Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:15

Isabonny schreef:
Ik heb een half pak van iemand gekregen en ben deze week ermee begonnen. Alle 3 de paarden heb ik het laten proeven en ze vinden het heerlijk, dus dat is al mazzel.

Ik vraag me af of het ook kan helpen bij een paard met mok (Tinker van mijn schoonzus heeft hier iets last van, niet dramatisch, maar toch).

Mijn oudje van 23 jaar heeft geen zomereczeem, maar vindt het toch ook lekker, maar ja...wat eet die niet... die eet zelfs rauwe champignons :D


Ik heb gelezen dat er mensen zijn die dit ook geven aan paarden met mok. Je kunt het zeker proberen. Als ze het lekker vinden kan het natuurlijk zeker geen kwaad. En je paard hoeft natuurlijk niks te hebben om het te eten ;)


ik heb hier een shetlander die heel snel bevangen is maar door de ouderdom wel meer moet krijgen dan alleen hooi. Hij krijgt de hoeveelheid die onze fjord ook kreeg. Ongeveer 1 kilo tot 1,5 kilo. We zijn eerst begonnen met een handje en zo is het steeds meer geworden. Klinkt veel maar zonder die hoeveelheid redt hij het niet. En hij blijft nu al 5 maanden stabiel op deze hoeveelheid.
En met dank aan de fibra is zijn vacht weer sinds jaren fatsoenlijk. Was eerst zo dun en alles behalve gezond verhaarde ook niet goed, nu glans hij ons weer tegemoet en is binnen no time weer verhaard. En kan hij zonder deken weer buiten staan. Hij krijgt alleen de premium en niet de itch.

Hij kijkt er ook iedere dag weer naar uit. Kauwt goed en schrokt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:32

Sinds een paar dagen voer ik mijn jonge trekpaard ook de anti-itch. Vanwege de zo'n beetje genetisch aangelegde mijten bij dit ras is ze toch al gevoelig voor kriebels.

Helaas heeft ze dit jaar heel haar lange manen afgeschuurd -O- . Het is mij nog niet duidelijk of het echt om zomerexzeem gaat of dat ze overgevoelig reageert op het gras. Zomers staan ze op het land met strookbegrazing en ik heb helaas nog geen mogelijkheden om het gras te combineren met paddock in de zomer. Dus hopelijk verlicht dit iets naast de derfen en finecto die ze krijgt.

Anoniem

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 01:13

wow lizzie doe mij zoveel uren in 1 dag!!:D

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 21:33

@gloa, ik voer naast de anti intch ook nog finecto plus horse als supplement tegen mijten, het heeft mijn tinker aardig van het stampen afgeholpen. Finecto is een poeder en is verkrijgbaar oa bij boerenbond en welkoop. Wellicht heb je er iets aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 22:21

racebiet schreef:
@gloa, ik voer naast de anti intch ook nog finecto plus horse als supplement tegen mijten, het heeft mijn tinker aardig van het stampen afgeholpen. Finecto is een poeder en is verkrijgbaar oa bij boerenbond en welkoop. Wellicht heb je er iets aan

Finecto krijgt ze ook. In februari en maart gevoerd tegen de mijten. Daarna gestopt en sinds een dikke maand weer opgepakt vanwege het schuren.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:27

lissie_zigor schreef:
Ik heb een fjord met ernstige zomereczeem (manen staart had hij sowieso niet in de zomer maar ik was al blij als de wonden die ook onder zijn buik zaten meevielen). Ik heb hem sinds hij 2 jaar is en hij is nu 14 dus al aardig wat zomers meegemaakt.
Ik heb van alles geprobeerd al.

Dit is de eerste zomer dat hij niet alleen geen wonden meer heeft maar ook nauwelijks schuurt. Hij heeft al jaren in ieder geval een eczeemdeken om (nu dus ook) en het enige wat ik heb veranderd deze zomer is dat ik hem nu fibra anti itch geef en daar reageert hij vreselijk goed op. Hij moet officieel 3 scheppen per dag maar ik geef er 2 en dat is al voldoende dat hij nauwlijks schuurt.
En hij staat daarbij ook gewoon 34/7 in het weiland.

Ik heb hem ook op voer als metazoa enzo gehad wwaar hier ook over geschreven wordt dat is ook super goed voer maar vaak moet je daar alsnog wat naast voeren en dat wordt gezien als bijvoer.

Ik ben zeer tevrede over fibra anti itch


Wat ontzettend fijn dit! Ik heb precies dezelfde ervaring! Hoe gaat het nu?

Nog even een algemeen vraagje voor de anti itch gebruikers: gaan jullie in de winter ook over op de premium? Of bestel je half oktober een winter voorraad anti itch?

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:41

Ik ga over op de Premium en hopen dat het goed gaat. Zo niet dan ga ik de ingrediënten die in de itch zitten extra bijvoeren en de winter daarna inderdaad een voorraad kopen van de itch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:40

het is niet goed om de anti itch het hele jaar door te voeren, ik dacht omdat het systeem dan lui wordt. ik ga als mijn pakken op zijn over op de gewone, maar ben bang dat ik er niet doorheen raak voor de winter, heb er nog 8 staan haha!

heb net de anti itch creme besteld! ga het toch eens proberen. er is 1 plekje waar pony altijd schuurplekken heeft op haar manen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-08-17 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Berichten: 14043
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:20

Wij hebben nog vele fibra anti itch en premium te koop!

Maaraatje

Berichten: 416
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Noord brabant.

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:32

Waar kopen jullie de fibra? Ik zit in Brabant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:51

maratjesammy schreef:
Waar kopen jullie de fibra? Ik zit in Brabant


ik moet ruim 3 kwartier rijden naar het verkooppunt, dus haal direct 10 zakken per keer. als je online besteld ben je veel bestelkosten kwijt. op de fibra site staan verkooppunten

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:55

Ik koop t in rhoon, maar geloof dat online bestellen ook mogelijk is indien je geen verkooppunt in de buurt hebt

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:12

pimaude schreef:
wow lizzie doe mij zoveel uren in 1 dag!!:D


Hahaha hahaha ik zie het nu! Hahaha geweldig xD zou wel lekker zijn zo veel uur in 1 dag haha te grappig

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 22:13

Ik bestel het op de site en dan leveren ze het bij je thuis ideaaal

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:15

Ik ook. Nette bezorging ook. Krijg altijd keurig een sms wanneer ze komen en ook de bezorger is goed bereikbaar. Ik kan voor die verzendkosten niet naar een ophaalpunt rijden.

Ben er nog steeds zeer tevreden over. Een kennis van me ook, die een shet heeft staan met zwaar eczeem. Overigens had mijn pony wel wat last gisteravond, maar ook de niet eczemers waren erg onrustig. Zelfs de buurpaarden waren onrustig, dus ik neem het voor lief.

Anoniem

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:21

.. en daarnaast hebben ze de anti itch creme en tot nu toe werkt hij! ^^

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:03

Hoe lang doen jullie met 1 zak van (ik meen) 14 KG?

J0anieke

Berichten: 4891
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:17

Isabonny schreef:
Hoe lang doen jullie met 1 zak van (ik meen) 14 KG?

Ik doe er ongeveer 3-4 weken mee, 2 scheppen per dag

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 12:10

Ik doe er zo'n 2 maanden mee.
1 schep per dag voer ik.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 14:31

Ik doe er 12 dagen per paard mee. Net in wilp nog 6 zakken anti itch gehaald en 7 zakken Premium. En dat past allemaal in m'n achterbak ook nog haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:36

Isabonny schreef:
Hoe lang doen jullie met 1 zak van (ik meen) 14 KG?


Ik hou dit altijd precies bij wanneer ik mijn ton aanvul met 1 hele zak. 26 juni - 26 augustus heb ik met 1 zak gedaan! Ze krijgt dan ook 'maar' 2 nootjesemmertjes per dag en ik heb tussentijds 1 weekje metazoa gevoerd.

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:50

Ik ben inmiddels over van de anti itch naar de premium (met mijn zware (ex) eczemer). Ze loopt nu zonder deken, maar ik zie nog zat eczeemdekens in de weilanden staan.

De overgang ging goed. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Helaas zag ik toch dat ze wat begon te schuren half augustus, ondanks dat we een heerlijk eczeemseizoen achter de rug hebben. Maar niks in vergelijking tot wat het was.
Hoe zijn jullie augustus en september doorgekomen?

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:36

Ja heb ik ook. Die van mij nu sinds 2 dagen van de fibra anti itch af. Hij schuurde wel weer wat heb de deken nu al een klein maandje af en heeft zo nu en dan nog wel wat geschuurd.
Nu gaat het goed maar het wordt ook duidelijk weer kouder..

Ik zie hier trouwens mensen die het voer ophalen maar als je het besteld op de site, dan brengen ze het bij je thuis :) top service

Anoniem

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:45

Hier begin september nog ff een pluk manen eraf geschuurd, daarna deken af gedaan en ze staat alweer even zonder eczeemdeken! Ik moet nog even nieuw voer halen, maar door een blessure van mijn kant staat paard 24/7 in het land

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:26

Gezien het hier weer een erg zonnige dag was, vroeg ik me af of het nog nut heeft om nu nog met Anti itch (beginnen) te voeren of kun je in deze tijd dat het toch al kouder wordt beter aan de Premium beginnen.