Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 10:53

http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden ... adsel.html
ad.nl


Hoe de ongevallen met de paarden in Zwijndrecht konden gebeuren, is nog niet duidelijk. Woordvoerder Ina Kranendonk van de organiserende menvereniging ‘Glijen en rijen’ uit Alblasserdam vermoedt dat de paarden geschrokken zijn van opwaaiende platen op een naast het parcours gelegen bouwplaats.


,,Wij hebben zoiets nog niet eerder meegemaakt. Het waren ervaren paarden en menners. Die doen dit ook al jaren en hebben een menvergunning. Toen de paarden op hol sloegen, hebben ze nog wel geprobeerd de koets tegen een lantaarnpaal te zetten, maar dat lukte niet. Zo zie je maar, het blijven dieren. Je kunt trainen wat je wilt, er blijft een onzekere factor meespelen. Ik heb nog contact gehad met het ziekenhuis en begreep dat het meisje niet in levensgevaar is.’’

De uit de koets gesprongen 62-jarige vrouw is weer thuis met een pijnlijke rug en een gekneusde voet.

Na het ongeval gingen de festiviteiten gewoon door. Volgens voorzitter Yvonne Luijcx-Zuydwegt van het Oranjecomité is niet overwogen de festiviteiten af te blazen.

Verwant artikel:

[VN] 2 zwaargewonden door paarden op paardenfestijn

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 11:02

In elk geval goed om te lezen dat het meisje niet in levensgevaar is.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:33

Inderdaad is dat goed nieuws.
Zo zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit, ook met paarden met ervaring, het blijven vluchtdieren.

Anoniem

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:02

Ik vind het ook niks gek dat ze aan de kletter gaan van opwaaiend bouwmateriaal... dan houdt de beste koetsier het spul niet in toom.

Maikee

Berichten: 2822
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:07

Ik heb toestraks ook op de radio gehoord dat ze van de intensive care af mag Knipoog

ik vond dit wel fijn om te horen

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 13:33

mii_jessy schreef:
Ik heb toestraks ook op de radio gehoord dat ze van de intensive care af mag Knipoog

ik vond dit wel fijn om te horen


ja dat hoorde ik ook, maar ze moet nog wel weken in het ziekenhuis verblijven

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:12

De oorzaak? Lijkt me duidelijk: paarden zijn geen machines en mensen vergeten dat. De gemiddlede burger kan niet met een paard omgaan. Bij evenementen wordt er onvoldoende afstand tususen paarden en publiek gehouden en in dit geval denk ik ook, dat de paarden onvoldoende getraind waren of zelfs helemaal niet geschikt voor wat er van ze gevraagd werd. Dat er maar liefst twee "op hol" (wat is dat precies?) slaan waarbij dan de koetsiers een veilig heenkomen zoeken paarden en koets aan hun lot overlaten en daarbij op de koop toe nemen, dat het publeik in gevaar komt, vind ik niet goed te praten. Daar ligt een groot gebrek aan voorbereiding en een enorme onderschatting van de risico's aan ten grondslag. De eigenaren van de paarden moeten hier dus in ieder geval voor opdraaien en het is de vraag, in hoeverre de organisatoren niet ook verantwoordleijk zijn.

Maikee

Berichten: 2822
Geregistreerd: 26-04-07

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 14:14

Esmeralda schreef:
mii_jessy schreef:
Ik heb toestraks ook op de radio gehoord dat ze van de intensive care af mag Knipoog

ik vond dit wel fijn om te horen


ja dat hoorde ik ook, maar ze moet nog wel weken in het ziekenhuis verblijven


Ja dat had ik ook gehoord Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:12

bterlaan: Misschien moet je het aanvankelijke topic ook even lezen voor je conclussies trekt?

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 15:19

bterlaan schreef:
De oorzaak? Lijkt me duidelijk: paarden zijn geen machines en mensen vergeten dat. De gemiddlede burger kan niet met een paard omgaan. Bij evenementen wordt er onvoldoende afstand tususen paarden en publiek gehouden en in dit geval denk ik ook, dat de paarden onvoldoende getraind waren of zelfs helemaal niet geschikt voor wat er van ze gevraagd werd. Dat er maar liefst twee "op hol" (wat is dat precies?) slaan waarbij dan de koetsiers een veilig heenkomen zoeken paarden en koets aan hun lot overlaten en daarbij op de koop toe nemen, dat het publeik in gevaar komt, vind ik niet goed te praten. Daar ligt een groot gebrek aan voorbereiding en een enorme onderschatting van de risico's aan ten grondslag. De eigenaren van de paarden moeten hier dus in ieder geval voor opdraaien en het is de vraag, in hoeverre de organisatoren niet ook verantwoordleijk zijn.

Beetje vreemde reactie hoor, heb je wel goed gelezen?

Maar ik ben het er wel mee eens dat het apart is dat er twee aanspanningen op hol gaan op dezelfde dag/evenement. Het riekt idd naar gebrekkige voorbereiding, danwel van de koetsier/menner(die de paarden 'schrikbestendig' dient te maken), danwel van de organisatie(die ervoor dient te zorgen dat de omgeving 'schrikvrij' is).
Overigens ben ik het er ook wel mee eens dat er op evenementen vaak niet genoeg afstand wordt gehouden door de niet-paardenkenners, gebeurt ook heel geregeld op concoursen dat bezoekers in de knel komen door niet tijdig reageren.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:13

Ik snap zowiezo niet dat op zulke drukke evenementen dit wordt gedaan. Er zijn een hoop mensen er kan zoveel gebeuren. Zelfs het bomvaste paard kan op hol slaan met alle gevolgen van dien. Dan maar een koninginnedag zonder ringsteken.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:17

Als je toch zelf al schrijft dat paarden geen machines zijn dan kun je toch ook van geen 1 paard of menner verwachten dat ze tegen werkelijkwaar alles bestand zijn ten alle tijden ? Goede voorbereiding of niet, schriktraining of niet ? Dus hoe kun je dan zo'n conclusie trekken vraag ik me af......
Met training en voorbereiding maak je dus nog steeds geen machientjes van ze.

Ik vind op veel evenementen waar bepaalde factoren wel eens oncontroleerbaar kunnen worden als ralley's maar ook concoursen dat het publiek zelf ook wel eens een beetje mee mag denken.
Neem nu het simpele feit dat je geleerd wordt nooit achter een paard te gaan staan. Mensen die geen paarden hebben doen dit haast nooit en mensen die paarden hebben staan er constant achter met het idee, mijn paard doet zoiets niet......daar sta ik vaak met verbazing naar te kijken.

En neem nu de markt in Zuidlaren, heel de binnenstad klem van de mensen en toch worden de paarden er tussendoor gewrongen en roept men : Pas op ! Of je maar even opzij wil gaan terwijl het helemaal niet kan. Langs de kermisattracties overal, kleine kinderen lopen ertussen, wandelwagens van alles. Als daar een keer een paard flipt verwond hij heel wat meer mensen....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 16:20

larixfire schreef:
Ik snap zowiezo niet dat op zulke drukke evenementen dit wordt gedaan. Er zijn een hoop mensen er kan zoveel gebeuren. Zelfs het bomvaste paard kan op hol slaan met alle gevolgen van dien. Dan maar een koninginnedag zonder ringsteken.


en maar prinsjesdag zonder gouden koets?

Anoniem

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 17:23

Citaat:
En neem nu de markt in Zuidlaren, heel de binnenstad klem van de mensen en toch worden de paarden er tussendoor gewrongen en roept men : Pas op ! Of je maar even opzij wil gaan terwijl het helemaal niet kan. Langs de kermisattracties overal, kleine kinderen lopen ertussen, wandelwagens van alles. Als daar een keer een paard flipt verwond hij heel wat meer mensen....


Duuhhh....het is een paardenmarkt, die mensen horen daar niet tussen te lopen met wandelwagens en toeters en bellen. Natuurlijk moet je dan opzij gaan.

Verder heb ik me vaak kapot ge-ergerd aan mensen die met ringsteken nog even snel voor een aanspanning langs rennen of hun kind met ratelende driewieler even loslaten, zo de straat op. Dat is gevaarlijk, en dan ligt het echt niet aan de menners, als er ongelukken gebeuren.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 18:23

nogmaals, het ringsteken was niet bij een braderie of dergelijke.
Was op een aparte plek.
En denk nu deze ongelukken zijn gebeurt, direct maar stoppen met alles. Nee we trekken hier onze leer uit en zullen hopelijk een andere anders doen.
Er al niemand met zijn paard ( en wagen) op stap gaan, om eens fijn een ongeluk te veroorzaken. En zelfs het 10000000%makke paard schrikt eens.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:07

suleilitha schreef:
Duuhhh....het is een paardenmarkt, die mensen horen daar niet tussen te lopen met wandelwagens en toeters en bellen. Natuurlijk moet je dan opzij gaan.


Duuhhh ? Verward Sorry hoor maar de paardenmarkt staat om de kermis en de gewone markt heen...DAAR lopen mensen met kinderen als het mag en ja met wandelwagens en ondanks dat ze er niet met paarden doorheen mogen nemen de kopers en verkopers toch maar even de kortste weg dwars door de mensen menigte i.p.v. even achterom te lopen waar het rustig is.....dus wat bedoel je met duuhh ? En je wil wel opzij alleen kan het niet dus ik snap jouw reactie niet en de manier waarop je reageert ook niet....

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:10

Esmeralda schreef:
nogmaals, het ringsteken was niet bij een braderie of dergelijke.
Was op een aparte plek.
En denk nu deze ongelukken zijn gebeurt, direct maar stoppen met alles. Nee we trekken hier onze leer uit en zullen hopelijk een andere anders doen.
Er al niemand met zijn paard ( en wagen) op stap gaan, om eens fijn een ongeluk te veroorzaken. En zelfs het 10000000%makke paard schrikt eens.


Precies, dan kan ieder menner wel van zn wagen afstappen en stoppen, een paard is nu eenmaal geen robot.

DaantjeBente

Berichten: 53
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Barendrecht

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:18

Beste mensen, als deelnemer aan deze ringsteekwedstrijd kan ik jullie vertellen dat al onze paarden al jaren mee doen aan ringsteek wedstrijden, georganiseerde koetsentochten e.d.
Het is erg makkelijk om te roepen, o dat paard zal wel niets gewend zijn of o die koetsier zou het wel niet kunnen.
Wij rijden al jaren 3 ringsteekwedstrijden op 1 dag en daar doen altijd de zelfde mensen aan mee. De mensen die s ochtends in papendrecht gereden hebben, waren ook in zwijndrecht weer van de partij. En in papendrecht was de situatie toch echt gevaarlijker door onoplettend publiek dan in zwijndrecht. De koetsier waarvan het paard over het meisje heen gelopen is reed ook s morgens nog mee in papendrecht.
Zoals al vaker in dit topic, paarden zijn geen robotten, het blijven beesten. En een druk evenement, er was een complete straat voor afgesloten, zonder kraampjes, zonder wapperende zeilen, zonder geparkeerde auto's!! Maar helaas met een aangrenzende bouwput.
Dat het die dag 2 maal fout is gegaan zijn 2 op zichzelf staande feiten. Die hebben niets met elkaar te maken, ook de oorzaak ligt ergens anders.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:54

DaantjeBente schreef:
Beste mensen, als deelnemer aan deze ringsteekwedstrijd kan ik jullie vertellen dat al onze paarden al jaren mee doen aan ringsteek wedstrijden, georganiseerde koetsentochten e.d.
Het is erg makkelijk om te roepen, o dat paard zal wel niets gewend zijn of o die koetsier zou het wel niet kunnen.
Wij rijden al jaren 3 ringsteekwedstrijden op 1 dag en daar doen altijd de zelfde mensen aan mee. De mensen die s ochtends in papendrecht gereden hebben, waren ook in zwijndrecht weer van de partij. En in papendrecht was de situatie toch echt gevaarlijker door onoplettend publiek dan in zwijndrecht. De koetsier waarvan het paard over het meisje heen gelopen is reed ook s morgens nog mee in papendrecht.
Zoals al vaker in dit topic, paarden zijn geen robotten, het blijven beesten. En een druk evenement, er was een complete straat voor afgesloten, zonder kraampjes, zonder wapperende zeilen, zonder geparkeerde auto's!! Maar helaas met een aangrenzende bouwput.
Dat het die dag 2 maal fout is gegaan zijn 2 op zichzelf staande feiten. Die hebben niets met elkaar te maken, ook de oorzaak ligt ergens anders.


Amen.. Haha!
Het is altijd zo makkelijk oordelen hier terwijl iedereen weet dat een paard idd geen robot is en dit soort dingen bij de risico's horen als je iets met paarden doet, of het nu rijden is of mennen, bij een evenment of in je eigen bak.......er blijft nu eenmaal een risicofactor omdat het levende wezens zijn.

nobbygaard
Berichten: 847
Geregistreerd: 27-10-04

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:32

Mijn ouders wonen in die straat en wij zeiden al weken geleden toen we hoorde dat daar gewoon zoals elk jaar weer het ringsteken werd gehouden, dat dat een gevaarlijke situatie zou zijn. In het hele gebied zijn ze aan het bouwen en is het risico dat paarden daar van schrikken ernorm groot. Wat wij ook een gevaarlijke situatie vinden is dat er nu totaal geen ruimte was om de paarden normaal rustig te kunnen in-en uitspannen. Vroeger was hier het grasveldje voor maar die is door de bouw ook verdwenen. Wij konden deze beslissing dan ook al niet begrijpen, we hopen dan ook dat de gemeente volgend jaar een beter locatie uit gaat zoeken voor zo'n evenement. We vinden het zelf ook schitterend om naar te kijken en zo voor je deur is dat erg makkelijk, maar wij hebben liever dat we ervoor ons voor moeten verplaatsen om er naar te kunnen kijken zodat het veilig is. Dan zoals het dit jaar gegaan is. De buurvrouw waar de eerste vrouw bijna in de voortuin terecht is gekomen is nu nog overstuur. Die heeft niets met paarden en is nu nog banger er voor geworden. Leuk is het dus voor de bewoners ook absoluut niet geweest.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:06

Precies, ik vind het in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de organisatie om voor een goede accomodatie te zorgen waar genoeg ruimte is en waar dus geen dingen in de buurt zijn waar de paarden bang van kunnen worden. Zoiets kan in overleg met de menners, blijkt bij aankomst op het terrein dat het risicovol is om te rijden dan moet je als menner ook verstandig genoeg zijn om te zeggen dat je niet meedoet, ookal levert dat veel commentaar op.

Citaat:
En neem nu de markt in Zuidlaren, heel de binnenstad klem van de mensen en toch worden de paarden er tussendoor gewrongen en roept men : Pas op ! Of je maar even opzij wil gaan terwijl het helemaal niet kan. Langs de kermisattracties overal, kleine kinderen lopen ertussen, wandelwagens van alles. Als daar een keer een paard flipt verwond hij heel wat meer mensen....

Ik verbaas me al tijden over hoe het er daar aan toe gaat, iedereen loopt pal achter de paarden terwijl die kooplui ze in hun kont lopen te prikken, vaak zonder reden. De paarden die even een stukje moeten draven worden als gekken opgejaagd, soms zo erg dat ze hun handler meesleuren, ik heb een keer een tuigpaard van ruim 1,75m een kereltje van zo'n 1,60m zonder enige moeite van de grond zien tillen en letterlijk met zich mee zien sleuren, niet overdreven.

Enkele jaren geleden is er een losgebroken paard over mij heen gelopen, ik heb daar godzijdank alleen blauwe plekken aan overgehouden maar het is echt een godswonder dat ik nog kan lopen, het paard is letterlijk bovenop me gesprongen.

Het zijn zowel de organisatie als de bezoekers die hun verstand moeten gebruiken, ik verwacht dat er komende jaren iets goed mis gaat in Zuidlaren waardoor het niet weer op deze manier georganiseerd mag worden of zelfs helemaal afgeschaft wordt. Het zou erg zonde zijn maar het zit er wel aan te komen.

Anoniem

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 00:20

Citaat:
Het zijn zowel de organisatie als de bezoekers die hun verstand moeten gebruiken, ik verwacht dat er komende jaren iets goed mis gaat in Zuidlaren waardoor het niet weer op deze manier georganiseerd mag worden of zelfs helemaal afgeschaft wordt. Het zou erg zonde zijn maar het zit er wel aan te komen.


Mee eens, geldt voor alle paardenevenementen. En als er toch iets gebeurt, niet meteen de schuld neerleggen bij ruiters of menners.

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:50

Geen schuld, verantwoordelijkheid. Zo is de wet nu eenmaal. De eigenaar van het dier is altijd verantwoordelijk. Verder vind het echt niet goed dat de koetseirs (waarvan ik niet weet of dat ook de eigenaars zijn) zomaar de boel in de steek laten als er iets misgaat. dat vind ik niet bepaald van verantwoordelijkheidsgevoel getuigen.
Van toeschouwers die nog nooit een paard van dichtbij hebben gezien kun je niet verwachten, dat ze zich verantwoordelijk gedragen. Dus moeten de omstandigheden zo zijn, dat er desondanks niets kan gebueren. Dit muisje zal nog een staart krijgen.

Perrokai

Berichten: 2206
Geregistreerd: 20-10-06
Woonplaats: Lorup Duitsland

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:53

Citaat:
Het zijn zowel de organisatie als de bezoekers die hun verstand moeten gebruiken, ik verwacht dat er komende jaren iets goed mis gaat in Zuidlaren waardoor het niet weer op deze manier georganiseerd mag worden of zelfs helemaal afgeschaft wordt. Het zou erg zonde zijn maar het zit er wel aan te komen.


Wat je zegt, vorig jaar brak er ook een paard los. En het was tegelijk schoolvakantie dus je stond echt helemaal klem. Dit paard durfde niet achteruit richting de mensen maar was wel al lichtelijk in paniek. Dit was op het paardenmarktdeel zeg maar. Ik ben echt niet blijven kijken maar ben voor zover mogelijk en zo snel al mogelijk ver uit de buurt gaan staan. Ik zag zelfs handelaren die door veulens werden voortgesleept. Een paard is dan zo sterk. Was een fries veulen van nog geen jaar iig.

Je moet feitelijk helemaal niet beschuldigend gaan lopen wijzen als je er niet bij was. Maar daar hebben ze op bokt nooit van gehoord. Je kunt de menners niet zomaar beschuldigen maar ook het publiek niet wat misschien wel keurig achter de hekken staat bij ringsteken. Helaas zie je bij evenementen dat er velen zijn die hun gezond verstand niet gebruiken, neem de tour de france, autoralley's en helaas ook paardensportevenmenten.
Vandaag en morgen is hier toevallig een menwedstrijd en ik krijg er koude rillingen van als ik zie hoe en waar men auto's, vrachtwagen en trailers parkeert en wie daar allemaal tussendoor moeten met paard en wagen en dat er bijvoorbeeld ook motoren voorbij komen, kinderen lopen, onoverzichtelijke bochtjes en hoeken zijn soms vrachwagen en menner recht tegenover elkaar staan en niet voor of achteruit kunnen en noem maar op. Paarden die tussen de auto's staan te grazen, honden ertussen. Die mensen zullen het wel gewend zijn en normaal vinden maar voor mij hoeft het op die manier dus niet. Moet zo weer gaan kijken of mijn paarden niet flippen van al dat gedoe en geschreeuw en getoeter aangezien het parcours en de auto's direct aan onze wei grenzen. We zijn niet eens gewaarschuwd door de organisatie.

thes01
Berichten: 16
Geregistreerd: 30-04-08

Re: Oorzaak paardendrama’s in Zwijndrecht nog raadsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 14:32

bterlaan schreef:
Verder vind het echt niet goed dat de koetsiers (waarvan ik niet weet of dat ook de eigenaars zijn) zomaar de boel in de steek laten als er iets misgaat. Dat vind ik niet bepaald van verantwoordelijkheidsgevoel getuigen.


De koetsiers waren de eigenaren van de paarden en hebben de boel echt niet zo in de steek gelaten hoor. De man van het tweede ongeluk is van zijn koets gelanceerd omdat hij zijn paard niet los wilde laten! Hij heeft dus echt wel verantwoordelijkheidsgevoel. Natuurlijk vindt de koetsier het erg dat dat meisje in het ziekenhuis ligt.