Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 21:32

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl

Afbeelding
Ampère

Vanochtend werd onder een goede belangstelling gestart met de tussenpresentatie van de vier dressuurhengsten. De hengsten werden licht losgereden in de Beatrixhal waarna ze één voor één in de WA-hal direct onder de testruiter werden gepresenteerd. Tijdens het testen van de aanwezige ruiters, Karen Nijvelt en Ton de Kok werden de sterke en minder sterke kanten van de hengsten helder via de microfoon toegelicht door Wim Ernes. Op deze wijze ontstond op een interessante wijze een toelichting vanuit de commissie. Arie Hamoen: “Dit nieuwe systeem is ons als commissie uitstekend bevallen, de hengsten waren goed testbaar. De drie 3-jarige dressuurhengsten hebben ieder voor zich bepaalde basiskwaliteiten die we graag bij een dressuurpaard zien. Meest complete hengst op dit moment is Ampère, de zoon van Rousseau. De 4-jarige De Niro-zoon Zen zou in model en bewegingspatroon nog iets meer moeten overtuigen.

Aansluitend op de dressuurpaarden werd ook de Gelderse hengst Antonio P (Koss x Satelliet) door Ton de Kok gereden. De hengst heeft sterke bewegingen en een goede houding. De hengst liet zich heel goed bewerken. Antonio P zal op vrijdag 2 mei aansluitend op de tuigpaard beoordeling voor de eerste keer aangespannen beoordeeld worden.

De springhengsten werden individueel beoordeeld. Wanneer een hengst aan het springen was, werd de volgende al door de testruiter losgereden. Op het moment dat het springen beëindigd was verliet de hengst de baan en kwam de volgende, onder de testruiter, direct in de baan om alvast los te rijden. Op deze wijze waren er steeds twee hengsten in de piste. Als testruiters waren Angelique Hoorn, Marcel Willems en Dave Maarse vandaag in Ermelo. Arie Hamoen “Er tekent zich een duidelijke kopgroep af alhoewel de rest ook een positieve ontwikkeling doormaakt en aansluiting bij de kopgroep te vinden is. Enkele opvallende hengsten die al eerder genoemd zijn Arezzo VDL (Chin Chin x Heartbreaker) die vandaag een iets mindere dag had, Amadeus (Guidam x G.Ramiro Z) springt met veel lichaamsgebruik, Applaus (Unistar x Hugo) heeft een voortreffelijk openende achterhand en Amingo (Numero Uno x Corland) springt met veel kracht maar moet zich achter wat meer loslaten. Positief ontwikkelen zich bv. Chello III VDL (Contender x Sandro) die met een goede techniek springt en Candola (Caruso x Corisco) die steeds meer met zijn lichaam gaat springen. Aanvankelijk was de planning dat Carambole (Cassini I x Concerto II) niet onder het zadel zou springen. De hengst is dit weekend tandheelkundig-veterinair behandeld en is hier zo snel van hersteld dat springen verantwoord was. Ook nu toonde deze 4-jarige wat we graag van een springpaard zien, goede reflexen, techniek, vermogen en een hele goede instelling.

Komende dinsdag, 29 april is om 08.00 uur de eindbeoordeling van de 4-jarige hengsten die voor 50 dagen het onderzoek lopen. Dit betreft de dressuurhengst Zen, en de springhengsten Zellobee en Carambole.

Djuukiej

Berichten: 1969
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Leiden

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 00:29

Wooow. Wat een paard is die Ampère! Bloos!

Senja_x
Berichten: 398
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 01:33

Ik vind het een super positieve ontwikkeling hoe de beoordeling op dit moment gaat. Toch schrik ik van de weinige Hengsten die doorkomen. Zeker in de dressuur blijft er niet veel over.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 07:00

Senja_x schreef:
Ik vind het een super positieve ontwikkeling hoe de beoordeling op dit moment gaat. Toch schrik ik van de weinige Hengsten die doorkomen. Zeker in de dressuur blijft er niet veel over.

Tja.. als het niet genoeg kwaliteit heeft, is het eigenlijk goed toch, dat ze niet doorkomen.

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 07:46

Wow!
Ampère is écht een mooi paard Vingers aflikken

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:21

Sjaad schreef:
Senja_x schreef:
Ik vind het een super positieve ontwikkeling hoe de beoordeling op dit moment gaat. Toch schrik ik van de weinige Hengsten die doorkomen. Zeker in de dressuur blijft er niet veel over.

Tja.. als het niet genoeg kwaliteit heeft, is het eigenlijk goed toch, dat ze niet doorkomen.


Inderdaad...ach,volgend jaar weer een poging Haha!
Ampère is zeker een plaatje Ja

Sportstar
Berichten: 74
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuit-Holland

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:51

Ik heb in mijn agenda staan dat de hengst Zacantos S (Zaragossa) zou instromen, ik leest hier niks van in het verslag? weet iemand hier iets van

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:06

Wat is er eigenlijk gebeurt met Ajong?

swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:08

Ajong = Ampere Haha!

swatch
Berichten: 1387
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:10

Zacantos S heeft gesprongen. Vond hem niet overtuigend. Qua model, gangen en springen niet.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:10

Ah okee, ik vermoede al zoiets maar had de officiele naamsverandering niet bewust meegemaakt Haha! Wat een suffe naam, vond Ajong veel leuker.

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:51

Lachen Ton de Kok mag wel wat meer op zijn billen zitten...

Sjoert

Berichten: 35961
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: De rug

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:57

Nou wil ik niet vervelend doen, maar dit zijn onwijs jonge dieren en ik vind het juist heeeeel vriendelijk over komen wanneer je NIET alleen maar in de rug van die jonge dieren loopt te stuiteren!

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 20:46

Sjoert schreef:
Nou wil ik niet vervelend doen, maar dit zijn onwijs jonge dieren en ik vind het juist heeeeel vriendelijk over komen wanneer je NIET alleen maar in de rug van die jonge dieren loopt te stuiteren!


Inderdaad,zo ontlast je hem alleen maar...zo zat ik er in het begin ook bij Clown

Summum
Berichten: 50
Geregistreerd: 10-08-03

Re: Hengstenkeuringscommissie dressuur en springen hoopvol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:44

zwaar zitten is wat anders als stil op je kont zitten