3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wopkebrok
Berichten: 116
Geregistreerd: 20-09-05

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:47

Heel veel sterkte voor de nabestaanden!

oensan
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-06-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:47

Bovenstaand bericht lijkt me heel duidelijk en ik hoop dat iedereen nu eens beseft wat aangericht kan worden bij nabestaanden door te speculeren, alsof deze hel al niet genoeg is. Ontzettend veel sterkte met het verlies van Yvette, woorden schieten tekort om enige troost te kunnen bieden........

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:48

Ik sluit me bij detour aan.
Voor mij als paarden eigenaar met een fietsroute langs de deur is het wel belangrijk te weten. Maar voor de ouders natuurlijk niet. Daar telt maar 1 ding... dat ze hun kleine meid zijn verloren Verdrietig
Heel veel sterkte voor hen Ach gut

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:53

Xantaatje schreef:
Zo snel kan het dus gaan. Ik hoop dat jullie met respect hierover verder kunnen praten. Wie er verder aansprakelijk is lijkt me niet zo belangrijk. Deze ouders hebben hun kleine meisje verloren wat al erg genoeg is.


Dat is ook vreselijk voor ze, en ik wil ze dan ook van hier zeker condoleren nu ik weet dat ze meelezen.

Ik vind het persoonlijk echter geen slechte zaak dat de aansprakelijkheid en de mogelijkheden om het terrein af te zetten besproken worden. Wellicht dat daardoor paardeneigenaren die de omheining niet kindveilig voor elkaar hebben, besluiten om deze aan te passen. Daar is het arme meiske niet mee geholpen maar hopelijk redt het dan andere kindjes?

Veel sterkte voor de ouders en overige nabestaanden.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:56

Nou, da's het lastige; hoe kun je het kindvriendeljik maken? Een verboden Toegangbordje heeft voor een kindje natuurlijk geen nut..MIsschien een schrikdraadje extra onderaan?
Hier kunnen de hele kleintjes er nl onderdoor..Nu is het niet nodig maar als het toerisme weer komt wordt het een ander verhaal..De dieren hebben soms een grote aantrekkingskracht op mensen.

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 10:59

detour schreef:
Nou, da's het lastige; hoe kun je het kindvriendeljik maken?


Ik las al dat RK gaas had gespannen, wat ik trouwens tegenwoordig steeds meer zie, en zoiets lijkt me geen slecht idee. Ook een extra lage draag spannen zou kunnen helpen, mits ze op die hoogte zitten dat een kind er niet over en niet onder kan.


Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:15

Wat verschrikkelijk. Bij deze wil ik de ouders condoleren.

En verder hoop ik dat sommige mensen eens op kunnen letten met wat ze zeggen. Eigen schuld, dikke bult....hoe kun je het zeggen....

x_manon_x

Berichten: 2529
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Den Haag

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:17

Verschrikkelijk Scheve mond !

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:45

detour schreef:
Nou, da's het lastige; hoe kun je het kindvriendeljik maken? Een verboden Toegangbordje heeft voor een kindje natuurlijk geen nut..MIsschien een schrikdraadje extra onderaan?
Hier kunnen de hele kleintjes er nl onderdoor..Nu is het niet nodig maar als het toerisme weer komt wordt het een ander verhaal..De dieren hebben soms een grote aantrekkingskracht op mensen.



Er stond een hek omheen maar zat een gat in , en dekleine meid is daar dus doorheen gekropen.

Verdrietig

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:47

Citaat:
Dat is ook vreselijk voor ze, en ik wil ze dan ook van hier zeker condoleren nu ik weet dat ze meelezen.

Ik vind het persoonlijk echter geen slechte zaak dat de aansprakelijkheid en de mogelijkheden om het terrein af te zetten besproken worden. Wellicht dat daardoor paardeneigenaren die de omheining niet kindveilig voor elkaar hebben, besluiten om deze aan te passen. Daar is het arme meiske niet mee geholpen maar hopelijk redt het dan andere kindjes?

Veel sterkte voor de ouders en overige nabestaanden.


Daar heb je ook gelijk in hoor,is best goed om daar eens over na te denken.

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:23

Xantaatje schreef:
Er stond een hek omheen maar zat een gat in , en dekleine meid is daar dus doorheen gekropen.

Verdrietig


Edit: Lees net je andere post.. Vreselijk.. Ach gut Sterkte!

lintsay
Berichten: 10
Geregistreerd: 25-04-08
Woonplaats: brabant

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:13

heel veel sterkte voor de ouders.

MELiCiOUS_
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-04-08

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:53

Hey iedereen.
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes..
Het meisje is mijn nichtje . & ik wou er een paar dingetjes over kwijt . Ten eerste we zijn natuurlijk allemaal kapot van verdriet ! Maar ik zie in heel veel berichtjes staan dat de moeder zich schuldig zou voelen en maar beter had moeten opletten.. Sorry maar er is zeker geen spraken van schuld !
Mijn nicht en neef zijn zondag met hun 3 kindjes naar vrienden gegaan , Deze mensen hebben best veel paarden die allemaal in het land stonden. Omdat het mooi weer was zaten ze allemaal buiten de mijn 2 nichtjes en neefje waren lekker aan het spelen op het erf samen met het zoontje van de mensen waar ze waren.. Ze konden ze allemaal in de gaten houden alleen op een gegeven moment is mijn jongste nichtje dus waarscheinlijk achter de auto's langs de paarden schuur in gerend.. aan de andere kant van die schuur was de wei.. En de wei was zeker goed afgesloten er stonden gewoon hekken omheen & nog een sloot. & aangezien het met het zoontje van die mensen ook altijd goed is gegaan en er normaal gesproken geen kleintjes in de buurt komen.. Maarja de enige plek waar geen sloot was, was waar de paarden naar binnen en naar buiten gebracht werden. Toen er werd gemerkt dat Yvette weg was is iedereen meteen gaan zoeken .. ze dachten dat ze in de paarden schuur was daarna liepen ze toch maar door naar de wei eerst keken ze in de sloot en daarna zagen ze haar liggen in het gras. Mn neef heeft haar meegenomen en toen ging alles super snel Trauma heli & ziekenhuis Iedereen heeft alle hulp gegeven die ze maar konden .. helaas mocht het niet meer baten want ze is gewoon tegen haar borst getrapt haar longetjes waren kapot om het maar zo te zeggen.. Mijn kleine nichtje s er niet meer ! zo vrezelijk en onbeschrijvelijk.. Maar nogmaals het is niemands schuld geweest.. je verwacht niet meteen dat ze van het erf naar de wei rent die een stukje verder op is.. & dan nog tussen het hek door klimt ! Niemand kan hier wat aan doen het is gewoon een heel erg stom ongeluk geweest.. iedereen is er kapot van amper 3 jaar.. Was ze maar bang geweest voor paarden.. Maar de kleine prinses was nergens bang voor.. & je kan wel praten over ALS & WATDAN maar daar heeft niemand wat aan.. Ze was gewoon zo snel & het is erg voor iedereen .. Haar ouders zijn helemaal kapot .. Die mensen waarvan de paarden waren ook & natuurlijk de hele famillie en vrienden kring.. Hopelijk zijn de rare verhalen nu een beetje de wereld uit.. nogmaals bedankt voor de berichtjes ! & als er vragen zijn hoor ik het wel van jullie.. Groetjes Melissa

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:56

Wat vind je dan rare verhalen Melissa? Wat zit je zo dwars?..
Ik denk dat iedereen het echt heel rot vindt voor de familie, hoor! Ach gut
En het is voor mij een reden om uit te zoeken hoe je dit kunt voorkomen als eigenaar van land met paarden en hoe het in het recht staat geschreven want ik heb geen flauw benul. Bloos Zo doet iedereen op zijn of haar manier iets met dit nieuws, heel veel sterkte! Knipoog

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:58

Vreselijk Die kleintjes zijn soms ook zo snel, je hebt ze zo uit het oog verloren. Vind het ook schandalig dat er mensen zijn die lopen te verkondigen dat de moeder schuldig is of wat dan ook. Dit soort dingen kan helaas bij iedereen gebeuren Verdrietig

MELiCiOUS_
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-04-08

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:17

detour schreef:
Wat vind je dan rare verhalen Melissa? Wat zit je zo dwars?..
Ik denk dat iedereen het echt heel rot vindt voor de familie, hoor! Ach gut
En het is voor mij een reden om uit te zoeken hoe je dit kunt voorkomen als eigenaar van land met paarden en hoe het in het recht staat geschreven want ik heb geen flauw benul. Bloos Zo doet iedereen op zijn of haar manier iets met dit nieuws, heel veel sterkte! Knipoog



Dat begrijp ik, maar met de rare verhalen bedoel k gewoon een beetje met mensen die zeggen wiens schuld het is.. De moeder, de paarden eigenaar.. Bedoel we zijn onze kleine boef kwijt..Ookal zou er spraken zijn van schuld.. ( IS NIET ZO ) dan maakt het alsnog niet uit want we zijn allemaal onze kleine Prinses kwijt.. daar veranderd schuld niks aan .. Zoals al ergens eerder is geschreven, de paarden eten er geen hap minder om , en de ouders slapen geen nacht beter.. Verdrietig
Bedankt iniedergeval voor je berichtje.. Knipoog

MELiCiOUS_
Berichten: 3
Geregistreerd: 29-04-08

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:18

We vinden het trouwens heel fijn om berichtjes te lezen.. het geeft je toch wat steun .. Bedankt allemaal !

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:19

Het gaat er ook niet om wie de schuldige is...dat is gewoon niemand. Gewoon een verschrikkelijk erg ongeluk.
Maar het is wel belangrijk om te weten waar de instanties de schuldvraag neerleggen.
Omdat het ons dus allemaal kan gebeuren....

youare
Berichten: 37
Geregistreerd: 18-04-08

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:22

vreselijk, heel veel sterkte voor de nabestaanden.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 09:49

ik denk ook dat het niet zozeer met schuld te maken heeft maar wel met verantwoordelijkheid, en dat alleen op het wettelijke aspect omdat iedereen hier met paarden te maken heeft.
Denk dat iedereen het er wel over eens is dat het een verschrikkelijk ongeval is waarbij niemand een schuldige is. Maar het is wel fijn om te weten hoe je dit kunt voorkomen Lachen
Nogmaals heel veel sterkte voor de nabestaanden

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:43

Ik denk niet dat het echt te voorkomen is al zouden we dit allemaal heel graag willen. Dit land was dus goed beveiligd, hek eromheen en sloot. Maar wat ze al zegt je houd altijd een stuk waar de paarden het land op moeten. De meeste hekken die dat afsluiten zijn opengewerkt of laag zodat je erover heen kan klimmen als kind. Je zou dan dus een hoog hek daar moeten plaatsen en op zo manier dat niet je er doorheen kan kruipen?

Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van jullie prinsesje.

Niemand heeft hier schuld aan , de ouders niet, vrienden niet en de paardjes niet (misschien hadden die onderling wat mot en heeft ze er tussen gestaan?). Ik begrijp voor land eigenaren zeker wel dat de vraag hoe kunnen we dit voorkomen speelt. Niemand maar dan ook niemand wil dit mee maken. Verdrietig

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:50

MELiCiOUS_ schreef:
We vinden het trouwens heel fijn om berichtjes te lezen.. het geeft je toch wat steun .. Bedankt allemaal !


MeliCious, bedankt voor je posts en heel, heel veel sterkte en kracht voor jou, de ouders en alle mensen die hiermee te maken hebben. Ik heb zelf een dochtertje van 3 en alleen het idee al dat zoiets gebeurd is bij andere ouders.... Huilen
Ik leef met jullie mee. Ach gut
Die mensen hebben vast zo'n enorm verdriet, vreselijk. Hoe verwerk je zoiets????
Het was gewoon een heel tragisch ongeluk met deze omstandigheden.

3-jarigen zijn heel snel en zeker bij visite hou je ze niet altijd 100% in het oog (al doe ik daar wel altijd mijn best voor, maar dan nog...). Sterkte.....

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:00

runningkawa schreef:
Het gaat er ook niet om wie de schuldige is...dat is gewoon niemand. Gewoon een verschrikkelijk erg ongeluk.
Maar het is wel belangrijk om te weten waar de instanties de schuldvraag neerleggen.
Omdat het ons dus allemaal kan gebeuren....


Dat vind ik ook, het is niet interessant wiens schuld het is, daar gaat het imo ook niet om want het is afschuwelijk wat er gebeurd is; maar hoe het zakelijk geregeld is idd, dat is wel degelijk van belang voor paardeneigenaren (en misschien ook voor bezorgde moeders Knipoog )

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 17:03

Zoals jullie weten, ben ik zelf moeder en ik vind niet dat ik kan verwachten dat boeren of paardeneigenaren hun weilanden hermetisch afsluiten. Het kind had ook in die sloot kunnen vallen bijvoorbeeld.........