Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 09:02

Ineke2 schreef:
cile205 schreef:
Wat nou 6 agenten nodig, 1 agent was genoeg geweest om m meteen overhoop te knallen. wat een idioot zeg.

Een agent mag niet zomaar hup iemand neerschieten hoor, er was nog niemand gewond geraakt dus mogen ze alleen een waarschuwingsschot lossen eventueel. Tenzij het noodweer is van de agent...

Maar wat een gekke mensen lopen er rond... Hopelijk word deze man psychisch goed geholpen.


Inderdaad, de man heeft gewoon hulp nodig. Hopelijk krijgen de personen de achterna gezeten werden ook slachtofferhulp lijkt me geen leuke ervaring

_likepink_
Berichten: 4820
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:02

Ik heb hier mar 1woord voor klooteviool.Tegenwoordig is het normaal om met een mes rond te lopen Rolleyes

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:07

zoals al eerder gezegd man kan psychotisch zijn of een andere geesteziekte onder de leden hebben.
Ik zou me wild schrikken als zo iemand ineens achter me aan zou komen!

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:08

Ik weet niet zo goed wat ik hiervan vind.. ik weet natuurlijk de oorzaak niet, maar het is wel duidelijk dat mensen steeds gekkere dingen gaan doen. Na mijn idee komt dat doordat we overbevolkt zijn; we wonen hutjemutje op elkaar en hierdoor ontstaat het witte muizen effect: als je teveel muizen in een klein kooitje stopt worden ze kriegel en vreten elkaar op. Na mijn idee heeft het hiermee te maken (in het algemeen, niet zozeer deze kwestie), maar je moet sowieso al een foutje in je hoofd hebben als je zoiets doet. Maar goed; dat soort mensen zijn er gewoon. Ik vind het ook wel zielig; als je niet goed bij je hoofd bent dan is dat ergens ook wel sneu.. Daar kiest niemand zomaar voor.

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:29

Wat afschuwlijk
Met zulke mensen kan ik geen medelijden hebben en ook niet waneer ze psygisch niet in orde zijn.
Ik kan je zeggen mijn zus en moeder zijn ook psygisch niet in orde en liegen alles bij elkaar en doen altijd alsof ze zielig zijn en proberen van mijn oudste zus en mij het leven zo veel mogelijk te verpesten.
Mijn vader is bang voor mijn moeder en durft niet bij haar weg.
Maar weer even ontopic.
Het is vreselijk om met iemand die niet in orde is samen te moeten leven.
En alls je ermee te maken hebt of heb gehad begrijp je wel dat dit soort mensen geen plekje in de maatschapij verdienen.
Ookal zijn ze ziek dit soort mensen hooren niet thuis in de maatschapij.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:34

Ramona: dus omdat ze ziek zijn - en hier niet voor gekozen hebben, het overkomt ze gewoon - horen ze niet in deze maatschappij thuis? Horen zwaar gehandicapten dan ook niet in deze maatschappij thuis? Ze leveren geen bijdrage aan de maatschappij/economie maar kosten wel bakken met geld. Dus moeten ze maar weg? Want ze zitten in de weg? Ik heb er wel begrip voor; mensen die psychisch niet helemaal 100 zijn weten niet beter of kunnen het niet helpen. Niémand kiest ervoor om zo te zijn, echt niemand.. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die het iemand kwalijk nemen dat diegene ziek is. Ik vind het vreselijk sneu voor die mensen en ze moeten hulp krijgen, ookal hebben ze andere mensen pijn gedaan: iedereen die ziek is heeft imo recht op hulp/medicatie.

_Luziream
Berichten: 3469
Geregistreerd: 10-06-05

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 12:53

Ramona: Ik ga met Redrumfox mee.
mensen die psychisch niet in orde zijn kiezen hier zelf niet voor! het overkomt ze! Ze zijn ziek en kunnen daar zelf helemaal niets aan doen ja als ze het besef hebben zich laten helpen maar zelfs dat kunnen ze vaak niet.
Ik vind het een beetje kortzichtig door dan maar te zeggen dat je voor deze mensen geen medelijden kan hebben?
Ga eens in een psychiatrisch ziekenhuis kijken dan zie je tenminste hoe deze mensen iedere dag weer worstelen met hun kwelgeesten en medicijnen. Ik wens het niemand toe om zo te zijn.

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 14:22

Ik ben wel een in een psychiatrisch ziekenhuis geweest omdat mijn zus daar zat.
En deze mensen denken dat zij normaal zijn en wij gek.
Deze mensen hebben geen problemen met hoe ze hun "leven" leiden.
Die mensen denken echt niet oo wat erg ik ben niet in orde.
Maar weet je ik meng me niet meer in deze absurde discusie

Uthrick
Berichten: 2961
Geregistreerd: 27-11-05

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 14:24

cile205 schreef:
Wat nou 6 agenten nodig, 1 agent was genoeg geweest om m meteen overhoop te knallen. wat een idioot zeg.


Als je weet hoe veel ( administratief) werk en verantwoording/gezeur er al bij komt kijken als we "alleen maar" handboeien of pepperspray gebruiken en als je de regels kent waaraan wij ons moeten houden, had je dit niet gezegd. Haha!
Ik was er niet bij, maar ik denk weet dat je met schieten in dit geval meer leed dan voordeel veroorzaakt was.
Zelfs een waarschuwingsschot lossen zou lastig gweest zijn gezien er sprake was van "omstanders/ruiters/paarden" en een kogel moet toch ergens heen. Daarbij geeft dat een rotknal waarvan de paarden weer kunnen schrikken met alle mogelijke gevolgen van dien.

Redrumfox
Berichten: 7627
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 14:29

Ramona_T schreef:
Ik ben wel een in een psychiatrisch ziekenhuis geweest omdat mijn zus daar zat.
En deze mensen denken dat zij normaal zijn en wij gek.
Deze mensen hebben geen problemen met hoe ze hun "leven" leiden.
Die mensen denken echt niet oo wat erg ik ben niet in orde.
Maar weet je ik meng me niet meer in deze absurde discusie


Absurde discussie? Verward
Die mensen denken inderdaad niet ''o wat erg ik ben niet in orde' omdat ze het niet weten, ze denken dat het normaal is. En dát is wat er zo sneu aan is. Dat is toch vreselijk.. dat je ernstig ziek bent, je omgeving dit wel weet en jijzelf niet? Ik denk dat jij nogal bevooroordeeld bent omdat je slechte ervaringen hebt met mensen met een psychisch probleem. Ik heb hier ook slechte ervaringen mee maar ben het juist beter gaan begrijpen.

Chaelle

Berichten: 1451
Geregistreerd: 06-02-05

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:04

Dat is 10min verwijderd van waar mijn moeder woont, heb er wel nog niks over gehoort.
Het moet je maar overkomen zeg, zal geen pretje zijn!

Vicky_82

Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Halle (België)

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 17:35

Ik woon in Heist op den Berg en ik heb een ander artikel gelezen in de krant (http://www.hetvolk.be), maar ik kan het niet terugvinden op de site tot nu toe.
Ik denk ook dat dit artikel iets correcter is dan dat uit de Morgen.
Een paar weken geleden heb ik ook het artikel gezien ivm de inval omdat hij zijn dieren niet goed zou verzorgen.
Maar er is dus helemaal geen sprake van aanvallen van ruiters en paarden.

Citaat:
Dolle kerel bedreigt politie met mes.
Een dolgedraaide kerel heeft eerder deze week enkele politiemannen met een mes bedreigd. De man vernielde ook de voorruit van een politiewagen.
De man, waar alles rond draait, is geen onbekende voor de politiediensten. Hij is onder meer gekend voor zijn agressieve karakter.
Enkele dagen geleden belden omwonenden van de Hollestraat de politie met de melding dat ze een man met een groot mes zagen rondlopen in een weide. Volgens de getuigen had de man de intentie om op zijn weide een paard te steken of te slachten.
Toen de politie op het erf van de bertrokken man arriveerde, gedroeg die zich heel agressief. Hij had het mes nog in zijn handen en bedreigde de politiemannen ermee. De kerel smeet ook een grote tak tegen de voorruit van de politiewagen. Daardoor raakte de voorruit beschadigd. Uiteindelijk werd er versterking opgeroepen en kon de bewoner van het huis worden overmeesterd. In de woning van de man werden nog messen gevonden. Aan enkele hing ook bloed. Omdat de vriendin van de kerel niet aan te treffen was, werd even rekening gehouden met de mogelijkheid dat er iets ergs zou kunnen gebeurd zijn. Maar enkele uren na de arrestatie van de agressieveling, werd de vriendin veilig en wel aangetroffen.
Voorlopig is het nog niet duidelijk waarom de man zo agressief was. Mogelijk was hij onder invloed van drugs.
Het is niet de eerste keer dat de betrokkene in aanraking komt met de politie. Enkele weken geleden nog vielen politieagenten en leden van het voedselagentschap binnen in de woning. Er waren immers geruchten dat de man zijn dieren niet goed verzorgde.
De Heistenaar is ter beschikking gesteld van het parket. Hij wordt beticht van weerspannigheid.

MirK
Berichten: 222
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 21:51

Zo zie je maar weer hoe verschillend dingen in het nieuws kunnen komen....
Scheelt wel weer slachtofferhulp voor de ruiters die er niet waren Knipoog .

Miss_Jess

Berichten: 144
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Den Haag (voorburg)

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:24

Misschien had ie een trauma aan paarden ofzo...:S
maar dat is niet de reden om zo wous te lopen gaan doen:S:S

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 22:35

MirK schreef:
Zo zie je maar weer hoe verschillend dingen in het nieuws kunnen komen....
Scheelt wel weer slachtofferhulp voor de ruiters die er niet waren Knipoog .


Veel sensatie ook, ik vind bovenstaand artikel ook niet professioneel overkomen.

friessie
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-04-08
Woonplaats: Lelystad

Re: Dolle man valt paarden en ruiters aan met mes in Heist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 17:29

Rare mensen heb je weer moeten ze meteen van de straten plukken zo ben je als ruiter en paard ook niet meer veilig Boos! triest dat het gebeurt