Pavo Topsport eerste ervaringen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hwn
Berichten: 4778
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 18:42

BailyKarlos schreef:
Daarom is het dus voor echte sportpaarden die flink getraind worden. Die verbruiken die extra eiwitten.

Maar als je een supplement voor spieropbouw geeft met aminozuren komt dit op hetzelfde neer natuurlijk.
In dit voer zit ook veel vitamine e, selenium, magnesium en vitamine c voor de spierverzorging.

Ik denk dat dit voer een spiersupplement overbodig maakt.


Klinkt interessant! Ik supplementeer nl. de Sport Support van Paardendrogist, die net deze producten bevat. Ze staat wel rond genoeg, maar helaas is haar eiwitgehalte wat aan de lage kant, zodat de spieropbouw ook vaak wat te wensen overlaat.

Voor een sportvoer zit het ook relatief laag in suikers en zetmeel, is ook wel een pluspunt. Aangezien je er ook niet zoveel van moet/mag geven, denk ik dat het zelfs voor insulineresistente paarden in aanmerking kan komen (maar pin me er niet op vast).

BailyKarlos

Berichten: 2138
Geregistreerd: 03-10-04
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-15 18:59

Ik heb het voer van de week zien liggen. De zak ziet er alleen al fantastisch uit. Zit wel weinig in de zak. Ik twijfel. Straks staat die van mij weer op een rijk gevulde wei. Maarja dat kan ook nog even duren als het slecht weer blijft.

Merken de gebruikers positieve veranderingen in de bespiering?

troi
Berichten: 17037
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:01

Ik vind het een interessant voer. Worden de paarden er ook heter van eigenlijk?

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:13

Ik vraag het me af of het geschikt is voor IR paarden..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30677
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 19:30

flappie, basissportbrok zit vaak erg weinig in. Maar zou eigenlijk genoeg moeten zijn voor lichte training. Ik zou denk kijken wat er nu in het voer zit.

IR paarden zou ik het niet geven. Maar ik ben op basis van vermoeden IR (werd niet alszijnde IR) getest sowieso helemaal gestopt met krachtvoer, alleen vitaminen/mineralen. Ik wilde verder echt niets geven aan mijn merrie.

Zoals ik al schreef ziet mijn ruin er nu goed uit qua bespiering. De enige manier om dat in combi met training te behouden was een schep merriemuesli en een halve sportmuesli. Daar zou ik dan weer vanaf willen. Ik kan niet zeggen op lange termijn of dat goed gaat natuurlijk.
Heter heb ik niet het idee, wel fitter en daardoor langer energie.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:11

Vind het een zeer interessant voer. Al een tijdje aan het rondkijken geweest voor voer met een hoog eiwitgehalte en hoog vet/olie gehalte. Dit voer ziet er goed uit, is makkelijk verkrijgbaar, maar wel echt heel duur!

Mijn merrie krijgt al voer vanuit stal, maar geef graag zelf wat bij. Heeft ook wel veel nodig en wil liever zo laag mogelijk in krachtvoer blijven.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:46

Vinden jullie dit voer beter dan een merriebrok? Ik zit er steeds naar te kijken, maar ik zou niet beweren dat ik aan topsport doe. Toen mijn Engelse volbloed met een blessure stil stond, kreeg ik haar met hooi en 2 kilo prestatiebrok eindelijk wat dikker, maar nu we weer begonnen zijn met trainen, valt ze weer iin. Vooral de ribben zijn zichtbaar en ook mag ze gespierder in de bovenlijn. Ik kreeg als tip merriebrok bij te voeren, omdat hier minder suikers in zouden zitten en meer eiwit. Maar in deze brok zit meer eiwit en minder suiker dan in de merriebrok.

elkedortmans
Berichten: 174
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:55

Fijne muesli. Kieskeurige pony maar eet het zo op. Ik vindt alleen 22euro (te) veel voor een zak van 15kg

Apocalatch

Berichten: 3088
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:23

Ik geef dit voer nu sinds 1,5 week aan mijn spring-/eventingpaard. De samenstelling sprak mij erg aan, mijn merrie is super in conditie maar heeft snel de neiging om iets te dun te worden. Het werkt tot nu toe in ieder geval prima i.c.m. haar hete karakter. Het is trouwens best een kieskeurige eter, maar dit eet ze prima op.

De prijs is inderdaad niet mis, zeker voor een zak van maar 15kg.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:09

De prijs is inderdaad best pittig, misschien vandaar dat ze het als aanvulling op het normale rantsoen verkopen?

@ dittaswart: Ik heb voorheen merriebrok gebruikt bij mijn paard, werkte niet voldoende. En als ik de waardes bekeek via voervergelijk.nl dan snapte ik ook wel waarom.

Diddykong

Berichten: 1475
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 17:17

Nou ik voer intussen steeds meer, van 2 kilo prestatiebrok nu 3 kilo per dag, meer hooi, lijnzaadolie erbij, slobber erbij. Had ook nog een pot audavard muscle build, die is ook duur :D. Dus als ik met 1 tot 2 zakken per maand uitkom en de rest kan laten staan ben ik goedkoper uit. De prijs maakt me nog niet zoveel uit. Ik vond dit voer er op voervergelijk ook goed uitkomen, ik twijfelde alleen of het niet een beetje too much is. Maar heb net gewoon een zak gehaald. Ga het gewoon proberen :)

Esther_Ziezo
Berichten: 3865
Geregistreerd: 03-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 17:29

BailyKarlos schreef:
Ik heb het voer van de week zien liggen. De zak ziet er alleen al fantastisch uit. Zit wel weinig in de zak. Ik twijfel. Straks staat die van mij weer op een rijk gevulde wei. Maarja dat kan ook nog even duren als het slecht weer blijft.

Merken de gebruikers positieve veranderingen in de bespiering?


Absoluut!!! Ziezo komt parchtig in haar spieren, zelfs op haar 'probleem' plek.
Ik ben heel erg tevreden, ze heeft de juiste energie en vind het ook nog is heerlijk voer.
Ik ben samen met mijn DA het gewenste resultaat aan het halen mede door training in combinatie met dit voer.

Mijn merrie komt uit een rug blesure en loopt dus geen M, wij doen revalidatie training.
Ze word er niet ontzettend heet van, maar heeft de juiste looplust die ik van haar wil.

Absoluute aanrader als je het mij vraagt.
Duur, maar het geld dubbel en dwars waard, als ik naar mijn situatie kijk.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 23:48

Voer jij een kilo Esther_Ziezo?
Ik geef het zelf nu een dikke week aan een paard dat heel gevoelig is voor suikers/zetmeel, maar op haar huidige voer niet voldoende brandstof heeft en te weinig eiwit binnen krijgt voor haar bespiering. Ik doe maar een halve kilo (in overleg met Pavo) vanwege het risico. Tot nu toe lijkt ze al bij te komen en haar buik lijkt het ook aan te kunnen... fingers crossed!

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 07:07

Die van mij krijgt momenteel ook een halve schep, hier heeft die van mij meer dan genoeg aan.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:11

Dat is interessant Hoipiepeloii, ik had ook interesse in het voer maar durf het niet goed aan omdat de mijne ook niet goed tegen suikers kan.
Ze doet het goed op alleen Care4Life van Pavo maar merk dat ze het dressuurwerk wel moeilijker aankan.

Ik volg dit even om te kijken of ik het toch ga overwegen ;)
Wil je me op de hoogte houden Hoipiepeloii?

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 08:27

Ik voer twee paarden bij met een combi tussen energy control en topsport. Het zijn twee paarden die op het hoogste niveau in de sport uitgebracht worden. Vanuit de stal waar ik sta krijgen ze een basis brok en uiteraard voldoende ruwvoer van goede kwaliteit maarrrrrrrrrr niet erg eiwitrijk.

Weidegang krijgen ze elke dag maar op een vrij schrale weide en hooguit een dagdeel.

Mijn Z paard voer ik dit (nog) niet omdat het werk hem heel makkelijk af gaat en ik dit voer nog niet nodig vind. Deze krijgt naast het voer van de stal dagelijks een kilo Care4Life.

Sunneva

Berichten: 2383
Geregistreerd: 08-11-10

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 09:54

De dierenarts heeft me bij onze pony ook geadviseerd Topsport te gaan geven zodra we weer vol in de eventingtraining zitten. Hij loopt nu B paarden (M pony's dus voor hem). Hij krijgt onbeperkt hooi en staat 24/7 op weide maar verteerd door z'n slechte gebit (luchtzuiger geweest) het ruwvoer slecht.

We voeren nu Sports Fit van Pavo en Draversbrok van Havens maar merkte dat hij niet genoeg eiwit binnenkreeg. Z'n spieropbouw ging erg traag en hij had vrij ingevallen flanken. Nu voeren we luzerne bij.

Ik denk dat voor de paarden die niet hoog in de sport lopen luzerne een goede oplossing kan zijn als aanvulling op het krachtvoer. Dan blijf je toch bij het ruwvoer om het eiwitprobleem op te lossen en dat spreekt mij dan weer aan.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 11:40

MartineC1711 schreef:
Dat is interessant Hoipiepeloii, ik had ook interesse in het voer maar durf het niet goed aan omdat de mijne ook niet goed tegen suikers kan.
Ze doet het goed op alleen Care4Life van Pavo maar merk dat ze het dressuurwerk wel moeilijker aankan.

Ik volg dit even om te kijken of ik het toch ga overwegen ;)
Wil je me op de hoogte houden Hoipiepeloii?


Dat zal ik zeker doen! Ik durfde het eerst ook niet direct, want ik voer ook alleen Cavalor Fiber Force (ong vergelijkbaar met C4L qua suiker) en dat gaat heel goed. Maar ze loopt op Z niveau en moet echt sterker worden en meer uit elkaar komen en dat lukt niet op dit voer. Ondanks mijn extra emmer speedibeet en luzerne extra enz. Dus vandaar dat ik dit wilde proberen en dan de luzerne de deur uit doe. Ter vergelijking krijgt een andere merrie van mij slechts een kilo basisbrok per dag en moet nog veel meer werken en heeft niks extra's nodig behalve een vitaminekorrel. Dus het is zo verschillend per paard!

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:26

Ik ben van.plan het ook eens uit te gaan proberen voor mijn mug met slecht bespiering en 0 vet. Hele voerrantsoen is gebaseerd op dikker worden en spieropbouw dus hoop dat dit het.gouden ei is.

Hoe zit het met verkooppunten? Ben het nog nergens tegen Gekomen ook niet bbij grotere foerage bedrijven. Ik zit overigens in N-h west Friesland. Iemand in die regio bekend waar je het kan halen?

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:29

Bij mijn voerboer (ook N-H, maar ietsje zuidelijker dan jij) lag het gewoon bij de voerboer en stond er een zak open om te kijken/voelen. De laatste keer dat ik daar was is zeker al een paar weken terug. Misschien dat even bellen of ze het inmiddels wel hebben een idee is?

mellamoshan

Berichten: 4260
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:32

Welke voorboer heb je hilli of is het echt Een stuk zuidelijker? :p

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:35

mellamoshan schreef:
Welke voorboer heb je hilli of is het echt Een stuk zuidelijker? :p

Ik ga naar Willemse in Vijfhuizen. Dat is voor jou denk ik zeker een half uur/veertig minuten met de auto.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:42

Hilli schreef:
mellamoshan schreef:
Welke voorboer heb je hilli of is het echt Een stuk zuidelijker? :p

Ik ga naar Willemse in Vijfhuizen. Dat is voor jou denk ik zeker een half uur/veertig minuten met de auto.


Ben zelf ook zoekende geweest (omgeving Alkmaar) en Willemse in Vijfhuizen was de enige die het voer had. Dus daar gehaald (zakken zijn daar ruim op voorraad).

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 16:46

Dan heb ik dus duidelijk geluk gehad dat 'mijn' voerboer het meteen had liggen.

Mijn merrie doet het nog steeds supergoed op de combinatie Speedibeet/TopSport (beiden 400 gram plus 3 liter water) als diner en een half schepje 18Plus als ontbijt. Ze blijft super op gewicht, zit mooi in haar spieren, werkt graag, houdt dit lang vol, maar is niet explosief. Voor mij is dat de ideale combinatie, dus ik hou het hierbij qua voer :)

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Pavo Topsport eerste ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 17:00

Ik heb net een twenter gekocht die er uitziet als een uitgemergelde jaarling. Gras en voordroog eet ze uitstekend maar krachtvoer krijg ik er maar moeizaam in. Zou dit dan een geschikt voer voor haar zijn om bij te voeren? Ik moet er zoveel mogelijk voedingsstoffen met zo min mogelijk voer in zien te krijgen.