Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110804
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 09:35

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groni ... 423341.ece
dvhn.nl


De huurpony's van rijvereniging Mazeppa in Marum moeten weg. Het lukt niet om vrijwilligers te vinden die de zorg op zich nemen. Het bestuur heeft deze week de knoop doorgehakt. Er wordt een goed plekje voor de Speedy, Kasper, Daisy, Vera, Pipo en Mamalou gezocht.

De afgelopen drie jaar zorgde een stel dat bij de manege woont voor de pony's. Maar zij gaan verhuizen en moeten de zorg overdragen aan anderen. "Zij hebben het fantastisch gedaan en zich voor 200 procent ingezet", stelt voorzitter Arthur van Galen. "Maar opvolgers zijn moeilijk te vinden. Er is tijdens de ledenvergadering deze week ook niemand opgestaan die de pony's wil verzorgen."

Het bestuur gaat alle zeilen bijzetten om een goede plek voor de dieren te vinden. "We zorgen er voor dat ze een goed huis krijgen", verzekert Van Galen. "Ze gaan zeker niet naar de slager. We verkopen de huurpony's. De leden worden als eerste op de hoogte gesteld als we een prijs hebben bepaald. Wie weet willen ouders van een van de leerlingen wel een pony kopen. Wat we ook zullen proberen is om de pony's als groep onder te brengen bij een manege elders."

De beslissing is geen gemakkelijke geweest maar het is nu wel duidelijk. "Het blijft een rotbeslissing. De dieren hebben jaren trouwe dienst gedaan. Eentje is al 23 jaar", aldus Van Galen. "Maar we zien geen andere uitweg. Een vervelende keuze die we ook in het belang van het dierenwelzijn nemen. Het gaat niet om het geld. Het gaat erom dat we de continuïteit niet kunnen waarborgen van de verzorging van de dieren." De dertig leden van Mazeppa die nu nog op de huurpony's rijden zullen na de zomervakantie niet meer bij de club terecht kunnen. "Wij gaan wel een oplossing zoeken zodat ze elders kunnen rijden. Misschien kunnen we ergens bij een manege in de buurt een plekje vinden."

Marigold

Berichten: 12598
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:41

he bah, wat rot zeg.
misschien dat iemand van bokt dit leest en de verzorging op zich wil nemen?
is toch sneu zoiets, als dit al zo lang bestaat, en dan moet het ineens ophouden, pony's weg, ruiters stoppen..

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:42

Helaas wordt de inzet van de verzorgers niet altijd goed gewaardeerd door het bestuur, waardoor er nu dus geen mensen meer zijn welke de verzorging op zich willen nemen.

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 10:44

@Mies7: Dus er zit eigenlijk ook in dit geval weer een verhaal achter?

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:01

Zit er toevallig een leuke grote C-pony bij die een dressurproefje lopen kan en een parcoursje springen? Een kennis van me zoekt er eentje; in Den Ham, superplekje, veel weidegang, mooie box, voor haar neefje die uit zijn B-tje gegroeid is.
Dan graag even een PB-tje!

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:04

degene die bij de manege woonden ken ik redelijk goed,
er gaat erg veel tijd zitten in de verzorging van de dieren.
en omdat ze beide een baan hebben werd het verzorgen van de pony's hun te veel
@linky zal ik ff voor je na vragen?en je dan ff PB en?

karin1986

Berichten: 484
Geregistreerd: 03-03-05

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:12

Jeetje wat raar! Was zelf ook lid van Mazeppa. Heb ook nog nooit een oproepje gezien dat ze nieuwe mensen zochten om het te doen.

claud1

Berichten: 1056
Geregistreerd: 12-03-07

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:45

Kunnen de ruitertjes en eventueel de ouders ze dan niet verzorgen???? Toen wij een pony "leasden"bij een manege hield dat ook tevens het verzorgen in....
Hadden ze 2 vliegen in een klap, kregen betaald voor het leasen en de pony's werden verzorgd. Mischien is dat een optie??? Vaak is het wel zo waar een wil is is een weg
(en sommigen hebben vaak andere plannen onder mom van .....)

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:27

Dit wat jij beschrijft was ook de bedoeling van het leasen.
Jammer genoeg waren er teveel ouders die hun kinderen bij de manege uit de auto zetten en na de les weer ophaalden, zonder uit de auto te komen.
Hierdoor bleef de verzorging voor de beheerders

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:57

Misschien handig om wat meer info van de betreffende pony's te plaatsen en misschien een fototje, wie weet vinden ze dan via Bokt wel een nieuw baasje

Zqw39
Berichten: 1444
Geregistreerd: 08-01-07

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:59

Er zijn genoeg mensen die op deze pony's azen. Ten eerste de mensen die de pony's al leasen, die krijgen 14 dagen bedenktijd. En daarna de manegehouders in de buurt, die willen meestal wel meerdere brave pony's overnemen.

tommie6600
Berichten: 276
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:30

wij zoeken ook nog 2 brave d pony's. dus mocht er wat over blijven of iemand een tel nr hebben waar degene die er over gaat te bereiken is...

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:50

ik heb geprobeerd contact te zoeken met 1 van de personen die hier over gaat. Ze was niet bereikbaar, zosnel ik meer weet zal ik dit hier plaatsen!

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:39

just_bassie schreef:
ik heb geprobeerd contact te zoeken met 1 van de personen die hier over gaat. Ze was niet bereikbaar, zosnel ik meer weet zal ik dit hier plaatsen!


Zou je mij ook kunnen berichten? Ik ken iemand die op zoek is naar een brave grote B/kleine C pony. Leeftijd niet heel belangrijk, maar natuurlijk niet té gek. Je snapt me wel denk ik Knipoog
Ik hoor het graag! Ze wonen ook niet al te gek bij Marum uit de buurt, dus kan misschien bemiddelen.

tommie6600
Berichten: 276
Geregistreerd: 14-05-07

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:06

wij hebben al contact gehad. hoeven geen nummer meer.

badtothebone
Berichten: 364
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 20:11

Nou was het wat ?

just_bassie

Berichten: 1995
Geregistreerd: 23-09-06

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:00

iemand die informatie wil kan mij pben en dan geef ik je een mail adres voor alle info die je wil!

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Re: Rijvereniging Mazeppa moet huurpony's wegdoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 19:22

Iris82 schreef:
@Mies7: Dus er zit eigenlijk ook in dit geval weer een verhaal achter?


Ja dat kun je wel zeggen... Eigenlijk een heeeeeeeeeeeeel erg lang verhaal. Heb zelf 2 jaar als instructrice bij deze rijvereniging gewerkt en het bestuur zat niet met elkaar op 1 lijn. Erg jammer, want destijds zaten er enkele mensen in het bestuur die het echt goed met de rijvereniging voor hadden...

veralover9
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:12

heey ik heb een pony van de manege een hele liefe maar ik vondt het zoooo jammer |( dat de pony's weg moesten maar mijn vader had gezegd dat mijn vader en ik er misschien konden wonen maar dan had mijn vader geen plek voor zijn bedrijf wel jammer want dan waren de pony's er nog