Pavo FibreNuggets

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 01:22

Gizeppie schreef:
Zijn er ook mensen hier met kieskeurige paarden? Eten jullie paarden het? Ik wil het ook even aanschaffen ivm paard die momenteel weer invalt..


Die van ons eten wel wiesencobs, maar ook niet echt van harte......( is zelfde )

Maar SP aten ze ook niet. Ja, alleen degene die het juist niet moest, maar die eet alles.

Het ligt soms/vaak aan wat je daarvoor voerde en wat je ernaast voert. Wij verkochten voer en veel paarden aten niet meteen het voer zonder melasses, granen etc. Dan kwamen mensen klagen, maar had vaak gewoon tijd nodig.

_Nynke
Berichten: 1747
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:32

Zidore schreef:
Dan heb ik waarschijnlijk een andere zak gekregen want hier zijn ze allemaal niet groter dan 1cm? Doormidden breken is hier geen sprake van. Vandaag wat van de nuggets zo gevoerd maar ze liepen er niet warm voor... misschien omdat ze net daarvoor 2 uurtjes op de weide waren geweest :D


Ja in mijn proefzakje zaten ook wel hele kleine maar ook wel grotere die makkelijk breken. Ik zal vanavond even een foto maken van hoe mijne eruit zien haha :P

Mijn paard is op zich niet een super kieskeurige eter trouwens. Maar ze eet ook zeker niet alles.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 11:41

Mijne vind t heerlijk

Cowgirl93

Berichten: 23
Geregistreerd: 16-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 15:55

Ik heb vandaag ook een zak vol gehaald om te proberen ben benieuwd *\o/*
Hoeveel voeren jullie hier van?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-07-19 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 16:01

Ongeveer 1 volle voerschep per dag

Cowgirl93

Berichten: 23
Geregistreerd: 16-10-18

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:14

Oke doe ik dat ook maar kan ook gewoon droog ge voert worden als het goed is

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:52

Ik doe het toch liever geweekt voeren, ik doe een halve schep met ongeveer 3,5L water. Dat verdeel ik over twee paarden en is ruimschoots genoeg! Ik vind het een heel fijn product, niet duur voor de periode die je er mee kan doen :) Ik deed hiervoor altijd Vitamunch weken om supplementen te mengen maar dit is toch wel een stuk voordeliger! Omgerekend was Vitamunch bijna 100 euro voor 20kg. Dat is wel heel duur en is het echt niet waard. Dit is dan veel fijner +:)+

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 15:54

HOeveel je moet geven hangt natuurlijk van je paarden en de rest af. Is geen standaard voor.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:39

Ik gebruik een Vitalbix beker voor de Pavo fibere nuggets (ongv 1/3e voerschep) per dag en dan z’n suplimenten en Pavo vital

Vanmorgen dacht ik ik doe eens een halfe Vitalbix beker rest erbij en menneer vond het heerlijk :-)

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:23

Zijn er ook mensen die het geven ter vervanging van een deel van het ruwvoer? Of om mindere kwaliteit ruwvoer te compenseren?

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:25

RenateHidden schreef:
Zijn er ook mensen die het geven ter vervanging van een deel van het ruwvoer? Of om mindere kwaliteit ruwvoer te compenseren?


Steekt vinger op.
Hoewel ik nu voorzichtig weer hooi kan gaan voeren, afgelopen maanden geen hooi maar de fibre nuggets.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:54

zijn er ook kleine zakjes van de fibrebeet? Net als bij natures best en care 4life?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:19

IngridM schreef:
zijn er ook kleine zakjes van de fibrebeet? Net als bij natures best en care 4life?


Ik weet het al :+
Helaas pindakaas, zo jammer

Cowgirl93

Berichten: 23
Geregistreerd: 16-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:20

Ik heb mijn paarden het nu ook gegeven en ze vinden het lekker en ze doen het er goed op die ene pasrd van mij is mager maar nu na een week zie ik wel verschil gelukkig *\o/*

Dus het lijkt nu de goede kant op te gaan ik voer het gewoon droog
Laatst bijgewerkt door C_arola op 19-07-19 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:12

RenateHidden schreef:
Zijn er ook mensen die het geven ter vervanging van een deel van het ruwvoer? Of om mindere kwaliteit ruwvoer te compenseren?

Ja ik! Mijn paard krijgt ‘s morgens en ‘s avonds wel gewoon hooi, maar die paar uur over de middag overbrug ik met de fibre nuggets :D Ook om de supplementen makkelijker te geven.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:54

ik geef het juist ter vervanging van brokken/biks. Handje vitaminebrok er bij en supplementen en klaar!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:26

[quote="Zidore"]ik geef het juist ter vervanging van brokken/biks. Handje vitaminebrok er bij en supplementen en klaar![/quot

Ja zo doe ik t ook

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:00

Pff stan heeft besloten t ineens toch niet zolekker te vinden... ja met meusli erdoor..maar dat is juist wat ik niet wil..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:13

plutolover schreef:
Pff stan heeft besloten t ineens toch niet zolekker te vinden... ja met meusli erdoor..maar dat is juist wat ik niet wil..


Dat heb ik met de wiesencobs ook dat ze die apart niet eens zo gek lekker vinden.

Maar weet ook dat paarden erg snel wennen aan lekkere smaakjes. Toen wij voer verkochten kwamen mensen heel vaak dat paarden het niet aten, maar die waren geen voer gewend waar ze echt op moesten kauwen, geen melasse in zat etc.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:54

Maar vind t raar dat hij t opeens niet wilt...

Als hij echt niet wilt eten, hoop ik dat hij de slobber van Vitalbix lekker vind.

De daily complete stopte hij ook naar 2 weken. De active meusli vind hij wel lekker. Maar vond de fiber nuggets zo fijn om te mengen met z’n suplimenten

En anders over op slobber van Pavo of de 18+van Pavo.

Maarja hopelijk zit ik straks niet met nog een zak slobber van Vitalbix

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 16:58

Precies dat had ik met die van mij ook.
De eerste weken vrat die de bodem uit de voerbak en daarna echt met lange tanden.
Terug overgestapt op de grasbrok van Hartog en hij at weer normaal.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:16

Marije_jiplover schreef:
Precies dat had ik met die van mij ook.
De eerste weken vrat die de bodem uit de voerbak en daarna echt met lange tanden.
Terug overgestapt op de grasbrok van Hartog en hij at weer normaal.


Kan je die ook weken? Hartog is slecht te verkrijgen hier..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 00:22

Heb niet gekeken, maar volgens mij zit in de Hartog grasbrok wel melasse, dus een lekkerder smaakje. Als ze dat gewend zijn, weten ze wel wat ze kiezen.....

Je kan alles weken. Vroeger ( eeuwen terug....) maakten we slobber van biks en nog wat voer. Dat werd goede blub hoor.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:15

Maar dat verklaart nog niet waarom hij de fibrenuggets twee weken lang vrat alsof hij nooit wat te eten kreeg, het ging zelfs voor zijn wortels. En na 2 weken ging hij het steeds moeilijker eten. Totdat hij het zo goed als liet staan.

Je kunt Hartog brok ook weken, duurt alleen langer voor het uit elkaar valt.

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:52

Marije_jiplover schreef:
Maar dat verklaart nog niet waarom hij de fibrenuggets twee weken lang vrat alsof hij nooit wat te eten kreeg, het ging zelfs voor zijn wortels. En na 2 weken ging hij het steeds moeilijker eten. Totdat hij het zo goed als liet staan.

Je kunt Hartog brok ook weken, duurt alleen langer voor het uit elkaar valt.



Hier nog een...

Eerst at die van mij het alsof hij nooit te eten kreeg en nu maand later trekt hij z'n neus ervoor op

Nu meng ik t spul met de fibrebeet.. dan eet hij t wel op.