Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.3*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110802
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 16:09

Hij heeft het trouwens opgelopen omdat zijn paard een trap kreeg van een ander paard, waarna hij in de sloot belandde Lachen

Charles

Berichten: 7477
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Onder de sterren

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:09

Ik hoop het ook niet nee. Behalve dat het sneu voor Jeroen is, is het ook een domper voor de nederlandse springequipe. Jeroen is altijd een sterke 'pion' geweest.

Allejandro
Berichten: 18541
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:37

Cayenne schreef:
Hij heeft het trouwens opgelopen omdat zijn paard een trap kreeg van een ander paard, waarna hij in de sloot belandde Lachen

heh bah naar ongeluk

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:28

Hopenlijk gaat zijn herstel spoedig Lachen

Sopper_

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Zaanstad

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 17:47

wat balen!
k las t in de krant!

_Anna_
Berichten: 201
Geregistreerd: 12-08-06

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:36

Update:

Dubbeldam zeker tot na Aken uitgeschakeld

WEERSELO (KNHS) - Een buitenrit met twee jonge paarden is voor Jeroen Dubbeldam (met de Sjiem Olympisch kampioen in 2000 en lid van de gouden teams van Aken 2006 en Mannheim 2007) behoorlijk dramatisch afgelopen. Door een klap van één van de achterbenen van een paard waarop zijn stalruiter Ivo Biessen zat, brak Dubbeldam niet alleen het kuitbeen maar ook het kniegewricht.

Dubbeldam klinkt behoorlijk down. "Ik ben zeker tot en met het CHIO van Aken uitgeschakeld. En dat op een moment dat de voorbereidingen op het groene seizoen geheel volgens verwachting verliepen", vertelt de ruiter, die vorige week nog deelnam aan de Global Champions Tour in Qatar.
De springruiter was samen Ivo Biessen bezig een tweetal jonge paarden ontspannen te laten werken. "We reden op een zandweg. Ivo reed achter mij en zijn jonge paard was behoorlijk onstuimig. Om hem ter wille te zijn zei ik tegen hem mij te passeren, omdat een paard vaak rustiger wordt wanneer het voorop loopt. Terwijl Ivo mij passeerde haalde het paard met één van zijn achterbenen voluit en trof mij keihard op de knie. Het gevolg was dat we alle twee van ons paard vielen en aan weerszijden van de zandweg in een droge sloot eindigden. De beide paarden sloegen op hol, maar kwamen even later uit zichzelf weer terug, omdat we op weg waren naar de stal", vertelt Dubbeldam.
De ruiter werd overgebracht n aar het ziekenhuis van Enschede, waar de oud-clubarts van FC Twente, Paul Berteling, hem opereerde. "Paul is een goede vriend en stond op het punt om op vakantie te gaan, maar gelukkig bleek hij bereid me direct te opereren. Mijn been zit niet in het gips en in het kniegewricht zitten twee schroeven. De eerste dagen moet ik met het been omhoog, maar daarna moet ik weer bewegen om de soepelheid niet te verliezen. Belasten mag de eerste zes weken zeker niet. Daarom denk ik nu zeker te weten dat Aken, dat over acht weken begint, te vroeg komt", aldus Dubbeldam, die er wel vast op rekent ruim voor Hong Kong bondscoach Rob Ehrens te overtuigen van zijn vorm.

bron: http://www.knhs.nl

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:51

He wat een rot ongeluk. En een pijnlijke zaak. zowel mentaal als fysiek.
Ik hoop dat ie t rustig aan doet, en goed hersteld. Gezondheid is toch nog steeds belangrijker dan een wedstrijd.

Jeroen: beterschap.

Noukie
Berichten: 10955
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:59

wow, dat klinkt echt heel heftig. En een gebroken knie is echt niet zomaar heel Scheve mond Nu heeft hij de mazzel meteen goed geopereerd te zijn, maar dan nog, met revalidatie enz.. Nogmaals heel veel sterkte

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:34

Wordt krapjes met nog 3 1/3 maand te gaan.

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.2*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:01

Pff, zo te horen is het een flink harde klap geweest.
Hoop echt voor hem dat hij weer op tijd voor de OS weer te paard zit én dat hij naar de OS mag, het ging juist weer zo lekker de laatste tijd.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:34

Showjumper schreef:
Balen voor hem.
Nu moet hij donderdag ook het NK missen.



Lijkt mij nog het minst belangrijk, als zijn knie maar weer in order komt.......er stond "zwaar knieletsel"
en dan praten ze denk ik niet over een paar losse banden , of over gescheurde banden, als het
woord "zwaar knieletsel" valt beginnen bij mij alle alarmbellen te rammelen............

Heel vervelend voor hem. Het gebroken kuitbeen herstelt meestal wel snel en de genezing van knieletsel heeft hij voor een groot deel zelf in de hand door ook echt minimaal 6 weken volledige rust te nemen ooakal voelt het over een paar weken goed.[/quote]
Ik zou niet willen zeggen dat het missen van het NK het minst belangrijk is voor hem. Het is de 1e selectiewedstrijd voor de SSL en de OS. Er is sprake van dat het allemaal op tijd goedkomt met hem maar de paarden en hijzelf missen dan wedstrijdritme en vorm door het niet rijden van wedstrijden.

Citaat:
Ik hoop niet dat het zo'n medische soap gaat worden als 4 jaar geleden met gebroken sleutelbenen, schouderproblemen, zware bloedingen en ziek/zwak/misselijk. Toen heeft geloof ik alleen de reserve niets gemankeert.


Met alle respect, maar heb je enig idee wat het breken van een kniegewricht betekend ? daar is het
rijden van het Nk nog het minst belangrijke in het hele riedeltje van wat je te wachten staat, ik
spreek uit ervaring en hoop dat Jeroen er geen artrose aan overhoudt.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 08:01

yfande schreef:
Met alle respect, maar heb je enig idee wat het breken van een kniegewricht betekend ? daar is het
rijden van het Nk nog het minst belangrijke in het hele riedeltje van wat je te wachten staat, ik
spreek uit ervaring en hoop dat Jeroen er geen artrose aan overhoudt.


Ik denk dat jij eerst even goed moet lezen en dan goed moet quoten en dan niet e.e.a. uit zijn verband rukken en in een verkeerd daglicht zetten. Op het moment dat ik dit postte was nog niet bekend dat de knie gebroken is, er was sprake van knieletsel en een gebroken kuitbeen. Ik ben enigzins bekend met het menselijk lichaam, ik doe vrijwilligerswerk als ehbo-er en ik verschillende aantekeningen waaronder sport-ehbo.

Als je zo goed op de hoogte bent van de Nederlandse springsport weet je ook waar ik op doelde van 4 jaar geleden.

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 09:59

daniella74 schreef:
yfande schreef:
Met alle respect, maar heb je enig idee wat het breken van een kniegewricht betekend ? daar is het
rijden van het Nk nog het minst belangrijke in het hele riedeltje van wat je te wachten staat, ik
spreek uit ervaring en hoop dat Jeroen er geen artrose aan overhoudt.


Ik denk dat jij eerst even goed moet lezen en dan goed moet quoten en dan niet e.e.a. uit zijn verband rukken en in een verkeerd daglicht zetten. Op het moment dat ik dit postte was nog niet bekend dat de knie gebroken is, er was sprake van knieletsel en een gebroken kuitbeen. Ik ben enigzins bekend met het menselijk lichaam, ik doe vrijwilligerswerk als ehbo-er en ik verschillende aantekeningen waaronder sport-ehbo.

Als je zo goed op de hoogte bent van de Nederlandse springsport weet je ook waar ik op doelde van 4 jaar geleden.


Ik geloof dat ik goed gelezen en gequote heb, het enige wat ik daarmee wou zeggen is dat ik van
mening ben dat zijn herstel belangrijker is dan het NH, niet meer en niet minder.

daniella74
Berichten: 6109
Geregistreerd: 13-11-06

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:02

Ik geloof nog steeds dat jij niet goed gelezen hebt maar ik heb geen zin in een discussie hierover met jou want wij komen er denk ik toch niet uit.

miekske

Berichten: 4377
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Reek

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:38

Oehh.. dat klinkt pijnlijk Scheve mond

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Jeroen Dubbeldam loopt zwaar knieletsel op *UPDATE p.3*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 18:46

Sneu voor Jeroen...hopelijk haalt hij de OS nog! Hij is een van Nederlands beste springruiters op t moment!

@ Daniella74, ik denk dat jij niet helemaal in de gaten hebt wat yf bedoelt. Ze weet zelf ALLES van de knie en al helemaal het herstel en alles erom heen en weet dus ook dat dit heel lang gaat duren. Als je goed leest zegt ze ook dat het missen van het NK lang niet zo erg is vergeleken met de rest van een zware knieblessure. Knipoog