Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chefke
Berichten: 873
Geregistreerd: 21-09-07
Woonplaats: Wartena

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:16

Hmm,, ik ga het ook zeker proberen! Ik heb overigens gehoord dat paarden niet voor mensen produceren. De veulens moeten er de eerste 3 maanden bij blijven drinken, en dan gaan ze er overdag bij weg en 's nachts er weer bij. Anders houd de merrie binnen 2 dagen op met melkgeven als het veulen er niet bij loopt. Dit is mij verteld hoor! Ik heb geen idee of het waar is. Vork

Anoniem

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:36

Ik vind dat eigenlijk wel logisch, dat paarden niet voor mensen produceren, als ik een merrie was, zou ik dat ook niet doen, geloof ik Haha!

Een beetje melk blijven geven, terwijl het veulen het niet meer hoeft...
Groot gelijk, die merries Ja

Liezel1 schreef:
ik ben ooit eens op een paardenmelkerij geweest, en dat vond ik een onprettige ervaring... het is ongetwijfels hypocriet hoor, want brood van koeienmelk eet ik wel gewoon.
overigens drink ik geen melk uit een pak ofzo, dat vind ik echt niet lekker, alleen verwerkte melk voor mij!

Whaha, dat bedoel ik dus... het is wss iets wat dan in je hoofd zit, het een is niet zieliger dan het ander lijkt me...
Wel eerlijk van je! OK dan!

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 15:57

Goed idee Vork

Ik heb mijn eigen melktank, hoef geen dure paardenmelk te kopen, gewoon onze merrie melken Knipoog Ik drink het ook wel periode's zelf, we hebben er toch vaak ieder jaar een veulen bij lopen. Bloos

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:02

Een goede kennis van mij is "proefkonijn"geweest. Deze mevrouw heeft jaren geleden een hersenbloeding gehad en heeft daar o.a. stoelgang problemen aan over gehouden. Na het eten van enkele sneetjes per dag van dit brood geen problemen meer...... De smaak is van gewoon brood volgens haar.

Esile

Berichten: 1006
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:31

Tsja...ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Melk vind ik absoluut niet lekker, brood eet ik wel. Misschien dat ik toch ooit eens naar de Jumbo stap om het te proeven Clown

DesireeK

Berichten: 5255
Geregistreerd: 17-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:07

Ik ga het ook zeker eens proberen... Ik ben wel erg benieuwd naar het resultaat... Doe altijd mijn boodschappen bij de Jumbo...

En voor de mensen die in Belgie wonen... Jumbo is in Limburg begonnen dus als ze nog niet in Belgie zijn, dan even naar Limburg om te shoppen Knipoog

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:35

Ik heb toevallig vandaag vergadering gehad van de broodafdeling van Jumbo (waar ik werk). Daar hebben we toevallig een brood en een zak broodjes meegekregen om eens te proberen, dat ga ik morgen dus doen. Daarna zal ik wel laten weten hoe het gesmaakt heeft. Zelf zal ik het niet snel gaan kopen, is toch echt iets te duur. Ben ook erg benieuwd of er erg veel vraag voor is.

Niggie
Berichten: 36
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:14

NOu ik zou het wel eens willen proberen, alleen uit nieuwschierigheid al!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:15

Silviabol schreef:
die merries dragen veel te veel en je hoort soms akelige verhalen van het opwekken van vroegtijdige geboortes om maar niet de kosten van een veulen maar wel de melk te hebben


Iemand vroeg of dit niet bij koeien gebeurt.
Zeker niet, want de meeste vrouwelijke kalfjes worden gehouden voor vervanging van de melkveestapel en de mannetjes brengen nog een leuk bedrag of als kalf voor de vleeskalverhouderij!

Lys_
Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-07

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:21

haha als ik het zie liggen neem ik het toch eens mee! proeven kan geen kwaad! toch ??

Borg

Berichten: 1524
Geregistreerd: 07-03-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:25

kijk eens op http://www.rigaranch.nl Dit is een paardenmelkerij in Nieuwveen.

Is niks engs aan, gewoon een net bedrijf waar de dieren goed verzorgd worden en waar je rond mag kijken.
Het schijnt heel goed te zijn tegen allerlei allergieen. Het zal maar helpen, scheelt je mooi een hoop medicijnen.

Simone_40
Berichten: 295
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:35

Als je er maar niet van gaat hinniken!!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:37

Sabertje schreef:
Ik heb toevallig vandaag vergadering gehad van de broodafdeling van Jumbo (waar ik werk). Daar hebben we toevallig een brood en een zak broodjes meegekregen om eens te proberen, dat ga ik morgen dus doen. Daarna zal ik wel laten weten hoe het gesmaakt heeft. Zelf zal ik het niet snel gaan kopen, is toch echt iets te duur. Ben ook erg benieuwd of er erg veel vraag voor is.


weet jij wat het per brood gaat kosten?

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:25

Liezel1 schreef:
Sabertje schreef:
Ik heb toevallig vandaag vergadering gehad van de broodafdeling van Jumbo (waar ik werk). Daar hebben we toevallig een brood en een zak broodjes meegekregen om eens te proberen, dat ga ik morgen dus doen. Daarna zal ik wel laten weten hoe het gesmaakt heeft. Zelf zal ik het niet snel gaan kopen, is toch echt iets te duur. Ben ook erg benieuwd of er erg veel vraag voor is.


weet jij wat het per brood gaat kosten?


Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar Bloos

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:32

Ik geloof dat de broden tussen de 2,50 en 3 euro per stuk gaan kosten en dat zijn dan halve broden zeg maar (400 gram). Maar dit durf ik dus niet met zekerheid te zeggen, ze werden in ieder geval duur. Maar ja als de melk al duur is wordt een brood ook zeker niet goedkoop.

levine

Berichten: 1090
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 21:35

Tjeetje, dat is wel ontzettend duur, maar misschien wel een vinding voor mensen die geen koemelk mogen! Pling

lesley7
Berichten: 139
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:31

Silviabol schreef:
die merries dragen veel te veel en je hoort soms akelige verhalen van het opwekken van vroegtijdige geboortes om maar niet de kosten van een veulen maar wel de melk te hebben

Paardenmelkers gaan echt geen vroegtijdige geboortes opwekken, dat risico is veel te groot.
Want zonder veulen blijven de merries geen melk geven. Hooguit een dag of 2. Maar daarna houdt het echt op.

Anoniem

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 22:44

Borg schreef:
kijk eens op http://www.rigaranch.nl Dit is een paardenmelkerij in Nieuwveen.

Is niks engs aan, gewoon een net bedrijf waar de dieren goed verzorgd worden en waar je rond mag kijken.
Het schijnt heel goed te zijn tegen allerlei allergieen. Het zal maar helpen, scheelt je mooi een hoop medicijnen.


Het schijnt idd goed te helpen voor eczeem enzo Lachen
En bepaalde voedselallergieën heb ik ook gehoord Ja

JoyCiej007

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 00:09

Sabertje schreef:
Ik geloof dat de broden tussen de 2,50 en 3 euro per stuk gaan kosten en dat zijn dan halve broden zeg maar (400 gram). Maar dit durf ik dus niet met zekerheid te zeggen, ze werden in ieder geval duur. Maar ja als de melk al duur is wordt een brood ook zeker niet goedkoop.


Pfoe jeejsus.......... nou, als student-zijnde kan ik dan misschien maar beter onze eigen merrie blijven melken Haha! Sigaar

Moontje1991

Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-01-08

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:57

Dat lijkt me wel wat
Want in paardenmelk zit toch geen lactose?
Lactose zit toch alleen in koeiemelk? (Iniedegeval niet in geitemelk of sojamelk)

Anoniem

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:07

Lactose is gewoon melksuiker, en zit dus in iedere melk.
In soja melk niet idd, maar dat is ook geen echte melk.

lesley7
Berichten: 139
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:10

In paardenmelk zit inderdaad ook lactose, zoals Yamcha al zei, net als in geiten-, schapen- en ezelinnenmelk.
Paardenmelk kan dus niet gebruikt worden bij lactose allergie, maar wel bij koemelk allergie.
(2 verschillende dingen die vaak door elkaar gehaald worden)

Otex

Berichten: 116
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: enschede

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 09:50

ben benieuwd hoe het smaakt, zal het wel een keer proberen

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:41

CharleyT schreef:
Silviabol schreef:
die merries dragen veel te veel en je hoort soms akelige verhalen van het opwekken van vroegtijdige geboortes om maar niet de kosten van een veulen maar wel de melk te hebben

En daar zijn de griezelverhalen weer. Ooit ook zo bezorgd gedacht over de koeien en hun hokken?


Ja, inderdaad, ik vind als het echt zo gaat dat het niet uitmaakt of het van een paard, koe of wat dan ook komt, want wat dacht je dan van het vlees dat je eet? Die dieren hebben meestal ook een niet al te leuk leven gehad. Paarden hebben het vaak zelfs nog wat beter gehad dan, maar het komt er op neer dat ik geen verschil ga maken tussen paarden koeien ed. Knipoog

Ontopic: Ik ben ook zeer benieuwd hoe het smaakt en wil het zeker wel eens proberen, maar dan ook maar 1 keer want het is wel heel duur!

_Nann_

Berichten: 4469
Geregistreerd: 08-10-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Supermarktketen heeft nieuwe vinding: paardenmelkbrood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:47

gaat dat brood niet vreselijk zoet smaken dan? Clown

ben wel benieuwd eigenlijk Haha!