Fibra Premium / anti-itch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:04

Sas67 schreef:
Ik heb gisteren 2 baaltjes opgehaalden was 45,90 kwijt. Zie pas nu dat de adviesverkoopprijs 17,95 per baal is. Daar zit nogal wat tussen! Iemand een goedkoper adres in Twente?

Waar ben je geweest?
Ik haal altijd in Enter :)

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:09

minikatje schreef:
Sas67 schreef:
Ik heb gisteren 2 baaltjes opgehaalden was 45,90 kwijt. Zie pas nu dat de adviesverkoopprijs 17,95 per baal is. Daar zit nogal wat tussen! Iemand een goedkoper adres in Twente?

Waar ben je geweest?
Ik haal altijd in Enter :)



Bij Dijkers in Weerselo. Wat betaal jij in Enter dan?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:13

Eigenlijk altijd nog de adviesprijs, ben er voor de itch dit jaar nog niet geweest :)

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:31

Ik stuit net op dit topic en dit product klinkt goed! Ik was wel benieuwd of iedereen de advies hoeveelheid voert? Of toch minder en alsnog effect zien? :)

nine1987

Berichten: 8354
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:44

xChantal94 schreef:
Ik stuit net op dit topic en dit product klinkt goed! Ik was wel benieuwd of iedereen de advies hoeveelheid voert? Of toch minder en alsnog effect zien? :)



Mijn verzorgstertje is er vorig jaar mee begonnen met mijn fries.. Ik was erg sceptisch, maar het werkt als een tierelier.. We voeren wel de voorgeschreven hoeveelheid.. Ik heb dus geen idee in hoeverre t werkzaam is als je minder voert.. :)

nine1987

Berichten: 8354
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:45

Oja en 22.- per baal is bij chanty place in mijdrecht..

Daphneeeej

Berichten: 3002
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:32

xChantal94 schreef:
Ik stuit net op dit topic en dit product klinkt goed! Ik was wel benieuwd of iedereen de advies hoeveelheid voert? Of toch minder en alsnog effect zien? :)


Mijn paard krijgt Gastro+ brokken 1 schep per dag. Maar puur als ondersteuning ivm maagzweren. Ik wilde iets voeren waar mijn paard ook goed tegen kon en ben na wat probeersels die niet veel uithaalde bij Fibra gekomen. Heel vlot kwam mijn paard aan naar goed gewicht en zit hij nu super goed in zijn lijf. Ik voer ongeveer maar 2 scheppen Fibra premium per dag. Dat komt volgensmij niet in de buurt van de aanbevolen hoeveelheid maarkt werkt wel top voor ons.

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 23:48

Twee zakken voer besteld en de créme. Wat een bezorgkosten, naar mijn idee was dat vorig jaar een pak minder.

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-18 23:56

Ik voerde echt vele malen minder dan de voorgeschreven hoeveelheid en zelfs toen had ik een compleet ander paard dan ervoor. Zoveel beter in de vacht ook!

Ik betaalde voor een zak Premium 11 euro bij van der bijl in brummen.

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 00:19

Hmm 1 zak voer anti itch en 1 pot crème €45,-
De volgende keer ga ik er toch maar weer gewoon om. :')

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:05

Goedemorgen!

Ik zie dat er veel opmerkingen zijn betreft de prijs van Fibra. Ik leg graag uit hoe het zit!

De prijs van 1 baal Fibra is voor iedereen gelijk, of het nou gaat om een eindverbruiker of verdeler, een verdeler heeft dus ook € 11,13 betaald voor Fibra Premium of €17,95 voor Fibra Anti-itch. Dit is de uiterste prijs die wij kunnen stellen. Wij hebben hiervoor gekozen om Fibra voor een zo eerlijk mogelijke prijs in de markt te zetten voor iedereen.

Natuurlijk moet de verdeler nog de transportkosten betalen bovenop de prijs en rekenen ze een zelf te bepalen marge. Voor verdelers is het echter voordeliger omdat zij een pallet bestellen. Zij zijn per baaltje daarom veel minder transportkosten kwijt dan wanneer jullie bijvoorbeeld 2 balen Fibra bestellen in de webshop, dan betaal je namelijk € 4,13 per baal aan verzendkosten. Op die manier is het vaak toch voordeliger om bij een verdeler een baaltje te halen in plaats van bestellen in de webshop. Maar zoals gezegd, een verdeler is vrij om de verkoopprijs te bepalen.

Veel van onze verdelers zijn dan ook Fibra gebruikers welke er verkoop bij doen.

Andere paardenvoer fabrikanten zetten hun voer in de markt met een veel hogere marge welke gebruikt wordt voor de marge voor de dealer, voor marketing/ reclame, verzendkosten en een deel winst natuurlijk.

Dat is ook de reden dat je van Fibra geen pagina's reclame ziet in paardenbladen of sponsor dekens bijvoorbeeld. Marketing campagnes kosten enorm veel geld. Net als het groots opzetten van een dealer systeem is een enorme investering. Uiteindelijk is het de klant (jij) die dat betaald en daar passen we voor!

Ons systeem is anders maar wij denken wel eerlijk en transparant. Aan de andere kant levert het wel veel vragen op maar ik leg het graag uit!

Inge
Fibra Paardenvoeders

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:47

Bedankt voor de uitleg @Fibra! Klinkt heel duidelijk!
Even aan de mensen die het gebruiken :) Ik zit al een tijdje te twijfelen om dit te gaan voeren. Mijn pony met zomereczeem krijgt nu Marstall Force (vitaminebrok) met een handje Marstall Faser Light. Allebei zonder granen, melasse en weinig suiker/zetmeel.
Ben hier deze winter pas mee begonnen dus weet niet wat het deze zomer gaat doen.

Maar merken jullie echt verschil tussen het voeren van een vitamine brok en de fibra anti-itch/premium in hoeveelheid jeuk?
Ik vind het namelijk erg duur (zeker met de aanbevolen hoeveelheid), maar als het echt werkt wil ik het wel proberen...

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 10:25

@Fibra: helder, bedankt voor je toelichting. Nog wel een vraag aan jou: ik gaf mijn paardjes altijd Luzerne met Marstall Force. Omdat één paard wat schraal werd, ben ik hem Fibra Premium gaan bijvoeren, met goed resultaat. Omdat dit ook het paard is wat soms licht schuurt heb ik nu de Fibra anti-itch gekocht. Is het wijs om hem daarnaast de Marstall Force te blijven bijvoeren, of zitten alle benodigde stoffen in de Fibra?

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:23

@Sas67

De basis van Fibra Anti-itch is het zelfde als de Premium, beide voorzien in alle vitaminen, mineralen, spoorelementen en andere nutriënten die een paard nodig heeft naast voldoende ruwvoer. Je hoeft er dus geen Marstall Force bij te geven.

Aan de andere zijn aan de Anti-itch veel bijzondere grondstoffen toegevoegd die actief afvalstoffen afvoeren, het lichaam reinigen, de darmflora optimaliseren, weerstand verhogen en ontstekings- en allergiereacties remmen, zoals mycotoxinebinders, biergist, levende gisten, betaglucanen, antioxidanten en omega 3. Ideaal voor paarden met zomereczeem, maar ook zeer geschikt als detoxkuur of voor paarden die een boost voor hun weerstand kunnen gebruiken!

J0anieke

Berichten: 4948
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:24

Kayleigh327 schreef:
Bedankt voor de uitleg @Fibra! Klinkt heel duidelijk!
Even aan de mensen die het gebruiken :) Ik zit al een tijdje te twijfelen om dit te gaan voeren. Mijn pony met zomereczeem krijgt nu Marstall Force (vitaminebrok) met een handje Marstall Faser Light. Allebei zonder granen, melasse en weinig suiker/zetmeel.
Ben hier deze winter pas mee begonnen dus weet niet wat het deze zomer gaat doen.

Maar merken jullie echt verschil tussen het voeren van een vitamine brok en de fibra anti-itch/premium in hoeveelheid jeuk?
Ik vind het namelijk erg duur (zeker met de aanbevolen hoeveelheid), maar als het echt werkt wil ik het wel proberen...

Ik merk zeker wel verschil sinds ik van basis brok over ben gegaan op Fibra premium. Ik voer de helft van de aanbevolen hoeveelheid (2 tot 3 voerscheppen per dag ipv 4).
Uiteindelijk heeft het mij geld bespaard, gezien ik in 2017 niks heb hoeven smeren :)

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 09:21

Kayleigh327 schreef:
Bedankt voor de uitleg @Fibra! Klinkt heel duidelijk!
Even aan de mensen die het gebruiken :) Ik zit al een tijdje te twijfelen om dit te gaan voeren. Mijn pony met zomereczeem krijgt nu Marstall Force (vitaminebrok) met een handje Marstall Faser Light. Allebei zonder granen, melasse en weinig suiker/zetmeel.
Ben hier deze winter pas mee begonnen dus weet niet wat het deze zomer gaat doen.

Maar merken jullie echt verschil tussen het voeren van een vitamine brok en de fibra anti-itch/premium in hoeveelheid jeuk?
Ik vind het namelijk erg duur (zeker met de aanbevolen hoeveelheid), maar als het echt werkt wil ik het wel proberen...

Jup, van dof en vlokkerige vacht naar dit:

Afbeelding

Dit was na een weekje anti-itch, ze hield nog veel vocht (en vet :') ) vast.
Van het winter heeft ze door fout van stalgenoot normale brokjes gekregen en ze werd weer vettig en dof.
Staat nu 2 weekjes op de premium (zware controle :') )en ze ziet er weer fantastisch uit.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:16

@Fibra Ik wil als mijn huidige voer op is overstappen op de Fibra anti itch voor mijn pony met heftig zomereczeem in de hoop dat de jeuk minder gaat worden.
Alleen hoeft zij echt niks aan te komen en krijgt ze nu alleen maar vitamine brok om die reden.
Van de FIbra zou ik ongeveer 1 kg moeten gaan voeren (nu krijgt ze 50 gram Marstall Force), ze komt snel aan dus zou ze dan niet snel te dik worden op 1kg Fibra Anti-Itch?
Daar ben ik een beetje bang voor.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:22

Zelf voer ik ook niet de aanbevolen hoeveelheid :)

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:27

minikatje schreef:
Zelf voer ik ook niet de aanbevolen hoeveelheid :)


Maar werkt het dan wel tegen de zomereczeem?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:31

Bij ons wel :)
Pony is een erg sober ras, het leek me niet handig om dan de aanbevolen hoeveelheid te geven.
Dat is voor een standaard paard in standaard omstandigheden op basis van de standaarden.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:35

Mag ik vragen hoe jij kwa dosering zit? :)

Ik heb het besteld bij een afhaalpunt en kan het eind van de week ophalen. Heb verder nog geen ervaring met het product maar vind de aanbevolen dosering wat te veel product om aan mijn pony te voeren dus wil kijken of het lager gedoseerd ook voldoende is :) .

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:15

Zijn er mensen in Zuid-Limburg die interesse hebben om samen met mij een paar baaltjes Fibra Anti Itch te bestellen? Samen de verzendkosten drukken? Ik laat ze dan afleveren in Ulestraten.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:31

C-pony, sober ras, 2 keer een kwart/half voerschep (daar ergens tussen, als het koud en guur is zal het meer richting de helft gaan en als pony alleen lekker heeft lopen zonnen buiten dan krijgt ze een kwart)
Daarnaast krijgt ze 2 netten hooi per dag in de paddock van rond de 3 tot 5 kilo en 3 keer hooironde op stal

Fibra

Berichten: 42
Geregistreerd: 21-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:46

@Kayleigh
In totaal ga je dan inderdaad wat meer energie voeren dan je nu doet. We hebben er echter bewust voor gekozen om Fibra niet geconcentreerder te maken. Het volume heeft veel gezondheids voordelen. Mocht je het interessant vinden: www.fibra-paardenvoeders.nl/hoeveelheid ... currentie/ Fibra bevat niet echt dikmakers zoals veel zuiker of zetmeel, de energie komt voornamelijk uit ruwecelstof en lijnolie. Mocht het nodig zijn kun je misschien het ruwvoer iets aanpassen? In Fibra zit uiteraard ook luzerne en timothee, hoge kwaliteit ruwvoeders.

Op het moment dat je minder voert dan de aanbevolen hoeveelheid doet Fibra Anti-itch ook wel zijn werk echter niet optimaal. Je haalt als het ware niet alles uit het voer wat zou kunnen. De darmflora wordt minder goed ondersteund, het lichaam minder grondig gereinigd en allergische reacties en ontstekingen minder goed geremd.

De juiste hoeveelheid voeren is ook belangrijk vanwege het aanvullen van vitaminen, mineralen en spoorelementen die missen in het ruwvoer van jouw paard. Daarom is het ook beter om je aan de aanbevolen hoeveelheid te houden.



@Sas67
Zowel de Premium als de Anti-itch voorzien jouw paard in alle vitaminen, mineralen en spoorelementen die nodig zijn naast voldoende ruwvoer. Je hoeft er dus niets bij te voeren! Ik raad je wel aan om even naar het voedingsadvies voor Fibra Premium onder aan deze pagina te kijken www.fibra-paardenvoeders.nl/fibra-premium/. Daar kun je op basis van de arbeid, de hoeveelheid en het soort ruwvoer zien hoeveel je moet aanvullen met Fibra om jouw paard in zijn dagelijkse behoefte te voorzien. Voor de Anti-itch geld een minimale hoeveelheid van 240 gr per 100 kg lichaamsgewicht. Deze hoeveelheid is belangrijk omdat de speciale bestanddelen een minimale hoeveelheid nodig hebben om hun werk goed te doen!

@JOanieke
Leuk om te lezen dat het ook jouw paard geholpen heeft! Daar doen we het voor, zo veel mogelijk paarden van de jeuk af helpen!

@Minikatje
Jouw paard ziet er geweldig uit! Wat een glans en een strak velletje met goede kleur! Leuk!

@Isabonny
Goed dat je zo'n oproep plaatst! Zodra je voldoende bij elkaar hebt om een pallet te laten komen (20 baaltjes) scheelt het flink qua verzendkosten! Is het niet iets voor jou om verdeler te worden?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Fibra Premium / anti-itch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:57

Omdat mijn pony onverklaarbare jeuk heeft al jaren. Niet dramatisch maar wel vervelend voor hem denk ik kwam ik ook op dit product.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd tegen de jeuk;
-luzerne vrij eten (doe ik nog steeds, tot de snoepjes aan toe)
- detox kuur met Phyotonics druppels
- andere vitaminebrokjes
- mariadistelzaad.

Zit nu zelfs te denken om dit te gaan proberen ook al zit er luzerne in. Niet dat ik veel verschil merkte hoor toen ik luzernevrij ging voeren maar toch :-) zit tussen mijn oren.

Maar..........je mag de anti itch niet het hele jaar voeren zie ik maar in de gewone zit best veel zetmeel; 18% en dat vind ik voor een shet wel wat veel. Vind de zetmeel in de anti itch wel het randje...
Ook voer ik al jaren graanvrij; zou de spelt geen reactie kunnen geven?

Wat fijn is aan de anti itch is ook de mycotoxinebinder, die zit niet in de gewone.