3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oensan
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-06-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:18

Citaat:
Als ik dit soort berichten lees, verplaats ik me altijd even in die ouders (voor zo ver mogelijk Verdrietig ). En dan voel ik mijn hart echt steken..... Ik zou er nooit, nooit overheen komen , dat is een ding wat ik heel zeker weet. En dat maakt je zo kwetsbaar.....

Vreselijk.......


een hoop mensen begrijpen mij niet, maar als ik het overnieuw zou kunnen doen, zou ik geen kinderen meer nemen (je neemt ze utieraard niet, je krijgt ze). De verantwoordelijkheid is megagroot en wij zijn de jongste met 16 maanden op een haar na verloren, er sterft letterlijk een gedeelte als je in zó'n situatie komt, laat staan in dit geval dat het meisje echt is overleden, mn maag draait ervan om.

wendy_x

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Kampen

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:20

ik heb er helemaal niks van gehoord,gezien,gelezen Verdrietig wat erg zeg!

edit; ik had beter moeten lezen!
Laatst bijgewerkt door wendy_x op 28-04-08 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:32

oensan schreef:
Citaat:
Als ik dit soort berichten lees, verplaats ik me altijd even in die ouders (voor zo ver mogelijk Verdrietig ). En dan voel ik mijn hart echt steken..... Ik zou er nooit, nooit overheen komen , dat is een ding wat ik heel zeker weet. En dat maakt je zo kwetsbaar.....

Vreselijk.......


een hoop mensen begrijpen mij niet, maar als ik het overnieuw zou kunnen doen, zou ik geen kinderen meer nemen (je neemt ze utieraard niet, je krijgt ze). De verantwoordelijkheid is megagroot en wij zijn de jongste met 16 maanden op een haar na verloren, er sterft letterlijk een gedeelte als je in zó'n situatie komt, laat staan in dit geval dat het meisje echt is overleden, mn maag draait ervan om.


Ik snap wat je bedoelt qua kwetsbaarheid (zeker met de ervaring met jouw jongste Verdrietig ), maar ik zou de verrijking van haar komst en de liefde die ik voor mijn dochter voel niet hebben willen missen, hoor. Al weet ik dat ze mij ook superkwetsbaar gemaakt heeft. Het zij zo en ik hoop dat het ons bespaard blijft......

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:57

Wat verschrikkelijk.. Verdrietig Sterkte voor de nabestaanden!

oensan
Berichten: 698
Geregistreerd: 07-06-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:00

@ Nadya: ik hoop idd ook dat het ons bespaart blijft..........

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:03

Wat erg! toen ik zo oud was durfde ik niet zo dicht bij paarden langs te lopen, omdat ik bang was een schop te krijgen..
Sterkte aan die familie

Twiggy2008
Berichten: 21243
Geregistreerd: 03-10-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 12:04

oensan schreef:
@ Nadya: ik hoop idd ook dat het ons bespaart blijft..........


Ik ga er vanuit.... Daarbij ben ik ook weer iemand die gelooft dat alles een reden heeft.
Hoe moeilijk ook......

Rani007

Berichten: 323
Geregistreerd: 20-07-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:47

Ik heb gehoord dat het bordje "Verboden toegang voor onbevoegden" met daaronder het bekende artikel ... wetboek van stafrecht voldoende moet zijn om de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het erf / wei, etc. af te schuiven op degene die het "verboden terrein" betreedt.

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:50

Ik heb begrepen dat dergelijk bordje niet eens nodig is als je op blijkbare wijze hebt afgesloten.
Dus de omheining van de de paarden is dan voldoende.

Maar het zou wel fijn zijn als iemand dat zmet zekerheid kon zeggen.

En ik weet niet hoe ik het nieuwere artikel moet lezen...was de weide van de mensen waar ze op bezoek waren?
Want hoe zit het dan, dan zijn ze bevoegd op het erf.

xBibi

Berichten: 1444
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: provincie Utrecht

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:52

Wat verschrikkelijk zeg! Verdrietig

Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:36

Vreselijk....

Voor wat betreft de aansprakelijkheid van de eigenaar. BW 6:art 179 zegt dat de bezitter van het dier aansprakelijk is, tenzij aansprakelijkheid op grond van de vorige afdeling zou hebben ontbroken indien hij de gedraging van het dier waardoor de schade werd toegebracht, in zijn macht zou hebben gehad.
In deze situatie is de eigenaar niet aansprakelijk (tenzij de dieren worden gebruikt voor uitoefening van een bedrijf!), maar de ouders van het kind... Ja

Op school hadden we het voorbeeld gehad met een hond. Als een hond een kind bijt zijn de ouders verantwoordelijk (als ouder zou je immers op moeten letten dat je kind bij die hond wegblijft) maar zeg je tegen je hond "pak hem" of iets in de trant, dan is de eigenaar verantwoordelijk.. Dit is wat ik me er nog van kan herinneren.. Ja

Maikee

Berichten: 2822
Geregistreerd: 26-04-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:37

sterkte voor de nabestaanden Ach gut

kadet
Berichten: 195
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: België

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 15:49

Vreselijk, een kind verliezen is het ergste wat een mens kan overkomen...
Zoals ik het lees en voorheb, heeft de plaats van het bezoek niets met de weide te maken waar het kindje ongemerkt is op afgedwaald. En er mogen nog 10 bordjes hangen voor een kindje van 3, het had het toch niet kunnen lezen...
Het is een heel jammerlijk ongeval...
Heel veel strekte voor de nabestaanden.

Qazwsxedc
Berichten: 885
Geregistreerd: 24-02-06

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 16:29

Vreselijk! Echt heel erg!
Paarden zijn helaas nooit voor 100 % te vertrouwen, ze kunnen altijd schrikken oid. Het zijn soms echt gevaarlijke dieren, zeker voor kleine kinderen.
Sterkte toegewenst aan de nabestaanden!

sbdw

Berichten: 582
Geregistreerd: 20-11-06
Woonplaats: 't Harde

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 17:19

wat verschrikkelijk zeg Verdrietig

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:32

Nadya schreef:
Ach, als wij door het eerste land lopen om naar ons eigen paard te gaan (die staat achteraan bij ons) staan daar de sportpaarden van de staleigenaren. Die bokken, steigeren, trappen gerust als je er langs wilt. Heerlijk hoor, met die ijzers Clown . Al helemaal als ik mijn eigen paard op heb gehaald, dan moet ik altijd door het 'oorlogsgebied' heen.
Die dieren zijn zo opgefokt.

Als mijn dochter daar in haar eentje rond zou rennen, vrees ik het ergste. Dus ja, dit kan gebeuren. Daarom let ik altijd zo op haar, als we bij de paarden zijn, want ik neem geen enkel risico......


Mijn opgefokte zenuwpees van een sportpaard ( Knipoog ) is waanzinnig voorzichtig als mijn dochter achter me aan de stal indribbelt, maar ik heb toch een tuigje voor haar gekocht. Ze kan heel snel lopen en luistert nergens naar, integendeel, ze lacht ondeugend en loopt eens zo hard de verkeerde kant op.

Het nieuws uit dit artikel is dan ook mijn grote nachtmerrie.

Urielle

Berichten: 50079
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 18:43

Nebraska schreef:
Bij ons in het weiland stonden 7 merries met veulens, op een dag waren daar 2 gezinnen (4 volwassenen) en verschillende kinderen allen in peuter en kleuter leeftijd met kinderwagens in de wei gegaan en stonden midden tussen de paarden, de dieren te aaien...... Gestoord

Ik heb ze eruit gestuurd en verteld dat dit erg gevaarlijk is....ze keken me schaapachtig aan...en vonden mijn reactie erg overdreven.
Daarmee wil ik zeggen dat er soms wel erg naieve mensen zijn.....


Dat is vreselijk ja. Ik heb ook ooit op stal gestaan met een dame met kinderen, waarvan een vrijmoedig driejarig kindje, dat onbekommerd onder de buik van je paard doorliep als je stond te poetsen. Ik had een stel jonge paarden daar, sommigen behoorlijk druk, lomp en brutaal. Meerdere keren heb ik tegen de moeder gezegd dat ze op moest letten, omdat niet alle paarden zo mak en voorzichtig waren als de hare. 'Als ze een trap krijgt weet ze het gelijk,' zei ze tegen me. 'Nee, dan is ze dood of verminkt,' antwoordde ik toen. Ik vond het destijds niet te geloven dat een paardeneigenaar, die toch echt de kracht van een paard wel zou moeten kennen, zo laks ermee om kon gaan. Dus ik kan me jouw bericht ook goed voorstellen, zeker als het geen paardenmensen zijn.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:16

Zoiets had ik vanmiddag op station Delft, weliswaar geen paarden maar wel treinen Knipoog
Moeder met klein jongetje en jongetje liep de hele tijd weg, op het randje van het perron. Moeder gaat kaartje kopen bij de automaat en laat jongetje gewoon lopen Rolleyes jongetje liep dus een 100 meter bij de moeder vandaan.... ik wil niet weten wat er gebeurd zou zijn als er een trein aankwam ofzo... gelukkig liepen er veel mensen op het perron die allemaal doorhadden waar moeder was.... maar hoe kun je je kind zo laten lopen het perron Verward
Heeft dus niks met de moeder van overleden kindje te maken, maar wel met bovenstaande verhalen

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:42

runningkawa schreef:
nou..ik denk dat het jou wel uitmaakt als het jou weide is met jouw paarden erin...
zeker als jij verantwoordelijk gehouden zou worden.
Dat is de vraag hier van enkele paarden bezitters... ja het cares...en zo raar is dat niet.
Daarmee zegt niemand in het topic dat ze wat er gebeurd is niet erg vinden voor het kindje of haar ouders....


Ik reageerde vooral op de post boven mij, Rheallover.. Vandaar Knipoog.

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 19:45

aha zo
Ik dacht dat je meer algemeen reageerde op dat onderwerp.
Ik zou he echt wel willen weten.
Niet dat er bij mij snel kinderen in kunnen komen doordat het met gaas is afgezet, maar zeg nooit nooit Lachen

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:47

Ahhh, jij was diegene met gaas? Bestwel een heel goed idee eigenlijk.. als ik ooit nog eens een eigen weiland ga bezitten wil ik dat ook.

Anoniem

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 21:52

er was nog iemand met gaas in dit topic geloof ik Lachen

Maar ik ben er idd wel blij mee.
Bij ons wordt ook veel gefiets en gewandeld. En als je dit dan leest ben je er weer eens extra blij mee.
Je moet er toch niet aan denken dat 1 van je paarden dit gedaan zou hebben. Ook al zijn ze eerlijk. Zo'n klein hummeltje is gewoon snel zwaar gewond, ook al was het maar een keer opzij springen oid voor het paard.

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 22:26

shan schreef:
Kinderen hebben trouwens vaak ook nog een vader en niet alleen een moeder voor wie het erg is.


Tja dit dacht ik dus ookal, voor de vader een de andere kinderen in het gezib lijkt het me net zo vreselijk.

Ik las net eigen schuld dikke bult? Hier schrok ik pas echt van, hoe kan je dat nou zeggen?

Xantaatje

Berichten: 581
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Monster

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:31

Lieve meiden

De ouders van het lieve kleine meisje Yvette, hebben al jullie berichten gelezen, en waren zeer verdrietig door een aantal berichten. Een lieve vriendin van ze heeft gevraagd aan mij om het verhaal hierop bokt te zetten. Dit doen we natuurlijk met alle liefde, want dit is vreselijk zwaar voor de ouders en na bestaanden.

Hier het verhaal hoe het gegaan is.

Ze waren bij vrienden op de boerderij, waar ook paarden zijn, en ze zaten gezellig buiten. Kinderen waren aan het spelen op een zandberg.

t meisje ging eventjes de stallen in om hout oid te halen. Maar 2 minuten later, geen meisje, dus ging haar moeder toch maar kijken, ze konder haar niet vinden. Zoeken zoeken zoeken, en toen vonden ze haar blonde koppie in het weiland. D'r vader heeft haar gepakt en ze draaide nog met haar oogjes en ze gorgelde wat, toen op de bank neergelegd, en haar moeder heeft hartmassage gegeven en gereanimeerd. Net zolang tot de helicopter en ambulances erwaren. Maar toen wisten ze eigenlijk al wel dat t gebeurd was. Maar toch doorproberen allemaal slangetjes en dingen in haar lichaampje, snee gemaakt in de hoop dat het een klaplong was, maar tevergeefs, zelfs nog gat in d'r knietje geboord en dingen aangelegd.

Ze is door een gat in het hek gekropen en zo in het weiland gekomen Huilen

Zo snel kan het dus gaan. Ik hoop dat jullie met respect hierover verder kunnen praten. Wie er verder aansprakelijk is lijkt me niet zo belangrijk. Deze ouders hebben hun kleine meisje verloren wat al erg genoeg is.

detour

Berichten: 12376
Geregistreerd: 09-06-07

Re: 3-jarig meisje uit Kampen overlijdt na trap van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:44

Xantaatje schreef:
Lieve meiden

De ouders van het lieve kleine meisje Yvette, hebben al jullie berichten gelezen, en waren zeer verdrietig door een aantal berichten. Een lieve vriendin van ze heeft gevraagd aan mij om het verhaal hierop bokt te zetten. Dit doen we natuurlijk met alle liefde, want dit is vreselijk zwaar voor de ouders en na bestaanden.

Hier het verhaal hoe het gegaan is.

Ze waren bij vrienden op de boerderij, waar ook paarden zijn, en ze zaten gezellig buiten. Kinderen waren aan het spelen op een zandberg.

t meisje ging eventjes de stallen in om hout oid te halen. Maar 2 minuten later, geen meisje, dus ging haar moeder toch maar kijken, ze konder haar niet vinden. Zoeken zoeken zoeken, en toen vonden ze haar blonde koppie in het weiland. D'r vader heeft haar gepakt en ze draaide nog met haar oogjes en ze gorgelde wat, toen op de bank neergelegd, en haar moeder heeft hartmassage gegeven en gereanimeerd. Net zolang tot de helicopter en ambulances erwaren. Maar toen wisten ze eigenlijk al wel dat t gebeurd was. Maar toch doorproberen allemaal slangetjes en dingen in haar lichaampje, snee gemaakt in de hoop dat het een klaplong was, maar tevergeefs, zelfs nog gat in d'r knietje geboord en dingen aangelegd.

Ze is door een gat in het hek gekropen en zo in het weiland gekomen Huilen

Zo snel kan het dus gaan. Ik hoop dat jullie met respect hierover verder kunnen praten. Wie er verder aansprakelijk is lijkt me niet zo belangrijk. Deze ouders hebben hun kleine meisje verloren wat al erg genoeg is.



Je hebt helemaal geljik, het is ook afschuwelijk en vanuit hun visie gezien kan ik me voorstellen dat aansprakelijkheid absoluut niet belangrijk is.
Ach gut

Het is voor ons bedrijf echter wel een les want heb hier heel nare dingen meegemaakt die gelukkig met een sisser afliepen, ook mbt kleine kinderen.
Het is voor een eigenaar van paarden in een wei ook afschuwelijk hoor, die zitten ook met een schuldgevoel als zoiets op hun land gebeurd..En als je soms ziet hoe mensen vanuit hun emoties elkaar in de haren vliegen en elkaar verwijten maken.. Bloos

Voor mij is het ahw een wakkerschudder om mijn zaakjes hier goed op orde te hebben. Knipoog Ik heb nl geen idee wat mijn rechten en plichten zijn, vandaar!

Wens de ouders maar sterkte! Knipoog