessant wat zij schrijft.
Doe er mee wat je wilt ts, maar in dit geval vind ik je eigenwijs :)


Zulke reacties vind ik steeds ongelooflijk jammer op bokt. Indien je alles gelezen hebt heb je gezien dat ik in een ander land woon met andere gemiddelde hooiwaarden ivg met Nederland. Mijn vitaminebrok is exact afgestemd op de hooiwaarden van hier. Indien ik de aangeraden hoeveelheid van Mizora zou voeren (wiens kennis ik zeer waardeer en vertrouw, heb haar in het verleden al enkele PB's gestuurd) zou mijn paard, onder andere, een gevaarlijke overdosis mangaan krijgen daar die waarden in het hooi hier al belachelijk hoog is. Jij kan mij eigenwijs noemen maar zie dat je kijk hebt op de hele situatie van mij, mijn paard en mijn omgeving

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: 4 in 1 supplement: MSM, Magnesium, Vitamine E en Selenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:25

Wat ik al zei doe er mee wat je wilt...

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 06:08

Lynn_H schreef:
Ja het leek mij ook super toen ik het voorbij zag komen. Alleen voor mij zou het ongeveer 2.5 x duurder uitkomen dan wat ik nu kwijt ben. Dan maar wat meer werk haha..


Heb jij dit dan ook nagevraagd bij horseflex? Ik heb het formulier ingevuld maar tot hiertoe geen reactie gehad, even afwachten dus[/quote]

Wat nagevraagd? Ik heb aangegeven wat voor mengsel ik zoek en zij hebben daarop een berekening gemaakt qua wat het gaat kosten en hoeveel je per dag ervan moet geven. Ik heb hierop de prijs per dag uitgerekend en ook de prijs per dag van de supplementen die ik nu los geef en het was bijna 2.5 x zo duur

Lynn_H

Berichten: 171
Geregistreerd: 18-06-11
Woonplaats: Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 07:43

SuperZodiaX schreef:
Lynn_H schreef:
Ja het leek mij ook super toen ik het voorbij zag komen. Alleen voor mij zou het ongeveer 2.5 x duurder uitkomen dan wat ik nu kwijt ben. Dan maar wat meer werk haha..


Heb jij dit dan ook nagevraagd bij horseflex? Ik heb het formulier ingevuld maar tot hiertoe geen reactie gehad, even afwachten dus


Wat nagevraagd? Ik heb aangegeven wat voor mengsel ik zoek en zij hebben daarop een berekening gemaakt qua wat het gaat kosten en hoeveel je per dag ervan moet geven. Ik heb hierop de prijs per dag uitgerekend en ook de prijs per dag van de supplementen die ik nu los geef en het was bijna 2.5 x zo duur[/quote]

Ja dat bedoel ik , heb je nagevraagd bij Horseflex wat het zou kosten om dit samen te mengen/maken. Ben zelf heel benieuwd naar de reactie en de prijs. Het zou gemakkelijk zijn ja hihi