Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:11

Daarover zijn de meningen verdeeld.
http://www.voervergelijk.nl/fabels-en-f ... er-slobber

Ook op bokt zijn er veel topics over te vinden.
Ik hou het dus maar op 'het zal van paard tot paard verschillend zijn'.

Lijnzaad zou ook laxerend zijn, dat zit dan weer in die havensmix. Dus zo blijf je bezig..

Toch logisch dat een bedrijf een eigen product in combi met een nieuw product aanraad. Dubbele verkoop. Dus noem het zoals je wil. Goede marketing is het zeker.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:21

Ja natuurlijk is dat logisch. Ik geef alleen maar aan dat er meer soorten zouden kunnen werken in dit verhaal. Lijnzaad werkt ook laxerend inderdaad maar het is in combinatie met luzerne en daardoor ook een andere werking.
Maar van mij mag je voeren wat je wilt hoor. Ik probeer alleen wat bewustzijn bij te brengen. Dat is alles. Als een paard dun op de mest is en je geeft zemelen vraag ik me af wat je daarmee wil bereiken. Dat is alles

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:24

baudyh schreef:
Anouska je zegt dat je paard gevoelig is op de maag en je geeft Kentucky lite E. Waarom?


Omdat ik een sufferd ben O:). Recent gaf mijn osteopaat aan dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat mijn paard daar gevoelig op is. Dus ik ben pas net op zoek gegaan naar beter voer.

Ik ben ooit Kentucky gaan voeren, omdat mijn paard wat dikkig was, en dit aangeraden werd als een 'mager' voer.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:36

Toen het probleem begon kreeg hij geen zemelen.
Ik heb zemelen als tegenhanger voor bietenpulp (voor de andere paarden).
Ondertussen al van alles getest, overal wat gelezen, DA's nagevraagd. Ondertussen deed hij het op deze combinatie het beste, vandaar dat hij dus zemelen krijgt (hoewel de hoeveelheid verwaarloosbaar is). Dus ik meld hier ook alleen maar mijn ervaring.
En het blijkt te werken voor mijn paard, dus voorlopig verander ik liever zo weinig mogelijk. Kan na een tijdje nog altijd kijken of er verbetering mogelijk is.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 16:36

Een sufferd nee hoor. We hebben allemaal dingen gedaan op paardengebied waarvan we later zeiden dat dat misschien niet zo handig was.
Granen/ of een mix in dit geval zijn goed om droge benen te creëren voor keuringen ed
Maar niet zozeer voor te dikke paarden.
Ga gewoon in een paar dagen tijd van de Kentucky over naar de Gastro+ en je krijgt een heel ander paard denk ik ;-)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 17:23

Ik geef geen mix bij,omdat ze op onbeperkt hooi staan, dus vind het echt onzin.

Mijn merrie heeft slechte mest gehad op een stal met zure kuil. Va de dag dat ze hooi krijgt en stro is dat helemaal over.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:30

Dat het bij jou paard zonder lucerne heel mooi gaat is super. Maar lucerne erbij is geen onzin. Lucerne geeft een bufferde werking in de maag zorgt dus dat de zuurtegraad mooi hoog blijft. Die eigenschap heeft hooi niet.
Je hoeft het niet te voeren maar voor paarden met maag problemen is het zeker geen onzin!

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 21:45

Ik ben echt nog steeds zeer te spreken over voer. Helaas ben ik nog steeds aan het vechten met foto's uploaden. Ik ga morgen wel de havens mix halen, donderdag ben ik volledig opgebouwd naar drie maatscheppen per dag en dan vind ik extra kauwen wel fijner, nu heeft die van mij 24/7 hooi in de aanbieding uit slowfeeders, maar aangezien het de werking versterkt wil ik het wel proberen. Mijn probleem is nog niet helemaal over, soms nog wel veel water maar de mest is zoveel beter en ik heb zo een ander paard gekregen das echt niet te beschrijven, beter dan gehoopt en dat zo snel al.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 21:46

Afbeelding

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:46

Hoeveel havens mix zal je erbij moeten geven dan? Ik heb laatst een zak zien liggen maar het leken mij een soort van plakken of iets dergelijks? :=

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 22:26

Ja volgens mij zijn het plakken idd, maar kun je die gewoon uit elkaar halen.
Ik ga starten met twee handjes door m'n voer heen, voor extra kauwen, spieropbouw en body.
Ik weet niet hoeveel je ervan moet geven, maar die van mij heeft ook hooi beschikbaar dus is alleen beetje extra

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:50

MightyJoe schreef:
Hoeveel havens mix zal je erbij moeten geven dan? Ik heb laatst een zak zien liggen maar het leken mij een soort van plakken of iets dergelijks? :=


Ze adviseren max 0,5 kg per voerbeurt. Dat zijn ongeveer 2 voerscheppen vol. Zo een plak is 1,5 kg.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 00:09

baudyh schreef:
Dat het bij jou paard zonder lucerne heel mooi gaat is super. Maar lucerne erbij is geen onzin. Lucerne geeft een bufferde werking in de maag zorgt dus dat de zuurtegraad mooi hoog blijft. Die eigenschap heeft hooi niet.
Je hoeft het niet te voeren maar voor paarden met maag problemen is het zeker geen onzin!


Ik heb ook de gastro+ gekocht om die reden natuurlijk. Maar in principe is de gastro+ zelf voldoende en zit daar alles in wat gunstig werkt voor de maag, ook lucerne.
De mix is zeker niet nodig als je paard gewoon op genoeg GOED ruwvoer staat daarnaast.

henshem
Berichten: 1132
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:01

Mijn paard staat er sinds zaterdagavond op. Ben aan het opbouwen/zoeken naar de juiste balans. Gisteravond strandritje gemaakt. Hij trok er beter aan en zette zijn achterbenen beter onder zijn lijf. De pijp was wel op een gegeven moment leeg terwijl mijn oudje van 27 die fiber force krijgt er nog even een sprintje uit trok. Verder vind ik hem wat schrikkeriger dan voorheen. De luzerne van havens krijgt hij er steeds bij maar hij laat vaak een deel daarvan staan.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:36

Ik geef minder mix dan aangegeven, omdat ik weet dat het anders niet helemaal opgegeten wordt, wel vind ik het zelf wel een meerwaarde hebben om wat mix bij het krachttoer te doen, ondanks onbeperkt goed ruwvoer. Ik voer er trouwens wel nog elke voerbeurt Matstall senior bij, maar het is ook echt een portret qua voeding en zie mijn oudjes niet graag in vlees terug gaan.

Anoniem

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:45

Wat zit er eigenlijk in de brok?graan?

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 10:19

henshem schreef:
Mijn paard staat er sinds zaterdagavond op. Ben aan het opbouwen/zoeken naar de juiste balans. Gisteravond strandritje gemaakt. Hij trok er beter aan en zette zijn achterbenen beter onder zijn lijf. De pijp was wel op een gegeven moment leeg terwijl mijn oudje van 27 die fiber force krijgt er nog even een sprintje uit trok. Verder vind ik hem wat schrikkeriger dan voorheen. De luzerne van havens krijgt hij er steeds bij maar hij laat vaak een deel daarvan staan.


Ik heb aan lans gemerkt dat hij echt veranderde van gedrag (positief) doordat ie zich lekkerder voelt.
Van het weekend ging die aan de rit in galop met een wapper ( dat heeft ie nog nooit gedaan ) misschien dat um zich ook lekkerder voelt? Achterbenen er meer onder zetten is al een goed teken!

henshem
Berichten: 1132
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 15:41

Umb zit helaas nooit om een bok verlegen dus ik zit niet op wappers te wachten ;)

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 19:09

Krijg hier van de trainster ook te horen dat hij meer energie er van krijgt.
Hij zit nu in elk geval op 1,2 kilo per dag, dat wordt misschien meer. Even aankijken.
Zit ook weer te glanzen in zn vacht en weer verder aan t verharen :)

mabel94
Berichten: 48
Geregistreerd: 10-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:09

Chesss schreef:
Ik ben echt nog steeds zeer te spreken over voer. Helaas ben ik nog steeds aan het vechten met foto's uploaden. Ik ga morgen wel de havens mix halen, donderdag ben ik volledig opgebouwd naar drie maatscheppen per dag en dan vind ik extra kauwen wel fijner, nu heeft die van mij 24/7 hooi in de aanbieding uit slowfeeders, maar aangezien het de werking versterkt wil ik het wel proberen. Mijn probleem is nog niet helemaal over, soms nog wel veel water maar de mest is zoveel beter en ik heb zo een ander paard gekregen das echt niet te beschrijven, beter dan gehoopt en dat zo snel al.


Fijn Chess! Het is ook te zien in je foto's. Ik riep het inderdaad aan het begin al dat het goed voer is voor paarden met maagproblemen. Mijn paard ziet er op de foto's ook vergelijkbaar uit met jou paard. Echt fijn.

henshem
Berichten: 1132
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:21

Zoals ik al eerder schreef mij paard wordt er wel schrikkerig van. Verder ben ik wel enthousiast omdat hij zich beter lijkt te voelen. Maar om de haverklap wegschieten daar word ik niet blij van.

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 21:21

mabel94 schreef:
Chesss schreef:
Ik ben echt nog steeds zeer te spreken over voer. Helaas ben ik nog steeds aan het vechten met foto's uploaden. Ik ga morgen wel de havens mix halen, donderdag ben ik volledig opgebouwd naar drie maatscheppen per dag en dan vind ik extra kauwen wel fijner, nu heeft die van mij 24/7 hooi in de aanbieding uit slowfeeders, maar aangezien het de werking versterkt wil ik het wel proberen. Mijn probleem is nog niet helemaal over, soms nog wel veel water maar de mest is zoveel beter en ik heb zo een ander paard gekregen das echt niet te beschrijven, beter dan gehoopt en dat zo snel al.


Fijn Chess! Het is ook te zien in je foto's. Ik riep het inderdaad aan het begin al dat het goed voer is voor paarden met maagproblemen. Mijn paard ziet er op de foto's ook vergelijkbaar uit met jou paard. Echt fijn.


Ja het is erg bijzonder wat dit voer betekend voor de paarden, echt wel heel gaaf!
Ik heb de mix gekocht om handje mee te mengen, hij krijgt morgen drie keer per dag een volle schep.

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:43

henshem schreef:
Zoals ik al eerder schreef mij paard wordt er wel schrikkerig van. Verder ben ik wel enthousiast omdat hij zich beter lijkt te voelen. Maar om de haverklap wegschieten daar word ik niet blij van.


Die van mij is af en toe ook wat rillerig. Maar lente in de bol en een dunner vachtje kunnen ook de oorzaak zijn.
Kan dat bij jou ook?

henshem
Berichten: 1132
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:15

Jotoma schreef:
henshem schreef:
Zoals ik al eerder schreef mij paard wordt er wel schrikkerig van. Verder ben ik wel enthousiast omdat hij zich beter lijkt te voelen. Maar om de haverklap wegschieten daar word ik niet blij van.


Die van mij is af en toe ook wat rillerig. Maar lente in de bol en een dunner vachtje kunnen ook de oorzaak zijn.
Kan dat bij jou ook?


Helaas denk ik dat dat het niet is. Hij is gevoelig op granen. Ik heb hem jarenlang granenvrij gevoerd. Ik geef het nog niet op want ik zie ook goede kanten van het voer.

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: Nieuw Gastro+ Havens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:22

Voer de Gastro nu 3 weken en inmiddels heeft de mijne teveel energie :+ ze heeft me er zondag afgebokt en ik lig nu plat met een gebroken lendewervel := Dus meer energie krijgen ze zèer zeker tenminste de mijne dan.Ze kreeg 1 kilo per dag en is een kruizing fries we bouwen nu toch het krachtvoer af naar een handje per dag. Kijken of de energie dan weer minder word