Scoutingprogramma voor mentalent binnenkort van start

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Scoutingprogramma voor mentalent binnenkort van start

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 13:22

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... yle=0&men=
knhs.nl

Op dinsdag 29 april is het zo ver. Dan is de spannende selectiedag van de PrimeVal Next Driving Generation op het KNHS-centrum in Ermelo. Dit scoutingprogramma biedt mentalent tot en met 30 jaar de kans onder professionele begeleiding door te stromen naar een kader en zodoende aansluiting met de nationale en internationale mentop te realiseren.

Dertien menners in de rubrieken enkel-en tweespan paarden en pony’s en vierspan pony’s laten op 29 april op de prachtige nieuwe dressuurbodem van het KNHS-centrum zien wat zij kunnen. Bondscoach Tjeerd Velstra, Chef d’equipe pony’s Hans Ditzel en internationaal jurylid Peter Bonhof beoordelen de kandidaten in een dressuurproef en een vaardigheidsparcours.
“Ik ben erg benieuwd naar de kandidaten,” vertelt Velstra. “We bekijken alle deelnemers blanco, ook al kennen we er al een aantal uit de klasse 4. Na iedere dressuurproef laten we de deelnemer kort weten wat we er van vonden, aan het eind van de dag bespreken we de prestaties uitgebreid. Uiterlijk begin mei horen de kandidaten of ze zijn opgenomen in het PrimeVal Next Driving Generation kader.”

Kandidaten die in het voor de mensport unieke PrimeVal Next Driving Generation kader worden opgenomen krijgen maandelijkse trainingen. Ook het bijwonen van clinics en bijeenkomsten waar topsport gerelateerde aspecten worden besproken behoort tot dit scoutingprogramma.

Het programma op dinsdag 29 april begint om 08.30 uur en loopt tot ca. 14.00 uur.

Carmen2

Berichten: 524
Geregistreerd: 29-09-06
Woonplaats: Markelo

Re: Scoutingprogramma voor mentalent binnenkort van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:40

Komt daar nog ergens een startlijst van ?

LovesHerPony
Berichten: 846
Geregistreerd: 03-10-07
Woonplaats: ergens in het mooi Brabant

Re: Scoutingprogramma voor mentalent binnenkort van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:02

Ik vind het een heel goed idee dat ze nu zo hard werken voor een scoutingprogramma voor mentalent daar mogen ze ook wel eens rekening mee houden.

Helaas dat het niet zo dichtbij is anders ging ik graag even kijken Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Scoutingprogramma voor mentalent binnenkort van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:46

Ja en ik mag ook mijn kunsten laten zien Ja Ben erg benieuwd, heb nog nooit klasse 4 gereden, dus het zal best pittig worden.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: Scoutingprogramma voor mentalent binnenkort van start

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:50

wat een mooi initiatief!
Liberty,zet je een verslag neer na afloop?