Horse complete kruiden mixen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 15:01

Ik kom mij hier ok eventjes melden met wat vraagjes.

de metingen waar jullie het over hebben. Zijn dat de 'standaard" metingen die zij doet als je een zak kruiden besteld of laten jullie nog andere metingen doen, zo ja welke? :P

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 16:37

Als je een kruidenmix besteld, dan krijg je als standaard meting de kruiden eruit die je paard nodig heeft op dat moment.
Je kan daarnaast vragen stellen over je krachtvoer, of ander supplement , of ruwvoer, waaraan je denkt het te willen geven. Dat kan ze ernaast nog meten, maar doet ze niet standaard.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 18:08

Ik laat ook anders dingen meten. Laatst de nieuwe collageen van pharmahorse door laten meten. En was +/+. En fe Pavo fibre nuggets was -/+ maar ik geef heel weinig en kan z’n suplimenten mee mengen. Terwijl die op krachtvoer -/- heeft ivm te suikers enz

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:28

Ahh oke, Maar opzich de meting voor enkel de kruiden is ook wel goed genoeg? Ik denk dat ik kwa voer verder wel aardig op weg ben (vitalbix).

Namen jullie de 1e keer ook meteen verder contact met haar op om situaties uit te leggen ofzo?

orion456
Berichten: 571
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 19:54

Jente had mijn paard al een keer gezien en wist van onze situatie. VOor paard van vriendin, heeft ze (die vriendin van mij) wel uitgebreid gebeld (met jente) geloof ik om info door te geven.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-19 20:24

Ik heb een acount en heb whataps contact met haar. Vind dat ze goed mee denkt.

Uiteraard voor producten die ik wil uitmeten moet ik eerst kopen als ze nog geen testmonster voor heb. Ik stuur haar dan wat op zodat ze testmonsters heeft.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:48

Hmm ik zit te twijfelen dan of ik ook nog haar een berichtje stuur.

Ik ben altijd al weg geweest van de heelzame werkingen van kruiden en heb er met mijn merrie ook wat ervaring in (goudsbloem met kleefkruid combi), mijn merrie en ik hebben een hele grote verhuizing gemaakt en is nu sinds we hier zijn flink aan het kwakkelen. Ik twijfel dus of ik haar uit zal leggen waarom ik juis nu besloot om weer aan de kruiden te willen beginnen of het nu deze keer zo veel mogelijk oprecht haar meting laten zijn en daarna contact met haar opnemen en de vraag of ze nog eventuele andere ideen heeft.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:50

XxLiEsJuHhxX schreef:
Hmm ik zit te twijfelen dan of ik ook nog haar een berichtje stuur.

Ik ben altijd al weg geweest van de heelzame werkingen van kruiden en heb er met mijn merrie ook wat ervaring in (goudsbloem met kleefkruid combi), mijn merrie en ik hebben een hele grote verhuizing gemaakt en is nu sinds we hier zijn flink aan het kwakkelen. Ik twijfel dus of ik haar uit zal leggen waarom ik juis nu besloot om weer aan de kruiden te willen beginnen of het nu deze keer zo veel mogelijk oprecht haar meting laten zijn en daarna contact met haar opnemen en de vraag of ze nog eventuele andere ideen heeft.


Op zich maakt het voor een meting niet uit of je deze info van te voren geeft. De info is niet noodzakelijk voor het uitvoeren van de meting. Het kan zelfs vertroebeling veroorzaken dus ik zou niet meer info geven dan gevraagd wordt

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:10

pluis dat zegt mijn gevoel ook. Wil het zo oprecht mogelijk hebben. Als ik daarna nog vragen heb kan ik beter dan het hele verhaal doen denk ik dan.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:35

Mijn eerste kruidenmix is op. Op 2 dagen na net geen 5 weken.

Alleen is de magnesium ook bijna op.
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de magnesiumoxide 83% en een gewone magnesium citraat (ongeacht welk merk)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-19 17:55

Saaams schreef:
Mijn eerste kruidenmix is op. Op 2 dagen na net geen 5 weken.

Alleen is de magnesium ook bijna op.
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de magnesiumoxide 83% en een gewone magnesium citraat (ongeacht welk merk)


Heb je ook afgewogen? Ik heb zo supliment schepje dan weeg ik de eerste keer af en dan weet ik hoeveel schepjes ik ongv moet geven.

Geen idee wat verschil is, dacht dat de ene beter werdt opgenomen dan de ander, maar welke van 2 beter wordt opgenomen geen idee

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 18:04

plutolover schreef:
Saaams schreef:
Mijn eerste kruidenmix is op. Op 2 dagen na net geen 5 weken.

Alleen is de magnesium ook bijna op.
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de magnesiumoxide 83% en een gewone magnesium citraat (ongeacht welk merk)


Heb je ook afgewogen? Ik heb zo supliment schepje dan weeg ik de eerste keer af en dan weet ik hoeveel schepjes ik ongv moet geven.

Geen idee wat verschil is, dacht dat de ene beter werdt opgenomen dan de ander, maar welke van 2 beter wordt opgenomen geen idee


Ja met een keukenweegschaal :+

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:25

Citraat wordt beter opgenomen door het lijf dan oxide.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 08:27

Maar stel je laat nu weer een kruidenmix meten, Dan meet ze of je paard nog magensium nodig heeft of niet.

of wil je liever stadaard geven? dan zou je bijv naar pharmahorse kijken, dat vind ik echt fijne prodcuten ze hebben 2 soort magnesium. De ene is beter dan de ander, wat verschil is staat op de site.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 08:44

mijne heeft nu ook magnesium aangemeten. heb wel ff een weekje geen kruiden gegeven. bijv suplementen van phytonics werkt ook veel op kruiden en daarnvan moet je om de 6-8 weken een week stoppen zodat de 'prikkel' van de kruiden niet uit werkt.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 08:45

Saaams, mijn paard meet iedere keer magnesium dus bij mijn kruidenmix zit standaard magnesium voor 5 weken. Jente meet iedere keer weer of dit nodig is. Ik heb in 2 jaar nog nooit zonder magnesium mijn kruiden gekregen. Dus ik zou even afwachten of ze voor jouw paard ook weer magnesium meet voordat je zelf iets koopt.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 08:58

Def schreef:
Saaams, mijn paard meet iedere keer magnesium dus bij mijn kruidenmix zit standaard magnesium voor 5 weken. Jente meet iedere keer weer of dit nodig is. Ik heb in 2 jaar nog nooit zonder magnesium mijn kruiden gekregen. Dus ik zou even afwachten of ze voor jouw paard ook weer magnesium meet voordat je zelf iets koopt.


ik heb nu ook magnesium bijgekregen. Terwijl in januarie geen mangensium te kort in bloed zat. En de kruiden ervoor had hij t nog niet nodig. Nu blijkbaar wel. En ga het zien na de 5 weken.

ben wel mn krachtvoer aan t opmaken. En ga ik over op alleen vitamine korrel van pavo. hiervan teste hij +/+
en dan t grasbrok van pavo om zn suplimenten mee te weken. DAar teste hij -/+ op.. maarja nog altijd beter dan zn krachtvoer. En ik heb toch echt iets nodig voor zn suplimenten.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:29

Ik heb net een whats app berichtje gehad. Ik ben blij met het niet teveel geven van info. Mijn vermoedens werden in haar uitslag ruimschoots bevestigd.
Watch koos voor ontzurende, ontgiftende kruiden en ook voor diatom.
De vitalbix teste ze +/+ op gelukkig :D
Op haar feneknofzeewier testen ze echter een --/- Komt mooi uit dat die net vandaag ook op is.

Ik heb meteen ook een mix besteld voor mijn jonge shetlandertje. :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 14:34

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ik heb net een whats app berichtje gehad. Ik ben blij met het niet teveel geven van info. Mijn vermoedens werden in haar uitslag ruimschoots bevestigd.
Watch koos voor ontzurende, ontgiftende kruiden en ook voor diatom.
De vitalbix teste ze +/+ op gelukkig :D
Op haar feneknofzeewier testen ze echter een --/- Komt mooi uit dat die net vandaag ook op is.

Ik heb meteen ook een mix besteld voor mijn jonge shetlandertje. :D


waarschijnlijk om dat er knoflook in zit. Dat schijnt niet zo goed te zijn. In grote hoeveelheden zelfs giftig

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 14:45

Over de knoflook hoor je erg veel en vooral verschillende verhalen. :(

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 15:28

Ahh vergeten er ook bij te zetten dat ze buiten de diatom ook een mastichorse treatment kuurtje aanrade net als luzerne brokken van metazoa. Een hoop dingen nu dus besteld daar het vanuit nl naar frankrijk moet komen allemaal moet ik nog een paar daagjes geduld oefenen.
Ik wacht tot alles er is en dan gaan we aan de slag.

Ik ben zoooooooo benieuwd naar het verschil/resultaat :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 15:33

Mastichorse ken ik niet

Bij mij gaf ze metazo ook aan als eventueel extraatje naast Pavo vital. Maar de mijne lust geen metazoa

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:18

Voor ons word het de 1e tijd kwa voer

voor mijn merrie:
vitalbix blijft 300gr
metazoa 400 gram geweekt
Bietenpulp 300 gram
kruidenmix
Diatom 10 gr
mastic horse treatment kuur (4 weken) 1e 5 dagen 5gr en daarna verder met 3gr

Het was nu:
Vitalbix 300 gram
een soort van grasmix (frans merk) 800 gr
feneknof zeewier 1,5 schepje

Voor mijn pony:
Vitalbix breed and grow 350 gr
metazoa luzerne brok 200gr
kruidenmix

Het was:
Vitalbix breed and grow 200gr
Soort van grasmix (frans merk) 300 gr
feneknof zeewier 0.5 schepje

Vooral mijn merrie heeft een aardige waslijst nu. Arm dier :(:) Hopelijk voelt ze zich snel weer een stuk beter als we met de mixen gaan beginnen.


Nog een vraagje voor jullie, onder de kruiden die in de mixen zitten staat bij mijn merrie nog wat over appelazijn en lijnzaadolie. Zit dat er ook in of moet ik dat zelf ernaas nog erbij geven?
Bij mijn pony staat er nog curcuma onder.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-19 16:23

Kan je metazoa weken?

Bij mij zat het er niet bij moest apart kopen

Apelazijn t liefst biologisch en ongezuiverd ofzo.

Heb je toevallig foto van t advies?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Horse complete kruiden mixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:24

Interessant advies!
Beauty hoefde geen metazoa toen. Appelazijn is toch voor de stofwisseling?