Paard overleden bij ongeval op de A12

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:31

Verschrikkelijk.
Ga geen moeite doen om te speculeren hoe het komt. HEt lijkt me niet dat iemand dat express doet en het is al erg genoeg om na zo'n ongeval rustig verder te gaan met leven alsof er niets gebeurt is. De vrouw zal een schuldgevoel hebben van hier tot tokio.

Anoniem

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:34

Vreselijk! Verder ga ik met Karlijn mee.. We waren er allemaal niet bij, dus het heeft weinig zin om te gaan speculeren

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:37

Verschrikkelijk ongeluk...
Heel veel sterkte voor degenen die betrokken zijn..

Een nachtmerrie, moet er niet aan denken

tjalk

Berichten: 1752
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: heesch

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:43

ik kan me het gewoon niet voor stellen.. wat zou dat dode paard voor angst heeft gehad.. Vreselijk gewoon, kan jij je voor stellen dat je in een kar word geladen en er dan uit geslingerd word.. Ik wens het beste voor het overlevende paard en de vrouw.. als ik er over na denk wat die paarden hebben mee gemaakt kan ik zo gaan janken

Fysiomeid

Berichten: 433
Geregistreerd: 23-10-05

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 22:50

OH MIJN GOD!!!! Ik hoorde het net van mijn moeder.... Het paard dat overleden is heb ik nog een tijdje gereden en gesprongen.... Huilen Verdrietig het was echt zo'n schat van een paard.... Verdrietig !!
Rust zacht lieve Joey Vriendjes zijn? !!

sunnyblue
Berichten: 1844
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:10

wow, wat erg! Ik reed samen met mijn ouders ongeveer in die buurt en zag veel mentrailers rijden, dus ik zei al, volgens mij is er ergens een wedstrijd geweest, maar dat er dan zoiets gebeurd, echt erg!

Deboraatje
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-09-05

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:13

Denk nog steeds een beetje dat een nachtmerrie is...
Was dus mijn paard dat vanmiddag doodgegaan is. Althans; we gebruikten hem als lespaard, maar toch.

Wil alleen even vragen of iedereen zijn commentaar een beetje mild houdt? Bestuurster valt absoluut NIETS te verwijten, het is al erg genoeg voor haar om zoiets mee te maken.

Dag Jo-jo, gek, lief paard!

Fysiomeid

Berichten: 433
Geregistreerd: 23-10-05

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:32

Heel erg veel sterkte jullie met het verlies Deborah Ach gut !!!

sunnyblue
Berichten: 1844
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:33

Ja, heel veel sterkte. !

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:35

Tuurlijk valt bestuurster niets te verwijten.
Hoe vaak maken we zelf niet mee dat het net goed gaat, net iets te snel die tunnel inrijden of hard moeten remmen voor die idioot voor je.
En al zou het een stuurfout (en ik zeg dus niet dat het dat is) zijn dan doe je dat nog niet express.

De situatie is al verschrikkelijk en lijkt me nog erger als het een paard van een ander is.

Jij en bestuurster sterkte.

ps Hoe is het met andere paard?

Simba_
Berichten: 1359
Geregistreerd: 28-06-07

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:36

Jeetje wat vreselijk zeg !

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 23:51

Wat verschrikkelijk!

Taat88

Berichten: 847
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 00:15

vreselijk ik hoorde het vanmidag op de manege dat er een manege paard (van mijn manege) op slag dood was door een ongeluk.... effe slikken hoop het nooit tegen te komen... sterkte aan manege de mustang... No Cheer Vriendjes zijn?

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 01:14

Deborah en iedereen die Joey kent, veel sterkte toegewenst.


Ongelukken zitten vaak in een klein hoekje en zijn helaas niet altijd te voorkomen. De oorzaak is interessant om te weten omdat dit mogelijk volgende ongelukken kan voorkomen.
Wat ik me wel af vraag is of een mentrailer zonder wagen voorop wel een juiste balans heeft?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:07

DendroFleur schreef:
Wat ik me wel af vraag is of een mentrailer zonder wagen voorop wel een juiste balans heeft?


Ja die hebben ze. Je gaat immers niet altijd met menewagen op stap en daar is zo'n onderstel op berekend qua plaatsing van de assen e.d. Hebben w toevallig pas nog nagevraagd omdat we er zelf ook ene willen kopen tzt. Alleen omgebouwde trailers (van gewoon naar een met koetsoprijframe) hebben niet de juiste gewichtsverdeling waardoor er een verkeerde belasting kan ontstaan.

koe_x
Berichten: 168
Geregistreerd: 09-03-08

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:46

echt erg en zielig!!! als ik bedenk dat ik ooit zo iets zal meemaken word ik al helemaal ziek!
Code
maar hoe kon die trailer nou eigenlijk om vallen??

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:05

hoe het gebeurd is doet er niet aan toe, het is de nachtmerrie van elke paardenliefhebber

Hopelijk komt het goed met de bestuurder en het andere paard

Flurk

Berichten: 4487
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Dieren

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:25

Vippie schreef:
DendroFleur schreef:
Wat ik me wel af vraag is of een mentrailer zonder wagen voorop wel een juiste balans heeft?


Ja die hebben ze. Je gaat immers niet altijd met menewagen op stap en daar is zo'n onderstel op berekend qua plaatsing van de assen e.d. Hebben w toevallig pas nog nagevraagd omdat we er zelf ook ene willen kopen tzt. Alleen omgebouwde trailers (van gewoon naar een met koetsoprijframe) hebben niet de juiste gewichtsverdeling waardoor er een verkeerde belasting kan ontstaan.

Vip let er wel even op of je veren de extra belasting aan kunnen de kogeldruk van zo'n trailer is vele malen groter en dat vergeten veel mensen
Maar het blijft een waardeloos ongeluk en zoiets gun je niemand

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:37

Revanches schreef:
Verschrikkelijk om zo iets mee te maken! Bah!

Maar wat ik ook heel erg vind is;
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... reden.html
Klik die link eens aan, lees het bericht,maar ook vooral het commentaar wat er op gegeven wordt!
Triest hoor!Dat vind ik te zielig voor woorden!



Die opmerkingen zijn haast nog schokkender dan het ongeluk zelf.
Ik heb de redactie van Spits een mail gestuurd met de vraag of ze hier wat aan kunnen doen.

Ik wens de betrokkenen veel sterkte toe. Ach gut

sdi
Berichten: 468
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:25

Wat een ellende, dat wil je niet meemaken met je knollie..
Slingerende trailer ook wel eens een dergelijke situatie meegemaakt. Recent nog in heftige regenbui op A50 tussen heteren en valburg. Mega spoorvorming, bij 60km was er te rijden, sneller niet. Heb een stevige 4x4 en een goede trailer. Moet er niet aan denken om dan een noodstop te maken.

xsimone
Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-10-06
Woonplaats: Groningen

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:28

Vreselijk!
Rust zacht Joey Vriendjes zijn?
Yvonne heel veel sterkte zoiets wil je nooit meemaken... Ach gut

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:23

Echt afschuwelijk dit zeg! Huilen Denk je een dagje leuk op concours te gaan! Het spookt de hele tijd door mijn hoofd; hoe de paarden zich gevoeld moeten hebben, hoe de bestuurster en eigenaar zich nu moeten voelen.... Dit hoopt niemand ooit mee te maken. Dat dat andere paard weer een trailer op gaat na zoiets; kan me voorstellen dat zoiets echt een fobie oplevert!

Heel veel sterkte voor de eigenaar, bestuurster en iedereen die hier dichtbij staat!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:29

Wat een nachtmerrie... Echt een vreselijk bericht... Ik wens de betrokkenen veel sterkte toe. Het kan iedereen overkomen...

boroughlover

Berichten: 274
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: Nijensleek

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:41

Wat erg! Vriendjes zijn?

Heel veel stertke voor iedereen die het paard kende & ook voor de bestuurder.

Dat andere paard zou nu ook wel een trauma hebben. Huilen

Hoop egt dat dit my NOOIT zou overkomen Verdrietig

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Paard overleden bij ongeval op de A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:41

Citaat:
Vanmiddag heb ik (tijdens een paardentransport) de schrik van menig paardenmens waargenomen. Op de A12 was een bestuurster de macht over haar combinatie verloren, waarna de trailer schaarde en één van de paarden heeft het ongeluk niet overleefd.

Door een eenzijdig verkeersongeval op de A12 richting Utrecht is vanmiddag een paard overleden.

De 62-jarige vrouw uit Strijen raakte ter hoogte van Arnhem de controle over het haar auto met paardentrailer kwijt. De wagen en de aanhanger kantelden en ramden tot twee maal toe de vangrail. De vrouw kwam er met lichte verwondingen vanaf, maar één van de twee paarden overleefde het ongeval niet. Het andere paard raakte lichtgewond en is voor onderzoek naar een dierenarts gebracht. Door het ongeval zijn momenteel twee van de drie rijstroken gesloten, waardoor er vier kilometer file op de snelweg staat. bron: spits.nl

Het was ongeveer 300 tot 400 meter voor ons gebeurd (was aan het invoegen op A12). Een DA is ter plaatse gekomen en één van de paarden is afgevoerd met een andere trailer.
De trailer waarmee het ongeluk veroorzaakt werd, was verfrommeld tot een hoop staal en hout. Het dode paard lag tegen de vangrail aan met een stuk hout oid over zich heen. De polyester kap was compleet versplinterd en lag over 3 rijstroken.

Rees bij mij de vraag: waarom is een trailerkap van polyester, terwijl dat bij een (ernstig) ongeluk zo'n catastrofale gevolgen heeft voor de paarden?

Mijn medeleven aan de bestuurster/eigenaresse van de paarden.


Dit bericht had ik gister geplaatst op ON.

Vreselijk.